Fiat Punto II 1.2 8V - wasze recenzje / opinie

27 Maj 2015, 23:35

Witam,

Obecnie jeżdżę dislem ale ze względu na zmianę trybu życia i pracy, wymaga to zmiany na małego zwrotnego benzyniaka. Który też za dużo kosztować nie będzie, oraz jego użytkowanie nie jest na jakimś BARDZO wysokim poziomie / koszcie.

Punto II zwróciło moją uwagę w tej kwestii, szukam modelu po FL czyli rocznik 2004 +, ze względu na poprawki, i nich chyba mniej się psują te elektryczne wspomagania.
w wersjach po FL jest ocynk z tego co czytałem czy to prawda ?

Prośba do właścicieli lub byłych właścicieli, przekażcie swoją opinię o tym modelu w paru zdaniach. Czy wam się podobało ? Dlaczego ? A może nie ?
Co i jak często się psuło ? Jak autko w zimę sobie radzi ?
Odpala bez problemów jak postoi sobie ze 3-4 dni na mrozie ?
Jak z rdzą ? albo z podwoziem ? Czy regularna konserwacja co 2-3 latka wystarczy z walką o przedłużenie życia podwozia ?

Czekam z wielką niecierpliwością waszych opinii i ciekawych opowieści :).

Pozdrawiam
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Maj 2015, 05:12

Poraz kolejny sprawdza się kwestia jak dbasz tak masz,jeśli kupisz zadbanego to spokojnie jeszcze pojeżdzisz. Blacha tak był ocynk i też jeśli będziesz dbał to nie ma prawa rdzewieć.
Co do silnika to najlepiej jakbyś znalazł 1.2 80km bardzo dobrze sobie radzi w tej budzie ale niestety jest ich mało na sprzedaż.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Maj 2015, 08:43

Zgadzam się z Barolem,osobiście znam kilka osób mających Fiata Punto II i nie narzekają,a wręcz przeciwnie bo są zadowolone: tanie części,niska awaryjność i ekonomika w jednym. Jeżeli ma to być samochód do miasta na krótkie odcinki to spokojnie słabsza wersja silnika 1.2 60km sprawdzi się.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2015, 09:51

No wersja 80KM ciężko jak szukałem także raczej zostanie przy 8V 60KM, Autko głownie do miasta no i wiadomo na wypady od czasu do czasu na wakacje czy jakoś tak :).

Czyli silniczki wdzięczne mówicie, a jak z tym wspomaganiem ? Bo to jedynie mnie martwi ? Jeśli już się spierdzieli to ile naprawa tego cuda ?
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Maj 2015, 10:17

jako pierwsze auto mialem punto II sound 1.2 8V 2002r

auto smiesznie tanie w utrzymaniu, niema sie co psuc, czesci tanie, generalnie co do spalania komputer tam pokazuje na odwrot czyli ile km przejedziemy na 1 Litrze, ja go nie oszczedzalem i pokazywalo mi w miescie od 12-15 km przejechanych na jednym litrze. Niestety auto mi zaczelo rdzewiec a lakier sie łuszczyc, nie wiem czy to przypadlosc cyz bylo bite, bylem mlody wiec kupowalem oczami... ;) generalnie ejzeli masz dylemat miedzy 80 km a 60 -> bierz 60, zglebialem wtedy temat i 80 pali sporo wiecej a roznica w osiagach niezauwazalna, auto dynamiczne jezeli chodzi o miasto, w trasie wg licznika jechalem 160 i trzeslo buda ;) (mialem wersje 3d pakiet sporting). Niestety auto ma sporo takich drobiazgów które psuja ogolne wrazenie, np mi strasznie trzeszczal w lato pedla sprzegla przy naciskaniu, smarowania nie pomagaly, strasznie piszczaly hamulce, w lato brzmialo to jak pociag, (wymiana tarcz i klockow nie pomogla- przyczyna nei znana) co chwile odpadal jakis plastik...
swietne wspomaganie dodatkowe city! mi nei bylo potrzebne, na codzien ale fajna opcja, mi sie nie psulo. generalnie auto w ogolnym rozrachunku adekwatne do ceny, szukaj z klima i ze wspomaganiem bo sporo aut jest bez tego. przebiegu nie zweryfikuejsz wiec to olej. Bardzo dobrze nadaje sie pod gaz. generalnie dbaj o plyny, kup akumulator nowy i niepowinno cie zawiesc nigdy. slaby punkt to tez uszczelka pod glowica- zbadaj dobrze.
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

