Ford Mondeo - falujące obroty na ciepłym silniku

06 Wrz 2019, 08:20

Witam, Drodzy koledzy, koleżanki :ok: Posiadam samochód Ford Mondeo 1.6 benzyna rok produkcji 1997r, od dłuższego czasu borykam sie z problemem którego mechanicy w moich okolicach nie potrafią zdiagnozować, naprawić, a mianowicie samochód na zimnym silniku jedzie nornalnie a gdy już złapie temperatury to faluja obroty praktycznie spadaja do zera i samochód gaśnie oprócz tego samochód podczas jazdy traci moc wygląda to tak jakby coś go trzymało dodając gazu zamiast przyspieszać to stoi w miejscu (minimalne przyspiesza) i zaczyna go szarpać.
W samochodzie zostały wymienione takie podzespoły jak:
Świece
Filter Paliwa
Sonda lambda
Prosze o pomoc nie jestem mechanikiem więc ciężko mi jest zdiagnozować co mu może być :(
Arden
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 06 Wrz 2019, 09:07

    Powiedz czy mechanicy próbowali odczytać błędy ze sterownika?

    Czy na postoju jak silnik rozgrzeje się dodając gazu obroty rosną bez problemu?
    Warto tu się przyjrzeć kablom zapłonowym, zajrzeć do przepływomierza powietrza (zobaczyć czy jest brudny), sprawdzić filtr powietrza i układ dolotowy na szczelność. W tym silniku masz też silniczek krokowy który należy wyczyścić i sprawdzić czy działa prawidłowo.

    Czy sonda lambda była sprawdzona przed wymianą i nie działała prawidłowo? Czy po prostu zostało to w ciemno wymienione?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    06 Wrz 2019, 10:48

    Tak kolego sonda była sprawdzana, działa prawidłowo podpinałen pod komputer wykazało dwa błędy które zostały zrobione przepływomierz również został wymieniony i nic również nie pomogło. Jeśli chodzi o obroty jak dodam gazu jest tak czasami że spadaja i po 5 min wracają na normalne obroty
    Arden
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    25 Wrz 2019, 09:20

    Arden napisał(a):wykazało dwa błędy które zostały zrobione