Ford Maverick 2.4 KAT 1994 ELEMENTY INSTALACJI LPG

04 Maj 2017, 00:59

Witam. Posiadam samochód marki Ford Maverick rok 1994 o pojemności 2.4 (91kw-123km) z instalacją LPG.
W skład instalacji wchodzą min.
- Reduktor Parownik MIMAR mod AT 07 100 HP (E8 67R-01 3824 F902736)
- Emulator BRC MODULAR S 4 Canali (E13 67R010040)
- Filtr fazy ciekłej BRC ET 98
Tyle udało mi się zlokalizować.
Od razu informuje, że jestem "zielony" w temacie instalacji LPG.
Mam problem z gazem i chciałbym wyjaśnić kilka kwestii.
Elementy które wymieniłem, są aktualnie zamontowane w samochodzie, lecz według danych z książki montażowej pierwotnie zamontowano tam Reduktor (BRC typ AT90E).
Przeglądając fora na ten temat przeczytałem, iż parownik o 100 HP jest za mały do silnika o mocy 123km i idą za tym pewne konsekwencje. Samochód jeździ na gazie, płynnie przyspiesza, lecz jest problem z wolnymi obrotami, często spadają bardzo nisko i auto gaśnie, zwłaszcza jak wcisnę pedał sprzęgła przy większej prędkości. Spalanie gazu jest w granicach 23-28l na 100km(23l jazda po normalnych drogach 28l jazda mieszana z terenem). Natomiast na benzynie wolne obroty utrzymują się bardzo równo, lecz podczas przyspieszania samochód szarpie i brakuje mu mocy.
Biorąc pod uwagę "staranność i fachowe podejście" byłego właściciela do mechaniki i elektryki samochodu nabrałem podejrzeń co do instalacji gazu;)
Wiec mam kilka pytań do Fachowców w tej dziedzinie, z góry dziękuje za pomoc.
1. Czy elementy zamontowane w samochodzie prawidłowo współpracują ze sobą?
2. Czy można wymienić parownik na większy( jaki i co się z tym wiąże)?
3. Jak wyregulować instalacje gazową z takimi podzespołami?
4. Czy instalacja LPG ma jakiś wpływ na prace silnika który korzysta w danej chwili z benzyny?
Pozdrawiam.
Krzysiek1919
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 25 12 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Maverick
Silnik: 2.4 12V 124 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Maj 2017, 19:42