Hamulec zjazdowy

14 Lut 2009, 19:33

Zaraz, silniki TD4 mają 112 KM, przynajmniej mój tyle miał, no po osmiu latach zgodzę się na 102!! Ale żeby tak 97??
Freelander TD4 GS 2001/Isuzu Tropper 3.0 dohc turbo
Krzyfu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Tralee

14 Lut 2009, 20:59

sory, td4 112 kM

POZDR
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lut 2009, 23:14

Sory.
Myślałem że macie silniki Land Roveroskie, a one mają 97km.
Ale i tak podwyższenie o te 40 km to jest za dużo.20 km to rozumiem ale tyle?
A tak propo (nie mam Td4) ale w serwisie mi odradzano chiptuningu w tych roveroskich bo się będzie waliło a w Td4 jest za dużo elektroniki i będzie szwankowała i chyba jeszcze ma skrzynie tak zrobioną że ma na 12 albo 18km zapasu(tzn. na tyle więcej ją projektowali), i te starsze też jakoś tak mają.Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale pewnie tak.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

18 Lut 2009, 00:33

motorro napisał(a):Sory.
Myślałem że macie silniki Land Roveroskie, a one mają 97km.
Ale i tak podwyższenie o te 40 km to jest za dużo.20 km to rozumiem ale tyle?
A tak propo (nie mam Td4) ale w serwisie mi odradzano chiptuningu w tych roveroskich bo się będzie waliło a w Td4 jest za dużo elektroniki i będzie szwankowała i chyba jeszcze ma skrzynie tak zrobioną że ma na 12 albo 18km zapasu(tzn. na tyle więcej ją projektowali), i te starsze też jakoś tak mają.Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale pewnie tak.


Bez przesady :wink:

Z takich silników, jak ma TD4 (M47R) niektórzy wyciągają blisko 200 km. ( Volkswagen, Audi).

Skrzynia biegów istotnie ma niewielki zapas, ale przy częstej zmianie oleju można ją zasilać agregatem co najmniej 200 km. Jednak w tym przypadku lepiej to przeliczać na moment obrotowy.

Ja mam w swoim chip-tuning. Moc podniesiona niewiele, na niecałe 130km, natomiast nieco bardziej moment obrotowy - ok. 300 do 320 nm.

Zalety: spalanie na trasie przy prędkości przejazdowej "niewielkiej" - ok. 120-130km/h - to niecałe 7l/100km. Szybkie wyprzedzanie - to też przy okazji większe bezpieczeństwo. Jednak staram się jeżdzić na niskim zakresie obrotów - zresztą ciągnie już od 1600 obr/min. Staram się nie przekraczać 4200 obr/min - zresztą nie ma takiej potrzeby, aby wchodzić na obroty - użyteczny zakres obrotów to 1800 - 2800 obr/min (po chiptuningu).

Tylko brakuje VI biegu :(

Przy wyłączonym chiptunungu spalanie dużo większe, a poza tym wydaje się, że jedzie się mułem.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2009, 10:47

Wyjaśnienia do tematu: Land Rover Freelander.

1. Freelander produkowany do roku 2000 włącznie ma silnik o mocy 97KM i jest możliwość podniesienia tej mocy do 110KM. Przynajmniej tak gdzieś wyczytałem.
2. Freelander od roku 2001 model TD4 ma silnik 112 KM i tutaj jest pole do manewru w zakresie bezpieczeństwa od około 138KM do około 147KM. Po takim chip tuningu poprawi się głównie dynamika silnika, może spaść spalanie, prędkość max wzrost praktycznie niezauważalny może 5 km na godzinę więcej. Ale nie radzę testować bo to auto terenowe bardziej niż wyścigowe.

Nieznaczne podnoszenie mocy mocy bezpieczne nie powinno wpływać na eksploatację samochodu pod warunkiem że kierowca jeździ nim w miarę rozważnie, zresztą dotyczy się to także samochodów przed tuningiem.
Natomiast podnoszenie mocy w granicach ponad 10-30% w zależności od pojazdu i jego stanu wymaga innych dodatkowych modyfikacji.

Modyfikacje takie należy wykonywać tylko w serwisach, które się na tym znają i mają odpowiedni sprzęt. Freelander TD4 ma silnik bmw więc tam należałoby szukać.
drafal
Nowicjusz
 
Posty: 10

18 Lut 2009, 23:18

No proszę!!! Drafal!!! Krótko, rzeczowo, treściwie. Bravo i dziękuję!!
Freelander TD4 GS 2001/Isuzu Tropper 3.0 dohc turbo
Krzyfu
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 48
Miejscowość: Tralee
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

19 Lut 2009, 20:09

Rander, jeśli możesz, podaj nieco konkretów o swoim chip-tuningu

pozrd az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

20 Lut 2009, 09:04

Drafal,
powiesz coś o tym tuningu czy nie?
Bo widzę, że piszesz i piszesz i kolejni koledzy Cię o to pytają a Ty nic. Krótko- powiesz jak to zrobić czy nie?
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

20 Lut 2009, 09:19

Co do tuningu i pytania kolegi jak to zrobić: pojechać na warsztat który się tym zajmuje i zrobią - koszt około 2000 zł. Chiptuning w skrócie polega na przeprogramowaniu charakterystyki pracy komputera w naszym samochodzie. Inny sposób bardzo podobny to kupienie tzw. Boxa, który możemy sami podpiąć w 5 minut koszt boxa będzie pewnie podobny, z tym że słyszałem różne opinie. Ja w swoim freelanderze może na wiosnę coś będę robił, o jak zrobię o napiszę.
Info do pierwszej lepszej strony: http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=602
drafal
Nowicjusz
 
Posty: 10

20 Lut 2009, 13:49

friluś1 napisał(a):Rander, jeśli możesz, podaj nieco konkretów o swoim chip-tuningu

pozrd az


To może być trudne ;)

Otóż samochód miał już 3 lata, jak go zanabyłem - na kredyt :(

Ma Boxa - nie jest "ruszany" komputer.

Zaleta: W każdej chwili można wypiąć przelotkę - co zresztą zaleca się co jakiś czas uczynić.

Wada: Box powinien być instalowany i dostrojony indywidualnie dla każdego silnika, aby nie przekroczyć parametrów granicznych.
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2009, 16:12

... i to już są jakieś konkrety
dzięki
pozdr az
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2009, 09:24

Fajowo!
Teraz wiem na czym stoję.
Dziękuję i pozdrawiam!
passat1
Początkujący
 
Posty: 57

22 Lut 2009, 09:39

Wracając do tematu. Czy po włączeniu hamulca zjazdowego występuje u was jakiś dźwięk??
smallman
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Głogów

28 Lut 2009, 23:42

smallman napisał(a):Wracając do tematu. Czy po włączeniu hamulca zjazdowego występuje u was jakiś dźwięk??


Ten "hamulec zjazdowy" to tylko uruchamianie hamulców za pomocą sterowania ABS-em. Słychać wtedy ABS, pracę poszczególnych cylinderków hamulcowych oraz klocki.

Jeśli nic nie słychać - system nie działa :roll:
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2009, 17:25

Wtedy samochód powinien hamować silnikem i to musi dać się zauważyć.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk