Fiat Panda - reanimacja po 10 latach postoju

24 Sty 2019, 00:24

Witam. Mam takie pytanie ,czy warto zrobić Fiata pande z roku 2004. Chodzi mi o to ,że stoi on od 10 lat w garażu przebiegu ma pewnie z 20 tys jak nie mniej właściwie jest nowy karoseria spód jak z fabryki bez żadnej rdzy.
Tylko że jak tak widzę to wszystko technicznie by trzeba by zrobić wszystkie hamulce ,układ wydechody tylko przyrdzewiał i sam tłumik ale to nic bo przecież jest wymienny.
Nie wiem czy warto w tych czasach kombinować z tym samochodem doradźcie mi. Ja uważam chyba warto bo za zrobienie wszystkiego pod względem technicznym tip top pewnie mnie wyjdzie z 4/5 tys. i mam zamiar zakonserwować spód itd żeby pojeździł do końca i tak sobie myślę ,że przecież za taką kasę i tak nic dobrego nie kupie sam szmelc który będzie szedł zaraz na złom. Nie mam zamiaru go sprzedawać tylko zrobić go dla siebie.

Co myślicie ? najważniejszy jest silnik i to mnie interesuje co zrobić najpierw przed 1 uruchomieniem.

Samochód jest 100% bezwypadkowy ponieważ moja rodzina jest 1 właścicielem i samochód od nowości ma 1 właściciela. Co do silnika do silnik na pewno benzynowy tylko nie wiem czy 1.1 ,czy 1.2

Wiem ,że jak sam miałbym robić to by było najtaniej ,ale za bardzo nie mam gdzie i za dużo tego by było i do końca bym nie miał narzędzi. Mam zamiar oddać żeby ktoś go zrobił.
I wiecie ile może skasować np. przy wymieninie części na kwotę przykładowo 4 tys zł ile wieźmie za robociznę ?
Ostatnio edytowany przez Fruler97 24 Sty 2019, 00:42, edytowano w sumie 2 razy
Fruler97
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6 106 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Sty 2019, 00:35

Najpierw usiądź i spisz na kartce wszystkie rzeczy które trzeba by było zrobić, wymienić. Trzeba też sprawdzić czy z silnikiem wszystko ok i nie będzie wymagał jakiś napraw.

Ogólnie jak samochód stał w garażu i nie ma rdzy na nadwoziu jest bezwypadkowy i w oryginale to dla siebie myślę że warto. Nie wiem czy będziesz sam robił czy nie ale tak by było najtaniej.

Przed uruchomieniem silnika trzeba wymienić olej i najlepiej świece z kablami WN. Dobrze też sprawdzić czy obrócisz wał silnika bez większego problemu. Jest sporo rzeczy które trzeba by było sprawdzić dlatego warto sobie zrobić taką listę i po kolei odhaczać.

Fruler97 napisał(a):najważniejszy jest silnik i to mnie interesuje co zrobić najpierw przed 1 uruchomieniem.
Dobrze by było jak by ruszył bez większych problemów ale jak stał w garażu to jest szansa na to.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5200
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Sty 2019, 22:23

mógłby ktoś jeszcze coś doradzić ??
Fruler97
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Opel Tigra
Silnik: 1.6 106 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Sty 2019, 23:20

4k za części i robociznę? Powodzenia
Przed pierwszym uruchomieniem przede wszystkim wymiana oleju i jego filtra, nowe paliwo z filtrem, kable WN, świece, filtr powietrza no i czy jest płyn chłodniczy. Do tego przed jazdą obowiązkowo opony, gumki w zawieszeniu, hamulce (włącznie z płynem), nie wiadomo co resztą zawieszenia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13090
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

24 Sty 2019, 23:46

Płacisz coś za ten samochód, czy masz go za darmo? Jak za darmo, to bierz. Części do Pandy są tanie. Opony po jakieś 150 zł za sztukę. Reszta też niedroga. Chyba warto spróbować. Będziesz miał sprawny, pewny wóz na kilka lat. Nie jedź nim, bierz go na lawetę i do warsztatu.
W wojskowych magazynach stały, a może dalej stoją, samochody (UAZ 469B itp.) po 20 lat w zapasie strategicznym. Co prawda były zakonserwowane, ale nie aż nie wiadomo jak. Czasem wojsko je sprzedawało, ludzie kupowali, robili i jeździli.
aGradory
 

25 Sty 2019, 00:40

Ja powiem że jeżeli na tą chwilę samochód odpala i skręca to warto kilka zł dołożyć i będziesz miał taniego gruzika :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11105
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...
    Sprzęgło z karbonu i specjalny dyferencjał - samochód do driftu
    Mamy już nadwozie, silnik i konieczny osprzęt. A co z układem przeniesienia napędu? Tutaj również nie ma amatorskich rozwiązań. Drifting jest sportem, w którym takie elementy wyjątkowo mocno dostają w kość. ...

  • 26 Sty 2019, 15:30

    @mike
    nie za częsci i robociznę tylko chodziło mi o same częsci za 4 tys i ile + mógłby wziąć robocizny.

    I ja nic nie płacę miałbym go dostać za darmo.

    A jak z rozrządem ?
    Fruler97
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Auto: Opel Tigra
    Silnik: 1.6 106 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    27 Sty 2019, 16:16

    Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Bierz, a jak coś pójdzie nie tak z naprawami, oddaj na złom.
    aGradory
     

    30 Kwi 2019, 09:32

    Nie wiem nad czym się zastanawiasz. Autko dostaniesz za darmo. Nawet jak popsuje się to możesz posprzedawać sporo rzeczy z niego, a bude oddać na złom. Czysty zarobek.
    Emil222
    Początkujący
     
    Posty: 50

    30 Kwi 2019, 15:34

    Emil222 napisał(a):Nie wiem nad czym się zastanawiasz.

    Myślę, że przez ponad 3 miesiące autor wątku już dawno podjął decyzję. :naughty:
    aGradory
     

    07 Maj 2019, 10:22

    Hahaha :D no na pewno już zdecydował się na kupno lub na inne autko :D
    Anton682
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
     
    • Warto przeczytać