Fiat Ducato - palą się kierunki, miga światło

12 Lis 2017, 13:33

Czesc mam taki problem z dukatem. Przednie swiatla sa z Ledami od razu jako dzienne fabrycznie.

Gdy wlacze samochod, pala sie tylko ledy dziennie oraz lekko swieca sie kierunkowskazy w lusterkach i to jest wlasnie problemem.

Gdy wlacze swiatla mijania, kierunkowskazy te mocniej sie rozswietlaja ( tylko te w lusterkach ) te w lampach sa ok nie pala sie. Gdy wlacze kierunkowskazy pracuja normalnie tylko ze migaja obrysowki i swiatlo w kabinie w rytm kierunkowskazow. Gdy wlacze podgrzewanie lusterek obrysowki gasna w ogole. Tak samo gdy wlaczam lub wylaczam swiatlo w kabinie obrysowki i te zarowki w lusterkach zmieniaja moc swiecenia. Co moze byc nie tak ?

Odlaczylem przednie lampy, tylne, obrysowki a te przeklete kierunkowskazy w lusterku dalej swieca swiatlem ciaglym. Przy aku wszystkie masy itp sa dobrze odkrecone, wszystkie zarowki w aucie dzialaja i sa to jeszcze oryginalne zarowki.

Aha jeszcze jedno. Wyciagnalem z tych lusterek zarowki od kierunkowskazow ale przy wlaczeniu kierunkow obrysy dalej migaja w rytm i gdy wloze spowrotem ta zarowke to obrysy mocniej swieca tak samo jak wlacze swiatlo w kabinie tez swieca mocniej lub slabiej.

Co moze mu dolegac ??
Andrzej0058
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 02 02 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Ducato
Silnik: Multijet2 2.3 180km
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

12 Lis 2017, 19:01

Wygląda jakby gdzieś była słaba masa. Dlaczego nie pojedziesz z tym do serwisu? Pewnie masz jeszcze auto na gwarancji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16239
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lis 2017, 01:24

Wyjechalem dopiero co w trase i chcialem sobie jakos sam z tym poradzic do powrotu.

Dzis zauwazylem ze jedno laczenie bylo luzne na plusie. Byl tam podlaczony kabel od obrysowek gdy go dotknalem to po prostu kabel sie urwal od oczka tak byl wypalony. Mimo to kierunkowskazy dalej sie pala.

I jeszcze takie pytanie o co chodzi z takim polaczeniem.

Obrysowki sa podpiete do minusa w aku potem z tego samego mocowania idzie kabel na plus w akumulatorze ( po drodze bezpiecznik) i w tym samym mocowaniu podlaczony jest plus obrysowek po czym kabel wychodzi juz na zewnatrz auta. O co chodzi w takim polaczeniu i czy jest ono prawidlowe.

Bo nie jest to standardowe polaczenie minus do minusa plus do plusa tylko jakby zamkniety obieg
Andrzej0058
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 02 02 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Ducato
Silnik: Multijet2 2.3 180km
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

13 Lis 2017, 11:38

Andrzej0058 napisał(a):Bo nie jest to standardowe polaczenie minus do minusa plus do plusa tylko jakby zamkniety obieg
Prawdopodobnie jest to nie bezpiecznik tylko filtr antyprzepięciowy zabezpieczający instalację przed znacznymi skokami napięcia. Często takie filtry stosuje się np podczas spawania nadwozia żeby uniknąć problemów z elektroniką / zabezpieczyć ją w samochodzie.

Andrzej0058 napisał(a):Gdy wlacze samochod, pala sie tylko ledy dziennie oraz lekko swieca sie kierunkowskazy w lusterkach i to jest wlasnie problemem.
Tu wystarczy nawet niewielkie napięcie żeby ledy się świeciły. Odłącz bezpiecznik awaryjnych i zobacz czy dalej będą się świeciły, jeżeli masz bezpieczniki osobne od kierunków to też możesz je wyjąć i sprawdzić.

Andrzej0058 napisał(a):Dzis zauwazylem ze jedno laczenie bylo luzne na plusie. Byl tam podlaczony kabel od obrysowek gdy go dotknalem to po prostu kabel sie urwal od oczka tak byl wypalony.
Obetnij go zarób nową końcówkę i podłącz, sprawdź też ten kabel dalej czy nie jest uszkodzony.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lis 2017, 17:34

Niewiem co mu dolega odlaczylem dzis od aku wszystkie dodatkowe rzeczy obrysy webasto itp a te kierunki w lustrach dalej sie pala. Masy przy aku sa ok.

P.s te kierunki w lusterkach to sa normalbe zarowki nie ledy ledy mam w glownych lampach i sa one do jazdy dziennej
Andrzej0058
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 02 02 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Ducato
Silnik: Multijet2 2.3 180km
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

14 Lis 2017, 14:35

Andrzej0058 napisał(a):P.s te kierunki w lusterkach to sa normalbe zarowki nie ledy ledy mam w glownych lampach i sa one do jazdy dziennej
Ok.

Odłącz kostki w drzwiach i sprawdź czy na pinach w kostce wychodzącej z samochodu jest napięcie..?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2017, 17:02

Dzięki Panowie za zainteresowanie sie tematem. Winowajca okazalo sie CB radio. Pewnego dnia coś tam grzebałem i odłączyłem antene od CB w tym momencie auto zgasło i już nie chciało odpalić. Odłączyłem całkowicie CB i wszystkie problemy odeszły jak rękà odjął.

Natomiast pare dni potem zgasiłem auto i już nie chciało odpalić tylko kręciło. Teraz czekam już 6 dzień na diagnozę we Francji ...
Andrzej0058
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 02 02 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Ducato
Silnik: Multijet2 2.3 180km
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

28 Lis 2017, 21:32

O panie jak we Francji to może być ciekawie po tych "mechanikach" A gdzie stoisz? Może gdzieś niedaleko mnie?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16239
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lis 2017, 21:36

Auto pojechało do Aso fiata/iveco ale pomalu juz cierpliwosci zaczyna brakowac, podejrzewam ze to auto nawet warsztatu nie zobaczylo, a hoteluje 20km od Paryza na kodzie 95880.

Dzis ostatni dzien hotelu zapewnianego przez Assistance, ciekaw jestem co to bedzie.
Andrzej0058
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 02 02 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Ducato
Silnik: Multijet2 2.3 180km
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

28 Lis 2017, 23:49

Kolega kiedyś 2 tyg po hotelach się bujał we Francji i wraz nie zrobili i zjechał do Pl a auto wróciło na lawecie żeby polscy mechanicy mogli zrobić to w kilka godzin. To właśnie Francuskie ruchy :angry: . Nie polecam nikomu tu nic załatwiać itd. Oni na wszystko mają czas.

Ps. Ja na południu, okolice Marsylii :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16239
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Lis 2017, 09:40

Trzeba poszukać wspólnej masy tych wszystkich świateł i posprawdzać na przejście każdą z nich. W jednych z tych świateł jest bardzo słaba masa albo nie ma jej wogóle. Obwód zamyka się wówczas przez jedne z tych świateł po plusie. Najprawdopodobniej przez kierunki w lusterkach. I tu zacząłbym od przemierzenia przewodów z masą od kierunków w lusterkach. Oczywiście wszystkie masy w tym punkcie trzeba wcześniej odłączyć. Ewentualnie odłączyć masę od lusterek i podłączyć ją bezpośrednio z karoserii.
Taka moja diagnoza i od tego zacząłbym szukanie.
Oczywiście to jedna z najbardziej prawdopodobnych przyczyn. Równie dobrze może być gdzieś zwarcie z powodu nadtopionego styku bądż wilgoci, ale to jest mało prawdopodobne. Ale się zdarza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000