28 Maj 2015, 13:12

Mój wujek miał takiego punciaka - auto użytkowane w szkole nauki jazdy. Kupione jako nowe w 2001roku sprzedane w 2004. W momencie sprzedaży do komisu na liczniku miało 333kkm - pamiętam ten stan licznika do dzisiaj i podejrzewam że na komisie odnowili go do ok 160kkm :D Było to zwykle 1.2 8v w podstawowej wersji i z tego co pamiętam z poważniejszych wymian to dwa czy trzy razy sprzęgło było zmieniane, pompa paliwa, chłodnica i akumulator. Tak to nic ruszane nie było i auto nie robiło problemów a części tanie.. Zresztą, znam więcej użytkowników tych punt, bo jak byłem młody to często z wujkiem jeździłem na jazdy i żaden z instruktorów jakoś nie narzekał na ten 8zaworowy silnik a uwierzcie mi że przebiegi miały ogromne :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Maj 2015, 13:19

Punto 60 konne to muł jakich mało , jeździłem obydwoma i 1.2 16v jeździ o wiele lepiej a spali tyle samo co 60 konna wersja. Generalnie autko fajne , miałem go przez ponad 3 lata, i nic się nie psuło. Jak miał 11 lat to pojawiły się pierwsze ogniska rdzy na progach, skrzypiące sprzęgło w punciakach to standard, także tym się nie przejmuj. Jeszcze jednym minusem to skrzypiące plastiki ale jak dasz muzę głośniej to nie słychać :naughty: .
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Maj 2015, 19:09

niezgodze sie ze 8v i 16v pala tyle samo, 16v spalaa wiecej, a jedyne co ma lepsze to wiekszy v-max, ale umowmy sie jazda 160-180 puntem to samobojstwo
que
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 19 01 1991
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ferrari

28 Maj 2015, 19:46

Spalanie jest praktycznie porównywalne.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Maj 2015, 19:50

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Spali może 0,5 l więcej, choć tego nie zauważyłem. Lepszy Vmax tylko? To porównaj sobie 14,5 s do 11,5 s nie ma różnicy?
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Maj 2015, 23:40

Do dobra ale wspominaliście o rdzy. Ale mówicie o wersjach przed FL czy po ? Przecież te autka na ocynku budowano, rdzy nie powinno być jeśli pod warunkiem że nie było bite.

No szukam wersji 5d. Powiem tak wersja 60KM mi nie przeszkadza jeździłem kiedyś Micrą 1.0 :D i 120 jak burza leciała na autostradzie czasem :D haha, Byleby dało się jechać w dalsze trasy i auto żeby nie zawiodło :). Co prawda jak z 3 osoby się by jechało to te dodatkowe 20 kucyków by się przydało !!

To jakieś różnice między 60KM a 80KM są ? Któryś bardziej awaryjny ?

A to że skrzypi to mi rybka :D, mam Astrę G i też mi skrzypi czy to tu czy to tam :D, ale muzyczka trochę głośniej i jazda :P
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Maj 2015, 23:42

Pomijając osiągi wiadomo że do setki 80KM szybciej się rozpędzie, i przy większym obciążeniu da radę jechać, no i nawet wyprzedać.
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

29 Maj 2015, 07:15

Obie generacje były już na ocynku (mówie o II i II po lifcie).
Co do 60 to zawsze można coś pomodzić bo ten silnik się do tego nadaje (przepustnica i kolektor ssacy z I 75 + dolot weglara oraz wydechowy 4-2-1) można też przełożyć skrzynie VI ze Stilo czy krótszą z I ale to już troche zabawy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Maj 2015, 08:55

Jestem posiadaczem punto 2 z silnikiem 1,2 8V . Auto wbrew temu , co ktoś napisał nie jest mułem . Mocy jest w sam raz , a spalanie na poziomie 6,5 l .
Największym problemem punto 2 jest korozja progów i podłogi , reszta jest ocynkowana więc nie gnije . Części śmiesznie tanie , a jesli zdarzy sie jakaś awaria to zazwyczaj nie wyklucza auta z dalszej jazdy . Słabej jakości sprzęgło , wytrzymuje 70 tys km . Zawieszenie proste i tanie choć niezbyt trwałe . Auto wygodne i w miarę dobrze wyciszone , w srodku wbrew pozorom duzo miejsca . Najlepiej szukać punta za granicą , będzie lepiej wyposażone i z mniejszą szansą na korozję . Warto załozyć gaz , silnik 1,2 8V idealnie się do niego nadaje . FL też miały problem z korozją progów i podłogi więc na to zwróć szczególną uwagę . Auto ogólnie na plus .
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

29 Maj 2015, 10:05

Czyli na dzień dobry można się spodziewać wydatku na konserwacje podwozia i progów
Kacpero223
Początkujący
 
Posty: 128
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 5-2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Focus MK2
Silnik: 2.0 Duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005