Hyundai i30 1.4 2009 r. Zmienne fazy rozrządu - stukanie silnika

05 Sie 2020, 16:49

Witam, mam problem z silnikiem 1.4 :
Założony nowy rozrząd wraz z kołem zmiennych faz rozrządu, a mianowicie chodzi o to, że w czasie gdy silnik osiąga 2- 2,5 tys. obrotów słychać wyraźne grzechotanie (klepanie- jak ktoś to nazwie). Wszystko wskazywało na koło zmiennych faz rozrządu dlatego je zmieniłem. Po tym został zmieniony czujnik faz rozrządu i wyczyściłem filterek pod tym czujnikiem. Rozrząd był rozbierany dwa razy, wszystko zostało ustawione na nowo i sprawdzone jeszcze raz. Koło zmiennych faz jest oryginalne, a usterka nadal nie ustała- dalej "grzechota".
Czy ktoś miał z tym problem i czy wie o co chodzi?
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Sie 2020, 11:35

Masz coś takiego jak na tej stronie hyundai-i30-zmienne-fazy-rozrzadu-vt78316.htm w filmiku?

Na jakim oleju jeździsz? Tu musi być pełny syntetyk i prawie pod maxa żeby smarowanie było dobre. Pamiętam, że w tych silnikach olej w serwisie zalewali na maxa. Silnik ogólnie lubi sprawiać problemy i stuki potrafiły występować nawet po niedużym przebiegu. Przyczyną stuków czasem był luz na cylindrze, kiedyś czytałem jak ktoś nie mógł sobie poradzić z problemem i silnik został rozebrany. Z opisu wyglądało to tak że panewki były bez śladów zużycia, pierścienie nie były zapieczone, sworznie w tłokach w dobrym stanie, koło zmiennych faz rozrządu bez luzu i rozrząd nie rozciągnięty oraz prawidłowo ustawiony. Problem stukania w tamtym przypadku rozwiązało tulejowanie cylindrów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35

05 Kwi 2021, 02:04

Mierzylem cisnienie na cylindrach. Okazalo sie ze na czwartym cylindrze byly zapieczone pierscienie. Użyłem preparatu do odpiekania pierscieni. Po czym zmierzylem ponownie cisnienie -pomoglo. Wymienilem olej i wlalem ceramizer. Zalany olej to 10w-40 bo taki byl lany w Niemczech bo auto jest sprowadzone. Nie wiem dlaczego w krotkim czasie olej staje sie czarny jak w dieslu. Przy wymianie stosowana byla plukanka. Wymienilem czujnik polozenia walu, czujnik walku rozrzadu i czujnik spalania stukowego na nowy oraz swiece. Wymienilem kolo zmiennych faz rozrzadu na nowe oryginalne i rozrzad zostal od nowa ustawiony. Grzechotanie nie ustalo, silnik ma jakies odpaly i czasami ciszej grzechota czasami gosniej. Grzechota- klepie roznie to mozna nazwac ale Stukaniem to nie jest. Klepanie silnika slychac w czasie jazdy 2000-2500 tys obrotów nie na biegu jalowym tak jak na filmiku. W trakcie klepania silnik traci moc na 1-2 sekundy po czym robi dosyc czuły zryw i ciagnie dalej a w tym czasie klepanie ustepuje. Dodam jeszcze ze olej zawsze staram sie dolewac na max w miare kiedy ubywa. Lecz ilosc oleju nie wplywa na klekotanie silnika.
Ps. Nie widzialem twojej odpowiedzi
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Kwi 2021, 11:28

Warto by było sprawdzić w tym silniku regulację luzu zaworowego bo zapewne masz silnik Gamma którym nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych, więcej tu porownanie-silnikow-1-4-gamma-g4fa-i-1-4-kappa-g4lc-hyundai-kia-vt124500.htm opisywałem ten silnik.

Sprawdzałeś sprężarkę klimatyzacji czy z nią wszystko ok. Jak wyłączysz klimatyzację to stukanie nadal występuje?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35

05 Kwi 2021, 14:34

Przy obciazeniu wlaczonej klimatyzacji nic sie nie zmienia, nadal klepie. To nie jest luz zaworowy bo wiem jaki by byl dzwiek przy tym. Nie jest to jednostajne tylko w danym momencie jest fest slyszalne pozniej ustaje.
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Kwi 2021, 20:24

Z tego co kojarzę, to do tego silnika oryginalnie leje sie olej Schell Helix 5W30. 10W40 to raczej nie bardzo...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM
    Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie ...

05 Kwi 2021, 20:41

Fabrycznie tak to że Shell to tylko firma ważna jest lepkość ale jak pisałem w Niemcowni zalali 10w40 bo tanszy i dość długo był ten olej łany więc ni zmienię teraz z 10w na 5w
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Kwi 2021, 10:05

damian2793 napisał(a):więc ni zmienię teraz z 10w na 5w

A dlaczego nie? No ale skoro uważasz, że znasz się na tym silniku lepiej jak sam producent i uważasz, że możesz lać do silnika taki olej jaki ci tam pasuje, to ok...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2021, 12:23

Tłumacze Ci że taki zalali w Niemczech i takie lali kupę lat... Więc mi tego nie tłumacz tylko poprzedniemu właścicielowi raczej
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Kwi 2021, 15:56

A ja próbuję ci wytłumaczyć, że ten olej jest niewłaściwy i żebyś go zmienił...Jakby Niemiec nalał do układu chłodzenia wody, to też byś ją tylko wymienił na świeżą?
Być może twoje kłopoty to właśnie wina niewłaściwego oleju. I niekoniecznie po jego zmianie może się poprawić. Może to być efekt długotrwałego stosowania niewłaściwego oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2021, 17:15

Nie jest to wina tego że olej był półsyntetyczny zamiast pelnegosystetyku jest to uszkodzenie mechaniczne a nie olej człowieku
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Kwi 2021, 19:18

damian2793 napisał(a):Nie jest to wina tego że olej był półsyntetyczny zamiast pelnegosystetyku jest to uszkodzenie mechaniczne a nie olej człowieku


Obrabialem kilka hyund z tym stukaniem i niesty kończyło się wymianą/remontem silnika. Oczywiście zaczynało się od rozrządu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11190
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Kwi 2021, 19:47

Rozrząd jest nowy i koło zmiennych faz ja obstawiam że coś z głowicą jest nie tak
damian2793
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

06 Kwi 2021, 19:49

damian2793 napisał(a):obstawiam że coś z głowicą jest nie tak

Zgadza się + tłoki (była z nimi zagwostka).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11190
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe