Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

25 Lip 2018, 22:28

Witam,
orientuje się ktoś ile może +/- kosztować naprawa blacharska Golfa IV, o nr lakieru LB7Z?
Poniżej fotki
1) próg prawy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



2) próg lewy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



3) błotnik prawy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



4) zejście dachu przy bagażniku (rdzawy nalot)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Teraz pytanie czy np błotnik prawy to nie lepiej zakupić jako gotowy do montażu np coś takiego?
[link wygasł]

czy kupić normalny do malowania? Bo chyba ratowanie tego nie ma sensu?

Jaki szacunkowy koszt takich naprawa lakierniczych?
demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 17:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

26 Lip 2018, 10:01

Trzeba zdemontować 2 błotniki to już jest 200 zł plus jeden błotnik do wymiany to lakierowanie 300+ błotnik. Ja bym nie ryzykował kupowania w kolorze przy takim jasnym kolorze. Naprawa 2 progów to jakieś 600 zł. Co do tego dachu to jakoś nie przychodzi mi na myśl gdzie to jest doładnie, tak czy inaczej jak trzeba zdemontować klapę to 150 zł lakierowanie 400 i jakies 150 piaskowanie korozji.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8729
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

26 Lip 2018, 16:14

Trzeba zdemontować dwa błotniki?? tzn? Do naprawy progów tak?
Czyli lepiej kupić gotowy normalny błotnik i go zagruntować, polakierować itd tak?
czyli np coś takiego tak?
[link wygasł]

a progi coś tego typu?
[link wygasł]

a czy ja jako klient mogę się zaopatrzyć w graty? Czy lepiej jak to blacharz/lakiernik ogarnie?

Jeśli chodzi o tył, tam gdzie klapa to jest to ta krawędź jak na tym zdjęciu: (tam się zbiera, taki rdzawy nalot)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 17:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

27 Lip 2018, 08:59

demirbiras napisał(a):Trzeba zdemontować dwa błotniki?? tzn? Do naprawy progów tak?
dokładnie tak ale nie trzeba ich wymieniać.

demirbiras napisał(a):Czyli lepiej kupić gotowy normalny błotnik i go zagruntować, polakierować itd tak?
jeżeli nie chcesz aby była kolosalna różnica koloru to tak.

Ty potrzebujesz tylko jednego błotnika i możesz go sam kupić aby taniej było.

demirbiras napisał(a):Jeśli chodzi o tył, tam gdzie klapa to jest to ta krawędź jak na tym zdjęciu: (tam się zbiera, taki rdzawy nalot)
ok teraz już rozumiem. Zmyliła mnie ta uszczelka co jest o Ciebie a nie wiem co ona tam robi bo nie powinno jej tam być. Właśnie dzięki niej usiadła Ci ruda
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8729
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

27 Lip 2018, 19:53

Dobra to jeszcze raz bo sie pogubiłem.
U mnie uszczelki nie ma, na tym zdjęciu, to jest cień.
tak to wygląda:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nie wiem czemu to koroduje jak na całym aucie tylko ten błotnik miał podwójną warstwę lakieru i pewnie dlatego koroduje.

Czyli nie trzeba wymieniać progów, to sie da naprawić?

No ok ale co do błotnika to jak lakiernik da nowy lakier to nie będzie różnic w stosunku do drzwi które mają 20 lat? czy jakieś cieniowanie musi być?

A jest sens w tym aucie poprawiać spasowanie? typu drzwi - w 3 drzwiowej wersji opadają i potem to dziwnie wygląa, albo maska lezy krzywo bo mechanik zdejmował do naprawa mechanicznych i tak ją złożył itd..
Czy dać sobie spokój?

P.S. a z tym błotnikiem i tymi wgniotkami da się coś zrobić, ile takie coś by wyszło żeby to "wyprostować"? (przy okazji na tym foto widać te drzwi że tak nierówno idą..to o czym wyżej pisałem)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 17:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Golf IV naprawa blacharska - zaprawki lakiernicze

28 Lip 2018, 11:57

demirbiras napisał(a):U mnie uszczelki nie ma, na tym zdjęciu, to jest cień.
faktycznie :mrgreen: na szybko zobaczyłem i wyglądało inaczej :P prawdopodobnie klapa ociera się o te miejsce i wytarło lakier.
demirbiras napisał(a):Nie wiem czemu to koroduje jak na całym aucie tylko ten błotnik miał podwójną warstwę lakieru i pewnie dlatego koroduje.
nic nie jest wieczne

demirbiras napisał(a):Czyli nie trzeba wymieniać progów, to sie da naprawić?
tak da się naprawić i nie trzeba wymieniać, wymianą jeszcze bardziej skrzywdzisz auto. Wymiana to już ostateczność jak są dziury

demirbiras napisał(a):No ok ale co do błotnika to jak lakiernik da nowy lakier to nie będzie różnic w stosunku do drzwi które mają 20 lat? czy jakieś cieniowanie musi być?
Lakier metaliczny nie zmieni swojego koloru, jest pokryty lakierem bezbarwnym który ulega matowieniu poprzez miniaturowe ryski także nowy błotnik może być bardziej błyszczący ale da się to zniwelować polerowaniem, dobranie koloru jest w rękach lakiernika, powinien dobrać żeby nie było różnicy, oczywiście najlepiej strzelić cieniowanie tylko czy jest sens pchać się w koszta przy 20 letnim gruzie? to kolejne 300 zł i dodatkowa niepotrzebna powłoka.
demirbiras napisał(a):A jest sens w tym aucie poprawiać spasowanie? typu drzwi - w 3 drzwiowej wersji opadają i potem to dziwnie wygląa, albo maska lezy krzywo bo mechanik zdejmował do naprawa mechanicznych i tak ją złożył itd..
Czy dać sobie spokój?
pewnie że jest sens, błotniki i tak będą zdemontowane więc przy montażu blacharz powinien równo to poustawiać z drzwiami i maską a co do drzwi to musisz dodatkowo zlecić aby zobaczył czy da się coś z tym zrobić.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8729
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy
    To już koniec plotek. Lexus zaprezentował właśnie odświeżony model GX 460. Zmiany nie są rewolucyjne, ale wyraźnie widoczne - samochód otrzymał nową stylistykę przodu, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System ...
    BMW ActiveHybrid 3 BMW ActiveHybrid 3
    Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. Technologia BMW TwinPower ...

  •