GOLF 5 czy FIAT BRAVO

14 Sty 2016, 21:59

Witam , jaki samochód wybrać ?
Ten i ten mi sie podoba , jakie sa koszty utrzymania ?
Jak sie ma ten common rail do pompowtryskiwaczy ? duzo drozszy w naprawie ?

przykładowe modele z mojej okolicy:

GOLF 5 1.9 TDI 105 - [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

FIAT BRAVO 1.9 multijet 120km (150 tez mnie interesuje ale chyba wiecej problemow ) [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
philips449
 
0

14 Sty 2016, 22:14

Już widzę, jak ten Golf ma prawdziwy przebieg...

Ja jestem za Bravo. Udany samochód z lepszym silnikiem. Trwałość wyższa niż 1,9TDI, który nie jest tym samym co wersje 90 i 110KM z golfa IV. W dodatku wyraźnie brakuje mu dynamiki (użytkuję taki w Octavii), a raczej użytecznych obrotów.
Wersja 120konna w Fiacie już daje radę (jeździliśmy z kolegą o klasę większym Saabem z tym silnikiem). Samo auto jest udane bez jakiś większych wad.

Pompowtryskiwacze nie są tańsze od wtrysku Common Rail ale to zależy od konstrukcji samego wtryskiwacza. Te z Fiata są tanie (regeneracja od 400zł)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

14 Sty 2016, 22:22

"Mam do sprzedania VW Golfa V COMFORT 1.9 TDI 105 KM z 2005 roku z udokumentowanym przebiegiem 141 tys. km"
moze jednak ma , jakos musi udowodnic przebieg skoro tak napisal .

a jak jest z regenracja tego common rail , bo 1.9 tdi ma 4 pompowtryskiwacze czyli okolo 300 zł za jeden to 1200zl . a common rail ile ma tych wtryskiwaczy bo wgl nie orientuje sie w tych silnikach , kolega ma 1.9 jtd w stilo i 0 awarii :)

A jak sadzisz , fiat moze miec oryginalny ten przebieg?
philips449
 
0

14 Sty 2016, 22:30

Przebieg to wg mnie drugorzędna sprawa, bo przecież co z resztą wiele osób tu potwierdza, nie on stanowi o stanie faktycznym, poza tym można sprawdzić w ASO przebieg, silnik jak najbardziej ok, prędzej Ci to auto zardzewieje niż padnie silnik.
Jak zabraknie mocy to robisz chiptuninig na 150 KM i masz 7,9 do setki, jeździ się na prawdę konkretnie, jak będzie w dobrym stanie a Ty sam będziesz dbał to dłuuugo posłuży.

Najlepiej się zastanowić czy wybrać 1,9 tdi klasyk czy 2,0 TDI PD beznadziejny..nie ma co szukać dziury w całym, tylko że auto trzeba dobrze sprawdzić.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

14 Sty 2016, 22:32

Fiat też może mieć nieoryginalny ale bardziej do uwierzenia, bo jednak 3 lata młodszy i większy przelot. Jak dodasz 100tys. to nic się nie stanie silnikowi jak był należycie serwisowany.

Z drugiej strony mój szef kupił ostatnio firmową Octavię z 1,9TDI z przebiegiem 300tys. z 2008r. i przy przebiegu 230tys. miała robioną głowicę. To jest dokumentacja.

philips449 napisał(a):"Mam do sprzedania VW Golfa V COMFORT 1.9 TDI 105 KM z 2005 roku z udokumentowanym przebiegiem 141 tys. km"
moze jednak ma , jakos musi udowodnic przebieg skoro tak napisal .

Ja też mogę Ci udowodnić:
[link do oferty na Allegro wygasł]
są też aukcje z oryginalnymi i możliwością wypełnienia ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

14 Sty 2016, 22:35

ale jak sa chyba oryginalne pieczatki i podpisy z aso to chyba za bardzo nie da sie podorobic? a zwlaszcza jak jest serwisowany w jednym serwisie np. w niemczech

a odpowie ktos na to pytanie o tych wtryskach?
philips449
 
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Superb - nowy wygląd i mniejsze zużycie paliwa
    SKODA rozpoczyna kolejny etap swojej ofensywy modelowej SKODĄ Superb. Model flagowy marki imponuje atrakcyjnymi nowymi elementami stylistyki SKODY, świeżym wnętrzem i ulepszonymi funkcjami. Zużycie paliwa i emisja CO2 oferowanych ...

14 Sty 2016, 22:39

philips449 napisał(a):ale jak sa chyba oryginalne pieczatki i podpisy z aso to chyba za bardzo nie da sie podorobic? a zwlaszcza jak jest serwisowany w jednym serwisie np. w niemczech

wtedy najlepiej to sprawdzić w ASO po VINie - powinno być wszystko, bo VW ma europejską bazę danych

philips449 napisał(a): common rail ile ma tych wtryskiwaczy bo wgl nie orientuje sie w tych silnikach , kolega ma 1.9 jtd w stilo i 0 awarii

Też 4szt. (po 1 na cylinder)
Ten silnik charakteryzuje się tym, że wtryski robią po 300tys. km. Gorzej z dwumasą w wersji 150konnej, która posiada też DPF.

A tak wogóle ile km rocznie robisz, ze musi być diesel?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

14 Sty 2016, 22:44

km robie malo i male trasy ( co tydzien jedna dluzsza 60km w jedna strone ) ale wole dieselka , mam benzyne ale jezdzilem dieslem i bardziej mnie kreci ta jazda. Duzo znajomych ma diesle i robią mało km a wcale nie narzekają na turbinę czy cos.

A ta wersja 120 km , ma dpf egr?
philips449
 
0

14 Sty 2016, 22:47

to poczytaj tutaj:
czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm

Wersja 120koni ma od 2010r (wyjaśnienie też w linku)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

14 Sty 2016, 22:54

Gazu nie chce a benzyna troszke spali przy wiekszych silnikach (do tego benzyna przewaznie ma duzo gorsze wyposazenie )

Możliwe jest to ze kiedy bede robil wieksze przebiegi poniewaz od niedawna mam prawo jazdy i narazie nie bylo okazji na dlugie wyjazdy ale w najblizszym czasie kto wie :)
philips449
 
0

14 Sty 2016, 23:00

czyli jak cos to brac bravo czy golfa 5? troche slaba widocznosc chyba w bravo i mniej miejsca?
philips449
 
0

14 Sty 2016, 23:41

??????
philips449
 
0

14 Sty 2016, 23:53

Nie wymagaj naszych rad jak już jedną ważną sugestię od dzidy odrzuciłeś :)
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

15 Sty 2016, 00:00

wszyscy polecaja bardziej bravo od golfa 5 , ale podobno w fiatach elektryka ma wlasne zycie , czesto lubi sie sypac... czy to prawda? bardzo to jest kosztowne jak cos?
philips449
 
0

15 Sty 2016, 07:00

W Golfie V jedyne dobre silniki to 1.6 102KM, ale spali tyle co Bravo 140KM oraz 1.9 TDI, który ma zaledwie 105KM, w Bravo masz 120-150KM.
Problemy z elektryką w Bravo będą co najwyżej irytujące.
Jeśli chodzi o diesel vs.benzyna to policz sobie co może paść w kilkuletnim dieslu z realnym przebiegiem powyżej 300 tysięcy km. Sprzęgło z dwumasą, regeneracja wtryskiwaczy, turbosprężarki, DPF plus eksploatacja czylo droższy rozrząd i olej. Lekko licząc 5 tysięcy złotych. W benzynie większości tych rzeczy nie ma, a jeśli są to są trwalsze, chociażby dlatego, że robi mniej km. A teraz załóżmy , że spalanie średnie diesla to 6, a benzyny 8l. Jeśli robisz 10tys.km rocznie to na paliwo wydasz 2400zl w przypadku diesla lub 3500zl w przypadku benzyny. A teraz dolicz koszty napraw, wystarczy, że wydasz na jedną z napraw diesla 1100zł, a koszty eksploatacji się zrównają. Jeśli robisz 50 tys.rocznie głównie w trasach to owszem różnica w spalaniu pozwoli pokryć koszty napraw.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
1