Hybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F Sport

27 Gru 2017, 19:44

Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny napęd ze sportowym charakterem i osiągami, takie jak hybrydowe coupé Lexus RC 300h F Sport.
Hybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F SportCoupe Lexusa wziął pod lupę portal trustedreviews.com. Autor artykułu pisze, że są cztery powody, dzięki którym RC 300h F Sport może przekonać do ekologicznego napędu nawet największych sceptyków.

Po pierwsze, Lexus RC 300h F Sport ma prawdziwie rasową sylwetkę sportowego auta. Klinowata bryła zwinnego coupé ma piękny kształt. Tył samochodu wznosi się łagodną linią ku dachowi, który potem opada stromiej w stronę przedniej szyby, przed którą znajduje się długa maska. Właściwe proporcje sprawiają, że kierowca siedzi dokładnie pośrodku długości samochodu. Wersja F Sport to efekt fabrycznego tuningu, który nadaje jej bardziej agresywny charakter.

Druga sprawa to osiągi. Hybrydowa jednostka napędowa wyposażona jest w 2,5-litrowy silnik benzynowy, współpracujący z potężnym silnikiem elektrycznym i elektryczną bezstopniową przekładnią e-CVT – łączna moc układu to 223 KM. Dzięki temu RC 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 189 km/h.

Po trzecie – wnętrze. Kabina modelu RC jest, jak przystało na Lexusa, luksusowa i doskonale wykonana, a w wersji F Sport wyposażona w sportowe akcenty, takie jak metalowe nakładki pedałów oraz progów czy kontrastowe wykończenie. Elektrycznie regulowane fotele zapewniają niską pozycję i bardzo dobre utrzymanie ciała, a przy tym są bardzo wygodne.

Hybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F SportHybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F SportHybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F SportHybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F Sport

Ostatnia, czwarta rzecz to oszczędność. I nie chodzi tu o cenę zakupu, choć jak na auto sportowe z segmentu premium Lexus RC 300h nie jest wcale drogi (w Polsce od 216,9 tys. zł), a o niskie zużycie paliwa – średnio zaledwie 4,9 litra benzyny na 100 km przy emisji CO2 na poziomie tylko 113 g/km. To zasługa hybrydowej jednostki napędowej, która nie tylko wykorzystuje silnik spalinowy pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona, ale i umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania.

W ten sposób Lexus RC 300h F Sport pozwala cieszyć się jazdą sportowym samochodem przyjaznym dla środowiska i przygotowanym na zapowiadane ograniczenia dla pojazdów konwencjonalnych.

źródło: trustedreviews.com / complexPR
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3832
Zdjęcia: 13139
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak (NIE) wjechać w dziurę? - porady
    W okresie przedwiośnia topniejący śnieg odsłania ubytki w nawierzchni. Dziury najlepiej omijać, ale nie zawsze można zrobić to w bezpieczny sposób. Kierowca ma jednak szansę zmniejszyć ryzyko uszkodzenia samochodu ...
    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...