Honda Civic 1994 pytania odnośni instalacji

25 Lip 2009, 16:29

Witam, jestem młodym użytkownikiem samochodu i mam kilka pytań odnośni instalacji gazowej. Jakieś 2 miesiac temu założyłem instalację gazową do Hondy Civic 1,3 75km z 1994r. Butla 35 litrow. Instalacja na gaznik. Mam kilka pytań:
1. Czy można odpalać samochód odrazu z gazu ? Cały czas tak robie, bo gośc który zakładał mówił, że można. Przy odpalaniu smierdzi gazem, tak ma być ?
2. Na broszurce pisze, aby tankować do 80 % pojemności zbiornika. Ostatnio zatankowalem 30 litrów, a zbiornik ma 35 litrów. Więc instalacja sama odcina gaz, zanim przekroczy 80% ? Czy trzeba samemu to 80 % tankować ?
3. Po zatankowaniu samochodu, czasami strasznie slabe obroty, które trzeba odnowa ustawiać, czasami samochód gaśnie, myśle, że to wina tego, że przy ostrej jezdzie pod wplywem wiatru zatyka się jakaś dziurka przy jakimś urządzeniu co gość zakladał od gazu i mówil zeby tam cos przylepić, niewiem jak to inaczej sprecyzowac ;/

Z góry dziękuje za posty ;)
kameleon
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Jasło

27 Lip 2009, 11:15

co do twoich pytan to tak mozesz odpalac na gazie ale jak bedziesz ten samochod mial kilka lat a nigdy nie bedzie widal benzyny ty nie bedzie pozniej z nim dobrze wiec chociaz czasami odpalaj na benzynie i przegon go kilka km:) jezeli tankujesz gaz to przy 80% sam wybija pelna butle 20% zostaje powietrza. a co do tej dziurki to ci nie pomoge bo nie wiem o co ci chodzi kolego ale raczej nic sie nie powinno zatykac ale to moze byc wina slabego gazu zatankuj drozszy i zobacz czy jest roznica a ze gaz czasami smierdzi to tez normalne
kamilszczak01
 

27 Lip 2009, 12:28

Szczerze mówiąc nie słyszałem o żadnej Hondzie, która na dłuższą metę dobrze sprawowała się na gazie - wynika to ( na tyle na ile posiadam wiedzę ) z technologi silnika. W benzyniakach hondowskich zaczyna się czerwone pole tam gdzie (niejednokrotnie) w innych markach się kończy.
Parę lat temu Honda dopuściła (trwało to raptem parę miesięcy) stosowanie instalacji w Civicach, ale kosztowała majątek i praktycznie nie pozwalała na normalne użytkowanie samochodu tzn. zawsze odpalało się na benzynie, potem po nagrzaniu silnika automat przepinał na gaz, ale po przekroczeniu ponad 4 tys. obrotów z powrotem automat przepinał na benzynę. Więc praktycznie żeby troszkę zaoszczędzić to nie jeździło się tylko pyrkało takim autem.
Z tego co wiem pierwszym niepokojącym objawem że silnikowi nie pasuje gazowe paliwo jest tzw. falowanie wolnych obrotów z gaśnięciem silnika włącznie. Permanentna regulacja obrotów też poprawia stan tylko na chwile.
Z tego co mówili mi chłopacy w ASO "gazowi" klienci to jedni z lepszych u nich bo remoncik silnika nie kosztuje parę złoty, a to co zaoszczędzili na gazie wydają u nich na remont silnika. Oczywiście zawsze można kupić jakiś używany silnik, a nie remontować poprzedniego.
teksty to wyraz moich poglądów, nie należy ich identyfikować z linią programową firmy Trynid
Trynid
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Polska

28 Lip 2009, 15:33

Nie odpalaj nigdy silnika na gazie poniewaz bardzo szybko mozesz uszkodzic reduktor a dokladnie membrane bo gaz rozprezajacy sie w zimnym reduktorze zamraza go, niszczac przy tym membrane. I o jaka dziurke ci chodzi. Co do tego tankowania 80 % to instalacja sama odcina dalsze napelnianie gazem jest tak ze wzgledow bezpeczenstwa ze mozliwe jest napelnianie zbiornika tylko w 80% pozostale 20% to opary gazu, wielozawor ogranicza napelnianie paliwa do zbiornika z zachowaniem tych ustalen.
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne opony bez powietrza od Toyoty
    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała ...