Gaśniecie auta, check engine, spadek napięcia, wysoka temperatura

13 Cze 2021, 12:18

Witam serdecznie. Od 22 maja jestem posiadaczem pięknej Hondy Stream z 2001 roku. Mam natomiast pewien problem z nią związany. Kilka dni temu podczas wkręcenia na 4 tysiące obrotów, nagle auto zaczęło szarpać, straciło moc i pojawił się check engine. Raz udało się odpalić, zaraz znowu zgasła, zaraz nie mogłem jej odpalić i dopiero po chwili udało się to zrobić. Check pozostał, ale skasowałem go odpinając akumulator na kilkanaście minut. Wszystko było ok, do dziś. Robiąc trasę 60 km, auto nagle zgasło już blisko domu, nie mogłem odpalić, zaraz odpaliłem, zgasło i nie mogłem wkręcić jej bo się zdławił. Po chwili odpaliłem i dojechałem z tym check engine do domu. Problemy o których wiem, które trzeba zrobić. To czujnik, który pokazuje temperatury na desce. Zaraz po odpaleniu pokazuje wysoka temperaturę, mimo że silnik jest dość zimny jeszcze. Czy to on może dawać jakiś błąd do ECU i następuje jakieś odcięcie? Kolejna sprawa to napięcie na akumulatorze po rozruchu - 12,40, podobnie przy włączonych światłach, ale następują duże skoki napięcia do 8 nawet i czasem 0. Mechanik sprawdzal i niby ładowanie ma książkowe, choć ja, widziałem co innego. Kolejna sprawa to hałasujące łożysko w kompresorze klimatyzacji. Czy kompresor może powodować takie problemy z autem i gasnięcie? Mechanik mówił, że pasek może stawiać opór za duży ale dziś nie używałem klimatyzacji, a auto zgasło.

Zamieszczam filmik, który ma zobrazować ciąg dalszy opisywanego problemu przeze mnie z gaśnięciem podczas jazdy. Słychać na filmiku piszczący pasek i huczące bodajże łożysko ale to w późniejszym momencie. Chodzi o te spadki napięcia. Najpierw akumulator trzyma wartość dobra, po uruchomieniu już wariuje napięcie. Mój mechanik twierdzi, że żadnych skoków nie ma i ładowanie książkowe. Postanowiłem wymienić kompresor bo już  niedomaga, co słychać i dodatkowo chciałem alternator, bo widać, że może regulator jest uszkodzony. Mechanik twierdzi, że alternator jest ok. Wrzucam ten filmik.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Czy uszkodzony alternator może powodować gasnięcie samochodu przez zbyt duży spadek napięcia?
Karewer
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Auto: Renault Scenic 2 ph 2
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Cze 2021, 12:33

Karewer napisał(a):pojawił się check engine

Numer błędu poprosimy. Jak nie wiesz, to jedź podłącz się pod komputer i podaj.
Karewer napisał(a): Check pozostał, ale skasowałem go odpinając akumulator na kilkanaście minut. Wszystko było ok, do dziś.

Samo skasowanie błędu nie wystarcza. Trzeba wiedzieć jaki to błąd i usunąc przyczynę jego powstawania.
Karewer napisał(a):Problemy o których wiem, które trzeba zrobić. To czujnik, który pokazuje temperatury na desce. Zaraz po odpaleniu pokazuje wysoka temperaturę, mimo że silnik jest dość zimny jeszcze. Czy to on może dawać jakiś błąd do ECU i następuje jakieś odcięcie?

Nie wykluczone. ECU dostaje z czujnika fałszywe informacje o temp. silnika.
Karewer napisał(a): Kolejna sprawa to napięcie na akumulatorze po rozruchu - 12,40, podobnie przy włączonych światłach, ale następują duże skoki napięcia do 8 nawet i czasem 0. Mechanik sprawdzal i niby ładowanie ma książkowe, choć ja, widziałem co innego.

Zmień mechanika, bo ten nie ma pojęcia o naprawie samochodów. Napięcie ładowania po uruchomieniu silnika powinno wynosić około 14,4V bez włączonych odbiorników, a około 13,9 przy włączonych światłach mijania. A skoro są wahania do 8 czy do 0 to oznacza, że altek nie ładuje aku. Powinna przy tym zaświecić się kontrolka ładowania aku na zestawie wskaźników. Mechanik to sprawdzał?
Karewer napisał(a):Czy kompresor może powodować takie problemy z autem i gasnięcie?

Raczej nie.
Karewer napisał(a):Mechanik mówił, że pasek może stawiać opór za duży ale dziś nie używałem klimatyzacji, a auto zgasło.

Za duży opór to ma mechanik do roboty i gada bzdury... Tym bardziej, że
Karewer napisał(a): Słychać na filmiku piszczący pasek

A skoro pasek piszczy, to znaczy, że nie jest za mocno naciągnięty, tylko za luźny i to może być powodem problemów z ładowaniem aku.
Karewer napisał(a):Mój mechanik twierdzi, że żadnych skoków nie ma i ładowanie książkowe.

Jeżeli wg niego napięcie ładowania 0 czy 8 czy 12V jest książkowe, to chyba czytał inną książkę, albo nie zrozumiał o co w niej chodzi i o czym autor książki pisał...
Karewer napisał(a):Czy uszkodzony alternator może powodować gasnięcie samochodu przez zbyt duży spadek napięcia?

Może tak się zdarzyć. Jeżeli aku nie jest ładowany, to wszystkie odbiorniki elektryczne czerpią prąd z aku, do chwili aż kiedyś to napięcie będzie za niskie i ECU nie będzie miało wystarczającego prądu i silnik zgaśnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17628
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Cze 2021, 12:55

MotoAlbercik napisał(a):Numer błędu poprosimy. Jak nie wiesz, to jedź podłącz się pod komputer i podaj.

Jeśli chodzi o numer błędu, to podam jutro jak tylko uda mi się podłączyć komputer u niego. Odpiąłem aku, bo on zasugerował, że to może chwilowy spadek napiecia, a potem mówi, że jednak alternator jest ok, nie ogarniam jego rozumowania.

MotoAlbercik napisał(a):Nie wykluczone. ECU dostaje z czujnika fałszywe informacje o temp. silnika.

Na pewno go wymienię, ale to już we własnym zakresie, bo dostęp jest bardzo dobry.

MotoAlbercik napisał(a):Powinna przy tym zaświecić się kontrolka ładowania aku na zestawie wskaźników. Mechanik to sprawdzał?

Szczerze wątpię, że sprawdzał.
Karewer
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Auto: Renault Scenic 2 ph 2
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Cze 2021, 18:37

Dziwna sprawa. Nic nie ruszałem, a Check Engine sam zniknął po całym dniu stania. Możliwe, że to przez spadek napięcia, wyskakuje check i gaśnie?

Zauważyłem, że minusowa klema na aku jest dość luźna, dokrecilem, ale nie jakoś bardzo mocno, bo nie miałem możliwości już dociągnąć nakrętkę. Może mała powierzchnia styku i takie cyrki z gaśnięciem?
Karewer
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Auto: Renault Scenic 2 ph 2
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Cze 2021, 09:03

Karewer napisał(a):Możliwe, że to przez spadek napięcia, wyskakuje check i gaśnie?

Oczywiście. Czujniki nie mają odpowiedniego zasilania i przekazują do ECM błędne informacje. Mogą też pojawić się wtedy różne błędy.
Karewer napisał(a):Zauważyłem, że minusowa klema na aku jest dość luźna, dokrecilem, ale nie jakoś bardzo mocno, bo nie miałem możliwości już dociągnąć nakrętkę.

Klema musi być dobrze dokręcona. Jak masz objechaną nakrętkę, to ją wymień albo kup nową klemę i załóż. Przez luźne klemy może zostać uszkodzony alternator. Jak zrobisz porządek z klemą, to sprawdź napięcie ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17628
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2021, 14:15

Teraz Check engine zgasł i obroty po odpaleniu są na poziomie 1,5 tysiąca. Po dojeżdżaniu do skrzyżowania np. podczas hamowania już na luzie idą na 1,5 tysiąca i po zatrzymaniu po chwili wracają na 1 tysiąc obrotów po przejechaniu jakiegoś dystansu.
Karewer
Nowicjusz
 
Posty: 21
Zdjęcia: 1
Auto: Renault Scenic 2 ph 2
Silnik: 1.5 dCi
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Widzisz wypadek na drodze? Oto, co należy zrobić, a czego unikać
    Wakacje to okres najwyższej w całym roku liczby wypadków drogowych. W tym czasie mamy największą szansę, aby stać się świadkiem takiego zdarzenia. Nierzadko kierowcy doświadczają takiej sytuacji po raz pierwszy i zaskoczeni ...
    Rewolucyjne światła ksenonowe (1991)
    Chociaż do dziś produkowane są samochody z halogenowymi żarówkami, to rewolucji w jakości, zasięgu i jasności samochodowego oświetlenia dokonały tzw. palniki ksenonowe, zastosowane po raz pierwszy w 1991 roku w BMW ...

  • 20 Cze 2021, 15:18

    Ktoś pomoże? :)
    Karewer
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Zdjęcia: 1
    Auto: Renault Scenic 2 ph 2
    Silnik: 1.5 dCi
    Paliwo: Diesel
    Typ: MPV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    20 Cze 2021, 16:46

    Karewer napisał(a):Ktoś pomoże?

    A jak mamy ci pomóc? Co już zrobiłeś z tego co było pisane?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17628
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000