Ford maverick 1992 2.7 TDi

28 Kwi 2012, 13:53

Witam wcześniej pisałem już o dziwnych odgłosach ze skrzyni, tym razem ze skrzyni biegów lub sprzęgła słychać dziwny metaliczny dźwięk, po wciśnięciu sprzęgła ustaje, mam także trudności ze zmianą biegów. Czy ktoś z was miał już taki problem ?
Tomaszek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Lublin

31 Maj 2012, 18:48

Witam,
Miałem coś podobnego w swoim Mavericku, mianowicie coraz ciężej wchodziły biegi.....
a pedał sprzęgła z normalną siłą (hydrauliczne), wymieniłem pompe, wysprzęglik, okazało się na końcu że trzeba wyciągać skrzynię i dobrać się do sprzęgła:( nie jestem pewien jak to się nazywa ale chodzi po tym łożysko oporowe i jest to z odlweu aluminium zrobiły się na tym jakieś rowki bruzdy i łożysko się klinowało podczas wysprzeglania aż szlak to trafił :evil: trzeba było napawać obtoczyć zmątować i sprzęgiełko chodziło aż miło.... :D
a to z tymi odgłosami u ciebie to może właśnie łożysko oporowe trafia szlak właśnie?
no to w błotko.....
kris_&N
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Miejscowość: Iława

31 Maj 2012, 20:25

chodzi po tym łożysko oporowe i jest to z odlweu aluminium zrobiły się na tym jakieś rowki bruzdy i łożysko się klinowało podczas wysprzeglania aż szlak to trafił

może chodzi o tulejkę na wałku sprzegłowym ?
może układ nie lubi zabaw błotno-piaskowych :evil: ja też w piasku po zęby powiedziałbym dość :mrgreen:
ale jak się smaruje to się jedzie i jak dało zmątować to git :)
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2012, 08:57

sympatyk napisał(a):może układ nie lubi zabaw błotno-piaskowych
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dobre :mrgreen:
z tuleją masz racje to mosiężna tuleja i ona dość szybko klęka, to na pewno nie łożysko oporowem bo odgłosy są na puszczonym sprzęgle w momencie kiedy ono w nissanie nie pracuje, pracuje tylko przy wciśniętym sprzęgle,
w każdym nissanie (terenowym) rzęzi skrzynia :mrgreen: taki urok :mrgreen:
przyczyną są
-wspomniana tuleja
-łożysko igiełkowe wałka głównego
-ogólne zmęczenie układu i zużycie sprzęta

można naprawiać koszt dobrych łożysk do skrzyni (komplet) uszczelniaczy i tym podobnych w granicach 2-3kpln :mrgreen: aaaa jak stwierdzisz że taniej zmienić skrzynie to podpowiem tylko jedną starą używaną już masz :mrgreen: ta 2 będzie w podobnym stanie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto
    Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. ...