Hyundai i20 Coupe 1.4 MPI 100 KM: skośnooki duch czasu

25 Cze 2015, 14:31

Ci którzy kojarzyli Koreę Południowa z dziwnymi kreskówkami, nowoczesną elektroniką i plastikowymi autkami muszą zweryfikować swoje poglądy. A przynajmniej w tej ostatniej kwestii. Do niedawna koreańskie samochody straszyły trzeszczącymi plastikami i stylistyką daleką od europejskich standardów. Zyskały jednak spore grono sympatyków, gdyż były tańsze niż konkurencja, posiadały dłuższą gwarancję i nie wyróżniały się pod względem awaryjności. W zeszłym roku Hyundai zaprezentował podczas paryskiego salonu motoryzacyjnego nowe wcielenie popularnego hatchbacka klasy B – i20.

Auto zostało przyjęte bardzo entuzjastycznie. Druga generacja Hyundaia i20 powstała na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki czemu rozstaw osi nowej wersji jest większy o 4,5 cm niż u poprzednika. W grudniu 2014 r. Hyundai zaprezentował i20 Coupe – pierwsze w swojej historii, trzydrzwiowe auto segmentu B. Samochód mierzy 4,05 m długości, 1,75 m szerokości i 1,43 m wysokości. W stosunku do wersji pięciodrzwiowej samochód charakteryzuje się agresywniejszą stylistyką. Inny jest m.in. pas przedni (większa osłona chłodnicy), a tylną klapę wieńczy spoiler. Hyundai i20 Coupe trafił na europejskie rynki wiosną 2015 roku.

Hyundai i20 1.4 MPI 100 KM – Zewnątrz

Zazwyczaj jedyną zauważalną na pierwszy rzut oka różnicą pomiędzy wersją trzy- a pięciodrzwiową hatchbacka jest oczywiście brak tylnej pary drzwi. Jednak nie w tym aucie. Rzeczywiście określenie „coupe” pojawiło się tu nieprzypadkowo. Linia dachu Hyundaia i20 Coupe poprowadzona jest znacznie niżej niż w przypadku pięciodrzwiowej wersji, co daje w efekcie bardziej sportową sylwetkę. Ciekawym pomysłem jest efekt „zawieszonego dachu”, który został uzyskany dzięki wprowadzeniu czarnych elementów do słupka C. Dynamizmu dodaje także zadziorny spoiler. Wizerunek uzupełniają masywne nadkola i duży, sześciokątny grill. Samochód prezentuje się zdecydowanie młodzieżowo i z pewnością jego stylistyka przekona młodych Europejczyków. I20-stka została zresztą zaprojektowana w Europie i dla Europejczyków, idealnie wpasowując się w designerską koncepcję firmy „Fluidic Sculpture 2.0”.

Hyundai i20 1.4 MPI 100 KM – Wewnątrz

Wnętrze Hyundaia i20 Coupe prezentuje się niestety mniej nowocześnie niż jego nadwozie, jednak nie można mu odmówić atrakcyjności. Kokpit jest prosty, a przyciski rozmieszczone są intuicyjnie. Choć nie znajdziemy tu dużego, kolorowego ekranu, to monochromatyczny wyświetlacz umieszony w centralnym miejscu deski rozdzielczej jest czytelny i łatwy w obsłudze. Bez problemu połączymy się poprzez Bluetooth czy gniazdo USB z telefonem. Dzięki multifunkcyjnej kierownicy mamy dostęp do większości ustawień systemów multimedialnych bez potrzeby odrywania od niej rąk. Wyświetlacz usytuowany pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem na desce rozdzielczej pokazuje nam najważniejsze dane z komputera pokładowego, których wyświetlanie też oczywiście możemy dostosować do naszych potrzeb.

Hyundai i20 Coupe idealnie sprawdzi się dla singli i młodych par, gdyż przestrzeni z przodu jest wystarczająco dla dwóch osób, nawet przy dłuższych podróżach, a bagażnik pomieści 336 l., czyli o 10 l. więcej niż w wersji 5-drzwiowej i o 6 l. więcej niż chwalona przez nas pod względem pakowności Skoda Fabia. Co do tylnej kanapy to jest naprawdę lepiej niż można byłoby sądzić. Mieliśmy okazję przewozić komplet pasażerów i choć były to raczej niedługie trasy, to do kierowcy nie docierały specjalne skargi. Oczywiście sylwetka coupe sprawia, że na głową osób siedzących z tyłu jest mniej miejsca, jednak nie wymusza to na nich pozycji embrionalnej. W porównaniu do poprzedniej generacji i20 Hyundai nadrobił także braki w ilości schowków. Kieszenie w drzwiach zmieszczą butelkę wody mineralnej, czy innego typu drobiazgi. Na panelu centralnych znajdziemy cup-holdery, a pod podłokietnikiem mieści się całkiem głęboki schowek. Krótko mówiąc Hyundai i20 będzie wygodnym rozwiązaniem dla jednej bądź dwóch osób – niezależnie czy jeżdżą tylko po mieście, czy też maja w planach dalsze podróże.

Marka: Hyundai
Model: i20 Coupe
Generacja: II
Wersja wyposażenia: Premium
Silnik: 1.4 MPI
Moc: 100 KM
Średnie spalanie: 7 l./ 100 km
Cena: 66 300 zł

źródło: Furora;
Furora
Autoexpert
 
Posty: 45
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 10 06 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Co tydzień inne

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Flagowy SUV Lexusa zostanie zelektryfikowany
    Koncern Toyota zapowiedział przyspieszenie upowszechniania samochodów zelektryfikowanych – hybrydowych, hybryd plug-in oraz aut czysto elektrycznych, zasilanych akumulatorami lub wodorowymi ogniwami paliwowymi. ...
    Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora?
    Zima to najtrudniejsza pora roku dla naszego samochodu szczególnie jeżeli trzymamy go pod tzw. chmurką. Co zrobić jeżeli nie uda nam się uruchomić auta przy pomocy własnego źródła prądu jakim jest akumulator? ...