Golf IV - płyn chłodniczy w oleju

16 Gru 2013, 21:25

Witam,

Podczas wymiany oleju zauważyłem, że w oleju silnikowym znajdują się białe "gluty". Jak się okazało te "gluty" to płyn chłodniczy.

Samochód to: VW Golf 4
Silnik 1.6 16V benzyna + gaz

W tamtym roku było robione z głowicą (na koszt faceta, który sprzedał mi auto). Z tego co pamiętam było to szlifowanie głowicy + wymiana pierścieni.

Potrzebuje się dowiedzieć jaki mniej więcej byłby koszt naprawy?
aras126p
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 07 05 2008
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2013, 13:39

koszt naprawy czego? co Ci się zepsuło?

wystarczy chyba wymienić uszczelkę pod głowicą...
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot

17 Gru 2013, 14:23

Ile razy zmieniłeś olej od momentu tamtej naprawy??? Bo rozumiem że przy naprawie był płukany układ i zmieniony olej z filtrem... Wcześniej tych glutów nie było, tak??? Sprawdź kompresję z ciekawości :yes:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Gru 2013, 18:46

Koszty:
uszczelka 120zł
szlif głowicy 100zł
śruby (warto by było je wymienić) 100zł
uszczelka kolektora wydechowego 30zł
robocizna poniżej 400zł raczej nie zejdziesz
Do tego warto było by zobaczyć w jakim stanie są zawory :sly:
anielen
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 24 02 1997
Auto: Opel Vectra B
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

17 Gru 2013, 23:26

anielen napisał(a):Koszty:
uszczelka 120zł
szlif głowicy 100zł
śruby (warto by było je wymienić) 100zł
uszczelka kolektora wydechowego 30zł
robocizna poniżej 400zł raczej nie zejdziesz
Do tego warto było by zobaczyć w jakim stanie są zawory :sly:


+ Uszczelka kolektora dolotowego 70zł, jest o wiele ważniejsza niż uszczelka kolektora wydechowego. Śruby trzeba wymienić! Do tego warto pomyśleć czy nie warto zmienić rozrządu przy okazji demontażu. + Uszczelka pod pokrywę zaworów 30 zł. Jeżeli założymy, że reszta uszczelek/uszczelniaczy "pod drodze" jest ok to tyle (zwykle się ich nie robi przy takich naprawach, ale może się okazać że posypią się w ręku... Aha ale ostatnio było tam sporo robione, to pewnie wymienili :yes:).

Ale ja bym nie zrzucał głowicy bez konkretnej diagnozy... Po paru glutach w oleju nie pobiegłbym od razu rozkładać silnika... Chociaż test kompresji i odpowiedź autora!!! Czekam na info.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec z oszustwami podczas sprzedaży samochodów
    Każdy przed zakupem auta będzie mógł sprawdzić jego historię, m.in. daty rejestracji oraz informację o tym, czy nie jest kradzione - przewiduje projekt noweli Prawa o ruchu drogowym, którym we wtorek ma zająć się rząd. Przyjęty ...