Golf VII TDI - fajny mocny hatchback - mało awaryjny

20 Lip 2023, 21:52

WItam,
Panowie chciałem kupić jakiś fajny mocny hatchback, wybór padł na golfa VII gtd 2.0 tdi 184 KM.
Czy jest to auto mało awaryjne i nie wymaga dużych nakładów finansowych aby je utrzymać?
Czy silnik 1.6 tdi jest lepszym wyborem> ?
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

20 Lip 2023, 23:50

Te 2,0 tdi spore przebiegi robią, także tutaj nie będzie problemu, bardziej skupiłbym się na stanie egzemplarza bo u nas rzadko kto dopłaca do GTD, te głównie z importu są.
Zawsze możesz kupić też 150 i chiptuning zapodać.
1,6 to słabsze silniki, wolniejsze. Tez niby ok ale nie zapewnią Ci takiej dynamiki, bo skoro szukasz prawie 200 konnego diesla z momentem na poziomie 400 Nm to coś co ma tych koni znacznie mniej nie będzie takiej samej budy tak dobrze napędzać.
Więc hasło mocny hatchback i 100 konne tdi troszkę nie pasuje do siebie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 697
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

21 Lip 2023, 06:45

Fajny, mocny hatchback - golf w dieslu :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2458
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lip 2023, 10:34

Skoda Octavia IV RS 2,0 TDI 200KM/400Nm
Focus III ST 2.0 TDCi 185 KM/370 Nm
Astra J 2,0 CDTI 195KM/400Nm
Alfa 147 1.9 JTD 170Km/330 Nm
Seat Ibiza III Cupra 1,9 tdi 160/330 Nm


no ale co tam zawalidrogi jak się patrzy :)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 697
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

21 Lip 2023, 10:50

Co jest fajnego w zwykłym golfie, zwykłym focusie, zwykłej astrze czy zwykłej ibizie? Octavia to nie hatchback
O ile miałeś na myśli giuliettę a nie 147 to jest to jedyny model, który przynajmniej wizualnie jest trochę ciekawszy
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2458
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lip 2023, 13:04

Zamiast cały czas hejtować podrzucaj lepsze propozycje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16352
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Essex Super Six 1927 rok
    Samochód jest klasycznym amerykańskim pojazdem z lat 20-tych. Koła z drewnianymi szprychami i duży 6-cylindrowy silnik. Essexy były najpopularniejszymi samochodami w Warszawie w branży taksówkarskiej! Pojazd ...

21 Lip 2023, 13:06

Jak komuś nie przeszkadza taki model i diesel, to co w tym złego?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lip 2023, 14:50

Nie hejtuję propozycji tylko nazewnictwo
Chyba zaraz założę temat, że chcę kupić szybkie, sportowe auto a moją poprozycją będzie e46 320

A fajny, mocny hatchback za podobną kasę to giulietta qv a jak musi być diesel to v40
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2458
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lip 2023, 16:52

franccc napisał(a): jak musi być diesel to v40
noooo mocą i sportem zaleciało :lol: rozwaliłeś system teraz :ok:

Koniec offtopu, będziecie się kłócić to zapewnię wam weekendowy urlop od forum.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16352
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lip 2023, 20:16

Kao napisał(a):noooo mocą i sportem zaleciało rozwaliłeś system teraz


A gdzie w temacie padło coś o sporcie panie moderator?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2458
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lip 2023, 14:14

Panowie a golf 7 tsi ? Silnik 1.4 ma moc 140/150 KM, osiągi podobne to tdi, spala 1 litr więcej. Czy tsi będzie mniej kosztowny w utrzymaniu? mniej rzeczy do popsucia?
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

22 Lip 2023, 18:08

kisiu333 napisał(a):spala 1 litr więcej
chyba oleju :ok:
Ogólnie te tsi tak do 150 tyś km jeszcze się trzymają a potem to zaczynają się problemy.
2.0 tfsi to często nawet 100 tyś nie dojeżdża.

Z grupy vw do rozważenia tylko 1.6 i 2.0 tdi
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16352
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Lip 2023, 22:44

nawet te po 2015 roku oznaczone EA888evo2 ?
kisiu333
Początkujący
 
Posty: 50

28 Lip 2023, 23:05

TSI po 2013 zostały mocno zmodernizowane/poprawione.
Ja bym osobiście brał 4 cylindrowca np 1,4 TSI
co innego 1,0 bo te są słabe i 250 tys przebieg i koniec, poza tym kultura pracy średnia..
150 konnego możesz wziąć, zabraknie mocy to zawsze chip ratuje, ze 190 koni wyjdzie
150tki mają 250 Nm

https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2401.0
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 697
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

28 Lip 2023, 23:52

kisiu333 napisał(a):nawet te po 2015 roku oznaczone EA888evo2

Przyjmij złotą zasadę nie masz czego się bać nic nie będzie droższe od kasy :D
A na poważnie widzę że jesteś strasznie bojaźliwy a szukasz w opcjach mniej lub bardziej gównianych jakościowo.
Przyjmij że TSI te poprawione to takie gdzie nie poprawiasz producenta tak żeby auto jechało co nie zmienia faktu że nie można nazwać ich BEZAWARYJNYMI.

Więc idziesz w przyjemność jazdy ale liczysz się że masz doczynienia z technologiczną miernotą o której się dowiesz jak 40 raz wyskoczy Ci kamerka na desce rozdzielczej czyli "czek engine".

Jak szukasz bezawaryjnego turbo benzyniak to nie tendy droga. Zresztą w dzisiejszych czasach nawet nie wiadomo jaka ma być droga z turbo bo już pewna epoka w motoryzacji się skończyła.

Jak chcesz coś pewniejszego z wieś wagenów a interesowałeś się TDI to może zostań przy TDI tym bardziej że pytałeś o 1,6tdi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10487
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe