Skaczące obroty w Mithubishi Carisma 1.8 GDI(125KW)1997r

03 Mar 2013, 09:55

Witam.Tak jak w opisie chciałabym się dowiedzieć co jest przyczyna skaczących obrotów w Mitsubishi Carisma z 97r.Obecnie przebywam w Holandii i auto jest tutaj zakupione.Zaczęło się od lampki check engine.Po wizycie u mechanika Holenderskiego postawił diagnozę że do wymiany jest sensor który znajduje się w Pompie Wysokiego Ciśnienia a że tutaj nie można dokupić samego sensora wobec tego wymiana całej pompy(koszt 1000euro)zrezygnowawszy poszukałam Polskiego mechanika.Wersja inna a mianowicie że do wymiany jest silniczek krokowy. Nie znalazłam w Polsce na stronach wobec tego kupiłam tutaj używany(koszt 20 euro)Po wymianie lepiej chodzi bo ma lepsze przyspieszenie i czuć inną jazdę ale obroty nadal skaczą. Do tego spala mi 8,7. Czy możliwa usterka to filtr paliwa?Będę wdzięczna za wszelkie informacje :D
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

03 Mar 2013, 12:59

to pewnie trzeba go wymienić na nowy,albo dokładnie wyczyścić ten stary :)
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Mar 2013, 18:55

Właśnie szukam na Polskich stronach z częściami.Dzisiaj miałam następna przygodę.Wracając do domu.przed wjazdem na parking zapaliła mi się lampka check engine i zgasł mi silnik. Za 3 razem załapał i odpalił. Bez problemu dojechałam do domu. Odpalałam parę razy i było ok.Wyregulowałam troszkę obroty które i tak skaczą;)Zastanawiam się nad przeczyszczeniem przepustnicy.Czy to coś da?
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

03 Mar 2013, 19:46

Zapomniałam tez dodać ze na wyświetlaczu pojawia mi się spalanie 8,9/100km. Troszkę dziwne.Bo miał palić maksymalnie 8,6/100km.A jeżdżę ekonomicznie raczej;)
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

03 Mar 2013, 20:18

po demontażu i czyszczeniu przepustnicy potrzebna będzie adaptacja

1) Uruchom silnik, pozwól nagrzać sie silnikowi aż temperatura w chłodziwa osiągnie temperaturę 85
Kiedy temperatura osiągnie 85 lub więcej przełącz stacyjkę w pozycje ON
2) Przełącz stacyjkę w pozycje OFF by zatrzymać silnik
3) Po 10 lub więcej sekundach uruchom ponownie silnik
4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wyłączona
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
5) Zatrzymaj Silnik
6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja: Włączona (temperatura ustawiona na maksymalne chłodzenie, dmuchawy na najwyższą prędkość
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
7) Powtórz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnątrz jest 20 lub więcej i gdy klimatyzacja chodziła cały czas można pominąć krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przełączy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik może sie samoistnie zatrzymać. W tym wypadku wyczyść przepustnice i powtórz
krok (1) i każdy następny
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

04 Mar 2013, 21:14

Bardzo Ci dziękuję za instrukcje i jutro po pracy się za to zabiorę.Z pewnością napisze jak poszedł test;)
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Spokojna emerytura sportowych legend Toyoty
    Zdjęcia tego auta obiegły ostatnio strony poświęcone sportom motorowym. Toyota Supra czwartej generacji, która jeszcze w 1999 roku brała udział w wyścigach japońskiej serii, teraz niszczeje pod jednym z warsztatów. ...

06 Mar 2013, 16:21

A więc...Zrobiłam krok po kroku wszystkie wskazówki. Silnik mi nie zgasł.Wyregulowałam jeszcze obroty i wydaje się lepiej chodzić,bo wskazówka nie faluje kiedy zatrzymuje się,jedynie jest tak jakby na ssaniu kiedy obrót schodzi poniżej jedynki. No i nie wiem dlaczego mi tak pali. Teraz pokazało mi się że pali 15/100km. Porażka.Czy to możliwe że mogła pójść pompa paliwa?Czy jednak to wina przepustnicy której nie przeczyściłam jeszcze.Mam też czasami stuki w silniku ale wydaje mi się że to wahacze do wymiany.
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

06 Mar 2013, 16:32

sprawdź czujnik temperatury
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Mar 2013, 19:38

Ale który czujnik?Silnika?Paliwa?I jak to sprawdzić:)
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

06 Mar 2013, 19:47

A może to sonda lamda?Zastanawiam się nad zamówieniem tej części.
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

06 Mar 2013, 20:44

po co masz zamawiać jak wiesz dokładnie co jest nie tak :no: ,lepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić błedy
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Mar 2013, 22:46

Zgadzam się z tobą.Tylko jak pisałam na poczatku zapalala mi sie lampka check engine,po wizycie u mechanika holenderskiego i podpieciu pod komputer wykazalo blad w pompie wysokiego cisnienia.Odwiedzilam drugiego mechanika tym razem Polaka ktory bez podpiecia pod komp stwiedzil ze to silniczek krokowy bo gdyby to byla pompa auto by nie jezdzilo.Po wymianie silniczka krokowego(uzywanego)zaczal wiecej palic ale lampka check engine sie juz nie pojawila. Raz mi sie zdarzylo na podjezdzie na parking ze zapalila sie lampka i mi zgasl.Za 2 albo 3 razem odpalil i pozniej juz sie nie pojawila.Martwi mnie zbyt duze spalanie paliwa.Szczerze nie wiem czy znowu jechac i podpinac pod komputer jesli zadna lampka sie nie zapala.Mimo wszystko wykaze mi blad?
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

06 Mar 2013, 22:50

Powinien raczej w pamieci zachowac sie blad a wiec powinno go wykazac bez palacej sie lampki a jesli tak bedzie to bledem byla wlasnie ta pompa wysokiego cisnienia.
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

07 Mar 2013, 16:43

To znowu Ja:)Dzisiaj przeczyściłam przepustnice.Nie całkiem bo nie wykręcałam jej ale w miarę możliwości tyle co miałam dostępu do niej i przeczyściłam filtr powietrza,który nie był zabrudzony..Natomiast przepustnica była zabrudzona czarnymi oparami(sprawnie się otwierała) ale wydaje mi się że lepiej byłoby ją po prostu wykręcić i przeczyścić tak jak należy specjalnym środkiem czyszczącym. Spalanie paliwa pokazywało 20l/100km ale później spadło do 11l/100km i wydaje mi się że jeszcze spadnie i będzie :ok: Jeśli chodzi o obroty to po mojej regulacji zdaje się być lepiej aczkolwiek kiedy się zatrzymuje lekko nadal falują pomiędzy 1 a 0 ale nie gaśnie.Tak jakby na ssaniu jest.Jaka wasza dalsza opinia? :) :oops:
pepi282
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Holandia
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Mithubishi Carisma
Silnik: 1.8 GDI (125kw)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1997

07 Mar 2013, 16:51

tak jak piszesz zrób z tą przepustnicą (wykręcić i dokładnie wyczyścić) i zobaczymy co dalej będzie
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003