Golf 4 1.4 16V - trzeszczy coś przy silniku

24 Paź 2016, 20:08

Witam, wczoraj zjeżdżając z autostrady, gdy obroty spadły poniżej 2 tyś. nagle zaczęło coś szumieć i trzeszczeć. Po dodaniu gazu i zwiększeniu obrotów powyżej 2 tyś. hałas ustawał. Dojechałem tak 10 km do domu. Na luzie szumi, trze i huczy coś w okolicach rozrządu/silnika. Dziś odstawiłem auto do mechanika, bo 2 tygodnie temu wymieniałem rozrząd ( kompletny ). Okazało się, że napinacz popuścił i poluzował na gwincie. ( zostawiłem do wymiany napinacza paska rozrządu i gwintu ). Mechanik jeszcze mówił, że to trzeszczenie jest od zużytego wałka rozrządu... i że trzeba najlepiej do regeneracji oddać. Hmm i teraz mam wątpliwości. Golf 4 1.4 16 V potocznie nazywany jest "klekotem" tak, że mój też klekocze i jest ok jak dla mnie. Pytanie czy zużyty wałek rozrządu słychać akurat na luzie i do 2 tysięcy obrotów ( czyli trzeszczenie, huczenie i szumienie ) po czym od 2 tyś. nagle następuje cisza ??? Chciałbym się dowiedzieć po czym poznać zużycie wałka rozrządu i jakie są jego objawy ???
Jutro odbieram auto po wymianie tego napinacza i mam nadzieję, że te szumy były od tego ( napinacz nie trzymał i pasek był za luźno - co wywoływało takie trzeszczenie i huczenie ). :bored:
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2016, 11:57

Duda1990 napisał(a):2 tygodnie temu wymieniałem rozrząd ( kompletny ). Okazało się, że napinacz popuścił i poluzował na gwincie. ( zostawiłem do wymiany napinacza paska rozrządu i gwintu )
Po tak krótkim czasie od wymiany :/ Musiał mechanik za słabo dokręcić przy zakładaniu.

Duda1990 napisał(a):Mechanik jeszcze mówił, że to trzeszczenie jest od zużytego wałka rozrządu... i że trzeba najlepiej do regeneracji oddać.
Wcześniej tego nie było słychać? Moim zdaniem trzeba się przysłuchać jak już rozrząd będzie funkcjonował prawidłowo.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Paź 2016, 16:10

Na szczęście po wymianie napinacza wszystko jest ok :)
Duda1990
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 19 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: GOLF 4
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Paź 2016, 16:42

Duda1990 napisał(a):Na szczęście po wymianie napinacza wszystko jest ok
Oby teraz już się nic nie odkręciło :) Szerokości :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaką markę chłodnicy wybrać?
    Przedziurawiła mi się chłodnica wody i teraz myślę nad wymiana tylko nie wiem na jaką. Jakiej marki zamienić wybrać? Jeśli ktoś by się interesował to chodzi o chłodnice do audi a3 8p 2.0 tdi 16v 103kw 140km.