Gas + osiagi

Gas + osiagi

01 Sie 2009, 06:39

Witam
Mam golfa 1.6 benzyna/gaz z 1986 roku
Załozyłem parownik sterowany podcisnieniem - LAVATO
Podcisnienie biore z ukladu zaplonowego z "UFO"
samochod nie mogl sie rozpedzic do 120-130 km/h nawet gdy mu odkrecalem dlawik na rurze co doprowadza gas do gaznika, troche zaczynal szarpac (tak jakby mu brakowalo gazy, ale delikatnie)
Przytkalem mu ok 1/4 fitr powietrza, samochod zaczal sie rozpedzac, dopiero wtedy
Czy to oznacza,że za duzo powietrza dostawal w stosunku do gazu?
czy może parownik jest za mały?
Czy możliwe tez jest, że parownik jest niedogrzany?
Genesis72
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 01 Sie 2009, 06:36
Miejscowość: Czwa

02 Sie 2009, 13:03

Jeśli proporcje gazu w stosunku do ilości powietrza są nieodpowiednie to silnik będzie spalał duże ilości LPG a samochód będzie słaby.Dokładniej ,duża dawka gazu(za duża) nie szkodzi silnikowi ,nie występuje jednak całkowite spalanie LPG ,silnik słaby a w kabinie po włączeniu nawiewu czuć zapach gazu.Jeśli dawka gazu jest zbyt mała ,efekt jest podobny z tym,że zawory dostają w kość(gniazda) natomiast nie czuć zapachu gazu w kabinie.Szkopuł w tym wszystkim jest taki by dostroić taką dawkę gazu do ilości zasysanego powietrza by,silnik osiągał odpowiednią moc,palił o 20% więcej gazu jak Etyliny i nie było czuć zapachu LPG w kabinie.Analizator spalin się kłania gdyż aby wyregulować samemu zwykłą instalację(prostą) trzeba mieć duże doświadczenie.Podam ci przykład.Po wymianie butli w moim samochodzie i uporaniu się z problemem (sam to zrobiłem po okiem Fachmana z tego forum) auto paliło mi na trasie 18 l.gazu ,nawet gdy jechałem oszczędnie na długiej trasie,dawniej 11-13l.Regulacje w obrębie parownika nic nie pomagały więc zacząłem kręcić (wkręcać śrubkę regulującą dopływ gazu do gażnika),okazało się że te D...ki odkręcili ją zwiększając dopływ gazu ,gdyż żle zamontowali butlę gazową ,gaz nie chciał iść ,po tym zabiegu autko nabrało wigoru (mocniejsze 30%) spalanie spadło o 30% na trasie.Moja rada ,co 10 kkm ,jedż wymienić filtr gazu i poddaj instalkę regulacji na analizatorze spalin,oplaca się ,zaoszczędzisz w rezultacie na paliwie a i silnik pożyje dużo dłużej! :!:

[ Dodano: Nie Sie 02, 2009 14:13 ]
Ach pytasz czy dostawał zbyt dużą dawkę powietrza?!Tak :!: Wtedy musisz mu delikatnie zwiększyć dawkę gazu ale nie zmniejszaj dawki powietrza przytykając cokolwiek ,to jest nie dobre dla silnika,instalacja gazowa jest dobrana do typu silnika(pojemność),po każdej wymianie filtra powietrza możesz mieć problemy z jazdą na gazie jeśli będziesz miał świece i przewody zapłonowe w fatalnej kondycji ,pamiętaj wielkość iskry przy LPG to podstawa! To trudny problem,najlepiej jest jeżdzić na przeglądy co jakiś czas tylko do dobrego Fachmana z powołania a nie piekarza lub fryzjera przekwalifikowanego bo zrobi ci z kabiny komorę gazowa a z samochodu ślimaka LIMASA(te czarne) przy którym winniczek to sprinter! :???:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Konstrukcja nowego Lexusa LS - lekkie i mocniejsze materiały Konstrukcja nowego Lexusa LS - lekkie i mocniejsze materiały
    Nowy Lexus LS 500 – piąta generacja flagowej limuzyny japońskiej marki premium – został zbudowany w oparciu o nowatorską platformę, zapewniającą lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo, uwzględniającą również ...
    Co to jest amaksofobia i jaki ma wpływ na prowadzenie pojazdów? Co to jest amaksofobia i jaki ma wpływ na prowadzenie pojazdów?
    Duszności, zawroty głowy, nadmierne pocenie się, niezdolność do jasnego myślenia, strach przed wypadkiem czy ataki lęku to niektóre z objawów amaksofobii(1), czyli lęku przed prowadzeniem samochodu. Paniczny ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009