Golfik 11500 pln Mazowieckie dla dziewczyny

31 Sty 2017, 22:35

A co sądzicie o tych autach?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Widzę że co do silników się nie dogadamy.
Wy widzę nawet wiecie lepiej jakie ma potrzeba ta dziewczyna, mimo że jej nie znacie :D
Rozumiem że jak uczyliście sie jeździć na rowerze to po miesiącu do razu wskakiwaliście w Crossowy z 28 calowymi kołami i 40 przerzutkami?

Chyba się nie dogadamy, jak uważacie że za 4 tys można kupić BMW 740i w dobrym stanie z Polskiego salonu no to nie ma problemu.
Ja wiem jedno, lepiej wydać 11k na okrutnego Golfa bo przecież Astra czy Megane to są super auta w ogóle się nie psują :? i mieć pewny samochód a nie śmietnik trzeszczące plastiki, z ogniskami korozji po nieudolnych naprawach blacharskich.
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
0

31 Sty 2017, 23:18

Ten wpis ma być prowokacją? Że niby przytaczasz wymyślone czyjeś słowa o BMW 740i za 4 tysiące licząc na jakąś dyskusję? Nie tacy prowokatorzy się tu wypowiadali, więc naprawdę zacznij słuchać, co mają ludzie Ci do przekazania, a nie szukaj drugiego dna.

Nie chodzi o to, że masz kupować auto segmentu wyżej, starszego z 3 litrowym silnikiem, bo takim się wygodnie jeździ, ale, że masz dokonać optymalnego wyboru. Powiedzmy, że kupisz tego golfa po negocjacjach za 11000, a ktoś inny kupi również samochód z końca 2003 roku - Citroena Xsarę 1.6 16V, ale za 7500zł, również w dobrym stanie. Różnica w cenie - 3500zł. Spalanie - golf zapewne w granicach 7,3l/100km, Xsara 7,8l/100km. Różnica w OC - jakieś 100, max 200zł na korzyść golfa. Osiągi - Xsara objeżdża golfa bez problemu, pozwala na bezpieczne wyprzedzanie w trasie nawet jadąc w 4 osoby. Komfort - w obydwu autach na podobnym poziomie. Blacha - też na podobnym poziomie. Awaryjność - trudno obiektywnie ocenić, ale też na takim samym poziomie (w Xsarze będzie więcej problemów z elektroniką, które raczej nie przeszkadzają w jeździe i są tanie w usunięciu, w golfie wyżej wspomniana wada fabryczna skrzyni, więc w ogólnym rozrachunku po równo. I kto dokonał lepszego wyboru?

Nie chodzi o to, że masz koniecznie brać tą Xsarę, tym przykładem chciałem Cię tylko uświadomić jak VW, szczególnie te starsze, są w Polsce przeceniane, bo płacimy za markę, którą VW dawno utracił i naprawdę lepiej zorientować się na inne marki, chyba, że mamy okazję kupić tanio VW z pewnego źródła.

Co do wklejonych linków - zarzekałeś się, że nie chcesz auta małego, a wklejasz yarisa będącego przedstawicielem segmentu B i to w wersji 3-drzwiowej - trzeba się zdecydować. W czerwonym nie wiem, czy zauważyłeś, ale nie ma klimatyzacji, więc trochę słabo tak kupić auto bez klimatyzacji za 12000zł, a ze srebrnym bym uważał, bo wygląda na typowe auto ,,mieszczucha'' (nikogo nie obrażając), który nie przykłada uwagi ani do wyglądu, ani do eksploatacji samochodu, więc w rzeczywistości może się okazać, że oprócz zmasakrowanego progu, samochód może być w opłakanym stanie technicznym, ale to tylko moje przypuszczenia, gdyż cena dość sporo odbiega od rynkowej, nawet biorąc na poprawkę nadwozie 3-drzwiowe i rozwalony próg :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
0

31 Sty 2017, 23:42

Jak widać totalne niezrozumienie tematu
Petento napisał(a):Osiągi - Xsara objeżdża golfa bez problemu
Czy ja gdzieś pisałem że ta dziewczyna ma zamiar ścigać się na 1/4 mili? czy jakieś ustawki robić z Hondami, BMW i innymi? Wiesz jak ją to obchodzi że Xsara np będzie mieć 10% lepsze osiągi ze stoperem w ręku? Nie rozumiem tego

Petento napisał(a):Nie chodzi o to, że masz koniecznie brać tą Xsarę, tym przykładem chciałem Cię tylko uświadomić jak VW, szczególnie te starsze, są w Polsce przeceniane, bo płacimy za markę, którą VW dawno utracił i naprawdę lepiej zorientować się na inne marki, chyba, że mamy okazję kupić tanio VW z pewnego źródła.
A czy ja gdzieś pisałem że to ma być VW? tylko niech ktoś znajdzie auto segmentu C, przynajmniej takie jak Golf z PL salonu, młode, z niskim przebiegiem i w dobrym stanie a nie śmietnik? za mniej niż 10 tys? Nie ma czegoś takiego chyba że Fiat Stilo

Przykro to stwierdzić ale mam wrażenie że jestem na forum jakiś maniaków, jak komputerowcy gracze, że komp to musi mieć 32 Gb ram, 3 dyski ssd i 4 gigaherców jakieś 8 rdzeniowe i7 a nie tam laptopy za 3 tys :roll:
Podkreślam jeszcze raz, ta dziewczyna nie ma zamiaru się ŚCIGAĆ
na trasy wyjedzie może raz na rok max 80 km w dwie strony
a ogólnie to będzie auto do pracy na rano 7:00 i powrót 15:00, duże miasto, gdzie się jedzie 50-60 km/h bo korki, spory ruch i mnóstwo aut, nie ma czasu na wyścigi, tuningowanie, testowanie aut po 22:00 ile wyciągną itd.
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
0

31 Sty 2017, 23:44

Ale czego Ty nie rozumiesz? Dla przykładu czy weźmiesz do Golfa te 1.4, 1.6 czy 1.8 to jeden pies, wszystkie prawie tyle samo spalą... Wiec chyba lepiej mieć coś, co jedzie jak auto. Takim 1.4 to nawet niebezpiecznie jest się do ruchu włączyć, bo to nie jedzie zwyczajnie.

I jeszcze jedna sprawa. SPRZEDAŻ takiego auta. Kto Ci kupi Golfa z 1.4? Tylko osoba, która się nie zna na autach i nikogo znajomego nie zapyta albo jest głupia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

31 Sty 2017, 23:48

To chętnie zobaczę 1,8 z PL salonu z przebiegiem 80 tys tak jak to 1,4, za 11 tys z 2003 roku?
Może 1,4 niebezpiecznie się włączyć do ruchu ale spawanym z kawałków i na łysych oponach z atrapami poduszek powietrznych -1,8 to jeszcze bardziej niebezpiecznie jechać szybciej niż 40 km/h taka prawda :ok:
Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
0

01 Lut 2017, 00:21

Rozejrzyj się również za Skodą fabią, mają strasznie niskie przebiegi i są zadbane, bo najcześciej były kupowane jako " do kościoła i na zakupy " przez starsze osoby.

Sam właśnie posiadam Skodę Fabię I, 2003 Rok, 1.4MPI 60KM. Nie jest to demon prędkości, ale da się nim normalnie jeździć.
Spalanie w trasie to około 6l benzynki, niestety w mieście to już około 7-8l.
Posiadamy samochód od nowości z salonu, w sumie to są tylko problemy z rdzą na nadkolach i poszła raz cewka i mechanizm szyby. Czyli najczęstsze awarie.

Aktualnie samochód ma 14lat i 90 tysięcy przebiegu, także da się coś takiego kupić na pewno ! :)

Jeśli patrzysz na Golfa/A3 to mogą być bardziej wyeksplotowane.
Skupiłbym swoje poszukiwania na mniej znanych modelach, właśnie typu polo,fabia może seat ibiza ?

Jeśli chodzi o moc silników 1.4,1.6 - da się tym jeździć i w sumie do miasta to wystarcza, ale na trasy się nie nadaje. Oczywiście,że się da, ale nie jest to komfortowe.
sankylo
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 29 05 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 mpi
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
0

01 Lut 2017, 08:06

Jak ma być dla dziewczyny to niech bierze Toyotę Yaris. Zgrabne, mało awaryjne, silnik jeszcze mniejszy i zdecydowanie mniej pali... Same ekonomiczne zalety względem Golfa 1,4.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

01 Lut 2017, 10:00

To skoro uważasz, że 1.4 jest najlepszy TO GO KUP I NIE PYTAJ nas o zdanie. Bo każdy podaje rzetelne argumenty, a Ty nadal swoje. Idź, kup i jeździj (czy tam ona nie wiem już pogubiłem się w Twoich wywodach). :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

01 Lut 2017, 13:26

Tak czytam i widzę że autor tematu podjoł decyzję i nie wiem po co się pyta wy mówicie że coś jest białe a on że to czarne wie lepiej to niech sobie kupi :)
panczos
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 03 03 1989
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: opel Vectra C 150Km
0

01 Lut 2017, 16:03

Początkowo myślałem, że mamy do czynienia z trollem internetowym, ale teraz spojrzałem, czym jeździ autor tematu i nie ma wątpliwości - fanatyk VW i to ten najgorszy, który się do tego nie przyzna i będzie się zarzekał, że na inne marki też patrzy.

Poziomu manipulacji też warto pozazdrościć - cytujesz fragment mojej wypowiedzi, w której piszę, że Xsara objeżdża golfa, ale już dalszego fragmentu, że pozwala to na bezpieczne wyprzedzanie nie cytujesz. Dalej piszę, że powinieneś dokonać optymalnego wyboru, a kupując golfa IV z ogłoszenia takiego wyboru nie dokonasz, bo auto pali nieproporcjonalnie dużo, jest wolne i drogie. Ty odpowiadasz, że dziewczyna nie chce się ścigać, coś o tuningu po nocach, tak, jakbym Ci proponował jakiś silnik o mocy 180KM lub więcej - Xsara 1.6 ma ich tylko 109KM, to naprawdę nie jest dużo, lecz optymalnie.

Skoro nie chcesz dokonać optymalnego wyboru jak wszyscy, którzy piszą na forum i szukają porady, to jak mamy Ci pomóc?
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .
0

01 Lut 2017, 16:30

1.4 cierpi na zatykajaca sie odme i wysokie spalanie oleju. I sory, ale golf 4 1.4 za 11 500? Za tyle to sprzedalem 1.8t w bardzo ladnym stanie. Salon salonem, przebieg przebiegiem ale bez przesady. Niech sobie kupi focusa 1.6. Lepszy wybor niz ten golf a tanszy w zakupie, podejrzewam ze w oc tez z uwagi na marke i nie cierpi na wieksze problemy mechaniczne to auto.
Paulo21
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Chwilowo brak
0

01 Lut 2017, 17:50

A może Punto II? Dla kobiety auto w sam raz i za OC masz małe koszta.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

01 Lut 2017, 18:10

Przysiągłem sobie, że nie zabiorę tutaj głosu, ale kilka kwestii tak mnie rozbawiło, że niestety muszę :mrgreen:
Aby wyjaśnić pewne zjawiska, posłużę się moimi ogólnie znanymi na forum przykładami.
Eddie napisał(a):Chyba się nie dogadamy, jak uważacie że za 4 tys można kupić BMW 740i w dobrym stanie z Polskiego salonu no to nie ma problemu.
oczywiście możesz kupić tego taczkowego VW bez wyposażenia i mocy za 11k, ale będzie to jak pójście z tępym scyzorykiem na dywizję czołgową - można, pytanie tylko kaj w tym działaniu rozum i logika :?: nie wspomnę już o radości sprzedającego, że trafił na jelenia i problemami ze sprzedażą w przyszłości (no chyba, ze dziewczyna planuje jeździć tym autem do końca życia jej lub jego).
Eddie napisał(a):Czy ja gdzieś pisałem że ta dziewczyna ma zamiar ścigać się na 1/4 mili? czy jakieś ustawki robić z Hondami, BMW i innymi? Wiesz jak ją to obchodzi że Xsara np będzie mieć 10% lepsze osiągi ze stoperem w ręku? Nie rozumiem tego
ale Ty nadal nie rozumiesz... Power to nie tylko jazda do odcinki, wyścigi i drifty pod Lidlem, ale również bezpieczeństwo. Nie chodzi o to, że ze jakieś tabelki czy coś, ale silniki o większej pojemności mają lepszą elastyczność. Ach, i nie było tutaj przykładu - wyobraź sobie, że kupujesz drogi zegarek, który wytrzymuje ileś tam PSI ciśnienia podczas nurkowania. Może nie nurkujesz, ale zawsze miło mieć świadomość, że w trakcie wypadu z dziewczyną nad jezioro nic mu się nie stanie jak pójdziesz w nim pływać.

