H. Civic VII 1.4iS OBD II Błedy: P0340 i P0344

H. Civic VII 1.4iS OBD II Błedy: P0340 i P0344

18 Mar 2018, 18:40

Honda Civic VII 1.4 iS 2004r

Dwa tygodnie temu wymieniony kompletny rozrząd, olej itp. Zrobione 300km.
Wczoraj jadąc prostą drogą przy prędkości ~130km/h poczułem przerwę w mocy, po czym nagle odżył i jechał bezproblemowo dalej. W drodze powrotnej na trasie, jadąc trochę więcej ~140km/h auto zgasło, po wyhamowaniu zapalił i podczas rozpędzania znów zgasł. Zjechałem na pobocze odczytać wywalone kody błędów -

P0344 Czujnik położenia wału rozrządu - przerwa
P0340 Czujnik położenia wału rozrządu - usterka

Miałem na początku problem z ruszeniem występowało dławienie, lecz po kilku minutach delikatnie ruszając auto zaczęło jechać. Dotarłem do domu jadąc spokojnie max 90km/h. Nie szarpało, nie przerywało (jadąc delikatnie).
Kilka dni wcześniej auto przy większej prędkości nie ukazywało żadnych problemów - zachowywało się normalnie.

Wymianą zajmował się solidny i uczciwy mechanik. Wyczytałem, że problem dotyczy czujnika położenia wału - czy to ma coś wspólnego z wymienianym rozrządem ? Dana część nie była wymieniana. Na chwilę obecną po skasowaniu błędów przy spokojnej jeździe nie ma problemów.

Czujnik się już kończy i należy wymienić (~250zł ? ) , czy jest opcja chwilowego problemu, skoku napięcia na elemencie ?

//Edit
Właśnie miałem do pokonania trase 30km, po 8km średniej jazdy 3k obrotów max 100km/h wyskoczyły znów błędy, na biegu jałowym gaśnie pow 4k obrotów. Chwila "odpoczynku" , dalsza droga > spokojnie do 2 tys obrotów i max 80km/h LEKKIE szarpnięcia 2-3. Po przejechaniu 2/3 całej trasy postanowiłem docisnąć na jałowym ładna odcinka, przyśpieszenie płyne bez szaprnięć , przy przekroczeniu 100km/h żadnych problemów.

Jeśli byłby to ten czujnik, auto przypadkiem nie powinno jednakowo reagować na dane obroty i prędkości ?
Exeant
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 18 Mar 2018, 18:28
Prawo jazdy od: 24 10 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VII Sport PoLift
Silnik: 1.4 iS 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: H. Civic VII 1.4iS OBD II Błedy: P0340 i P0344

04 Maj 2018, 12:51

Exeant napisał(a):Jeśli byłby to ten czujnik, auto przypadkiem nie powinno jednakowo reagować na dane obroty i prędkości ?
Niekoniecznie, czasem np. przy czujniku który szwankuje nie odpalisz auta na ciepłym silniku ale już podczas jazdy będzie ok. są różne sytuacje.

Sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę od czujnika i kabel który idzie do niego, możesz go też wyjąć i zerknąć jak wygląda, wyczyścić i zamontować ponownie. Jak problemy będą dalej występowały to prawdopodobnie będzie konieczna wymiana.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1091
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: H. Civic VII 1.4iS OBD II Błedy: P0340 i P0344

17 Maj 2018, 17:01

Kolego, spójrz na date tematu xd. Wszedłem tu tylko dlatego, że otrzymałem powiadomienie na maila. :lol:

Na innym forum odpowiedź otrzymałem niemal od razu, co mi bardzo pomogło. Efekt końcowy (kopiuj wklej) :
"Auto odebrane... Kwota łączna 530zł... Jak się okazało jest czujnik wału i czujnik wałka. Oba kosztują podobnie czyli około 200zł (lepsze zamienniki). Po wymianie jednego z nich, auto odpalało, jeździło lecz... po wkręcaniu na większe obroty dłąwił się i przygasał, wymiana drugiego pomogła.
Ciekawostka: 1 z czujników był fabrycznym - Denso, natomiast drugi już musiał być wymieniany. "
Exeant
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 18 Mar 2018, 18:28
Prawo jazdy od: 24 10 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic VII Sport PoLift
Silnik: 1.4 iS 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy Ekojazda dobra dla środowiska są też plusy dla kierowcy
    Szacuje się, że źródłem 60% zanieczyszczeń powietrza w centrach dużych miast jest transport[sup(1)[/sup]. Do zmniejszenia tego problemu może przyczynić się ekojazda, przynosząca wymierne korzyści nie tylko w postaci ...
    Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto", 1966 rok Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto", 1966 rok
    1600 Spider "Duetto" zadebiutował w 1966 roku, prezentując się w oryginalnym i niekonwencjonalnym wzornictwie - dzieł Pininfarina - który wyraźnie odróżniał się od innych wersji z gamy Giulii, dzięki niskiemu ...

  •