Ford Escort - hamulec/ABS

11 Gru 2008, 10:37

Witam. Jestem totalnym żółtodziobem jeśli chodzi o samochody, nie znam się, a jeżdżę dopiero od niespełna pół roku.

Kupiłem Forda Escorta 1.4 z 1998 roku. Jazda latem to była czysta przyjemność. Kiedy zaczęły się chłodne dni jesienne, a teraz i przymrozki pojawiły się problemy. Podczas jazdy w zimne dni, przy naciskaniu na hamulec czułem drgania i słychać było dziwny dźwięk, który kojarzył mi się z dźwiękiem rozciąganej sprężyny, do tego czasem na dłużej zapalała się lampka ABS. Znajomi powiedzieli, że klocki hamulcowe pewnie zużyte i trzeba wymienić. Kupiłem, pojechałem do mechanika, ale ten mi mówi, że te drgania to normalne działanie ABSu. Nie znam się, więc przytaknąłem. Wymienił mi jednak klocki, skoro już kupiłem nowe, a drgania i ten dźwięk pozostały, więc widocznie tak musi być. Tylko teraz pojawił się inny problem po wymianie klocków. Przy hamowaniu z większych prędkości, gdzieś 80-90km/h strasznie drży mi kierownica i słychać głośne drgania i stukania z przodu. Czy to tylko kwestia "dotarcia się" nowych klocków, czy poważniejsza sprawa?
No i jeszcze co z tym dźwiękiem "rozciąganej sprężyny"? Występuje on podczas lekkiego hamowania w jeździe miejskiej na zimnie i mokrej jezdni, ale też normalnie w czasie jazdy. Co jakiś czas słyszę, jakby się naciągała jakaś sprężyna, albo metalowa linka. O co chodzi?
Atreju
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 11 Gru 2008, 18:25

    Proponuję pojechać do jakiegoś porządniejszego warsztatu.
    Jeżeli w samochodzie jest ABS,to podczas normalnego hamowania nie ma żadnej różnicy między samochodem z ABS-em a bez ABS-u.Hamowanie jest takie samo.Różnica pojawia się dopiero podczas sytuacji gwałtownego hamowania,kiedy to koła mją być zablokowane.W samochodzie bez ABS-u koła normalnie się zablokują.Natomiast z ABS-em,koła się nie zablokują,tylko będzie wyraźnie słyszalny chrobot i będziesz czuł jak pedał hamulca ci "odbija".
    Poza tym podczas normalnego hamowania nie powinny dochodzić z układu hamulcowego żadne dzwięki.Czasmi podczas uruchamiania silnika,można usłyszeć takie jakby jąknięcie,ale to trwa tylko chwilę i oznacza,że moduł ABS-u się "ustawił".Ale jest to słyszalne nie we wszystkich samochodach.Zależy to oczywiście od producenta.
    Jesycye co do lampki kontrolnej ukadu ABS + jak się zaświeciła,to oznacza to,że w systemie jest coś nie tak i został zapisany błąd.Musisz pojechać na warsztat i podłączyć się pod komputer i odczytać kod usterki.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000