Oczywiście mój powyższy wywód nic nie da, bo dziewczyna nie zamierza się ścigać, a za 4k można kupić 740i wersję rządową, ale warto próbować zmieniać świat
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

01 Lut 2017, 20:43

Widzę że temat odżył, szkoda ze połowa wypowiada się nie na temat.
Mocny silnik = bezpieczeństwo? hmm to ciekawe dlaczego na liście Kickstera czy innych blogach nie ma dla 18 latka BMW 318i np. nikt tu nie mówi o M3..od razu.
Dlaczego nie ma np. Astry H 1,8?

Bo jak 18latek ma 80 koni pod maską to i tak jest full.
Ta dziewczyna tak jeździ jak 18latek mimo że ma więcej wiosen.

Poza tym co to znaczy optymalny wybór? To że 1,6 czy 1,8 tyle samo pali w Golfie co 1,4? no ale kiedy ta kobieta wykorzysta moc płynącą w 1,8? w korkach jadąc 50 km/h?
tyle to naładowany ludźmi Maluch wyciągnie.
Czy wy też kupujecie przemysłowy odkurzacz Karcher bo może zajdzie potrzeba kiedyś prania tapicerki albo wielkiego dywanu?
Jak ona pojedzie w trasę to czasem lepiej wyjdzie jej zakup biletu na pociągu lub zabrania się z kimś.

do Paulo21 mam pytanie czy to 1,8T tez PL salon? 80 tys REALNEGO przebiegu? i też rocznik 2003? od początku w jednej rodzinie?
To są bardzo ważne rzeczy, poza tym po co komu 1,8T? jak ktoś tego nie potrzebuje?
za 13 tys pewnie sprzedawane są 2,8 Vr6 i co z tego? ktoś nie potrzebuje takich jednostek i tyle w temacie.

Nic, ja kończę, powiem tyle tyle że nie sztuka jest napisać parę zdań na forum, zawsze warto albo wkleić link albo jak Barol czy Dzida razem z Sankylo podać konkretne przykłady.
Tak na prawdę tylko Barol wypowiedział się w 100% w temacie tzn wypowiedział się na temat tego Golfa w kontekście egzemplarza, a o to mi w 99% chodziło.

Najgorzej jak jest dyskusja z ludźmi którzy są w kwiecie wieku i myślą że silnik 2.0 to jakieś wyróznienie w tłumie.
Jakoś producent 1,2 jak w Polo nie zamontował do Golfa, bo przekalkulował to czy auto pojedzie czy nie.
1,4 w takim aucie to typowo miejski wariant więc wyprzedzanie, nagłe przyspieszanie to raczej opcja dla innych silników i innego zapotrzebowania.

A tak wygląda różnica 1,4 a 1,8T (dla mnie wbrew temu co tutaj wielu mówi nie ma aż tak POTĘŻNEJ różnicy, szczególnie prędkości miejskie- taka natomiast będzie przy zakupie i potem serwisowaniu)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Eddie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Focus
Silnik: 1,6 Ecoboost
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
0

01 Lut 2017, 21:05

do Paulo21 mam pytanie czy to 1,8T tez PL salon? 80 tys REALNEGO przebiegu? i też rocznik 2003? od początku w jednej rodzinie? To są bardzo ważne rzeczy, poza tym po co komu 1,8T? jak ktoś tego nie potrzebuje? za 13 tys pewnie sprzedawane są 2,8 Vr6 i co z tego? ktoś nie potrzebuje takich jednostek i tyle w temacie.

Zebys sie na tej jednej rodzinie i roczniku nie przejechal. A co do ceny, czemu w salonie auto z takim silnikiem i w takiej wersji jest duzo drozsze? Potem przy uzywanych jest to samo.

A tak wygląda różnica 1,4 a 1,8T (dla mnie wbrew temu co tutaj wielu mówi nie ma aż tak POTĘŻNEJ różnicy, szczególnie prędkości miejskie- taka natomiast będzie przy zakupie i potem serwisowaniu)

Tego juz nie bede komentowal :mrgreen:
Paulo21
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Chwilowo brak
0