Ford Maverick 2.4 KAT 1994 ELEMENTY INSTALACJI LPG

04 Maj 2017, 00:59

Witam. Posiadam samochód marki Ford Maverick rok 1994 o pojemności 2.4 (91kw-123km) z instalacją LPG.
W skład instalacji wchodzą min.
- Reduktor Parownik MIMAR mod AT 07 100 HP (E8 67R-01 3824 F902736)
- Emulator BRC MODULAR S 4 Canali (E13 67R010040)
- Filtr fazy ciekłej BRC ET 98
Tyle udało mi się zlokalizować.
Od razu informuje, że jestem "zielony" w temacie instalacji LPG.
Mam problem z gazem i chciałbym wyjaśnić kilka kwestii.
Elementy które wymieniłem, są aktualnie zamontowane w samochodzie, lecz według danych z książki montażowej pierwotnie zamontowano tam Reduktor (BRC typ AT90E).
Przeglądając fora na ten temat przeczytałem, iż parownik o 100 HP jest za mały do silnika o mocy 123km i idą za tym pewne konsekwencje. Samochód jeździ na gazie, płynnie przyspiesza, lecz jest problem z wolnymi obrotami, często spadają bardzo nisko i auto gaśnie, zwłaszcza jak wcisnę pedał sprzęgła przy większej prędkości. Spalanie gazu jest w granicach 23-28l na 100km(23l jazda po normalnych drogach 28l jazda mieszana z terenem). Natomiast na benzynie wolne obroty utrzymują się bardzo równo, lecz podczas przyspieszania samochód szarpie i brakuje mu mocy.
Biorąc pod uwagę "staranność i fachowe podejście" byłego właściciela do mechaniki i elektryki samochodu nabrałem podejrzeń co do instalacji gazu;)
Wiec mam kilka pytań do Fachowców w tej dziedzinie, z góry dziękuje za pomoc.
1. Czy elementy zamontowane w samochodzie prawidłowo współpracują ze sobą?
2. Czy można wymienić parownik na większy( jaki i co się z tym wiąże)?
3. Jak wyregulować instalacje gazową z takimi podzespołami?
4. Czy instalacja LPG ma jakiś wpływ na prace silnika który korzysta w danej chwili z benzyny?
Pozdrawiam.
Krzysiek1919
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 25 12 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Maverick
Silnik: 2.4 12V 124 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Maj 2017, 19:42

Wydaje mi się że masz za duże spalanie na gazie. Może jest za duża dawka i dlatego też się dusi na wolnych obrotach. Najlepiej będzie jak jakiś gazownik zobaczy to naocznie bo tak to ciężko, nie wiadomo za co się chycić. A co do jazdy na benzynie to na myśl mi przychodzi przytarata pompka paliwa i już nie ma takiej wydajności i dlatego się dławi bo nie dostaje takiej dawki paliwa jak trzeba, filtr paliwa zmieniany??? Też może być już zasyfiony i będzie się dławił.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Maj 2017, 22:00

Auto spala ci za dużo gazu, jak wspomniał kolega. Taki silnik powinien spalić jakieś 15 litrów gazu góra. 32 litry to pali mój Jeep z silnikiem 4,7l 253 KM. Nubira z silnikiem 2,0 133 KM pali 12 litrów gazu. Masz więc porównanie.
Co do HP100 - jest wystarczający na tą moc. Ja jak dobrze kojarzę też mam setkę i jest ok.
Co do wolnych obrotów - ja proponuję najpierw doprowadzić do ładu zasilanie na Pb, a potem podjechać do gazownika i wyregulować instalację.
Zerknij też w jaki sposób jest usytuowany wlot powietrza do filtra - z instalacją gazową powinien być zwrócony w kierunku przeciwnym do jazdy - chodzi o to, żeby silnik powietrze zaciągał, a nie było ono wpychane do silnika. To jest częsta przyczyna gaśnięcia silnika na gazie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Maj 2017, 20:23

Witam. Wlot powietrza skierowałem w stronę silnika. Niby jakiś efekt widać, ale to, jeszcze nie jest to. Jeżeli chodzi o Pb, to na zimnym silniku jak jest włączone ssanie to silnik zachowuje się nieco lepiej (po wciśnięciu gazu silnik osiąga maksymalne obroty, czego nie mogę zrobić na rozgrzanym).
Wymieniłem w nim wszystko co jest związane z zapłonem plus filtr powietrza i paliwa.
Wiec, pójdę za wasza radą i zmienię pompę paliwa.
Krzysiek1919
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 25 12 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Ford Maverick
Silnik: 2.4 12V 124 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

07 Maj 2017, 20:39

Krzysiek1919 napisał(a):3. Jak wyregulować instalacje gazową z takimi podzespołami?

Są 2 opcje jeżeli jest jakaś elektronika założona to regulacja na komputerze, chyba że jest tylko śruba na wężu to analizator spalin. Co do tego dużego spalania na gazie może być zbyt uboga mieszanka gazu dlatego auto też nie ma mocy, bez wizyty w warsztacie raczej się nie obejdzie.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002