Hyundai Matrix 1.8 benzyna LPG problem z wysoką temperaturą cieczy

20 Gru 2019, 19:05

Witam forumowiczów! Mam taki problem że temperatura płynu chłodzącego dochodzi do 100°C. Wymieniałem już wszystko co mogłem, pompę wody, termostat, uszczelkę pod głowicą i planowałem głowicę. Głowica była sprawdzana na szczelność i jest ok. Często jest tak że chłodnica jest zimna w trakcie krótkiej jazdy jak i długiej. Góra chłodnicy jest gorąca. Termostat otwiera się bo wąż dolny robi się ciepły ale nie gorący. Chłodnica robi się gorąca i wąż od termostatu tylko w przypadku gdy samochód stoi na N w moim przypadku mam automatyczną skrzynię biegów. Przed robieniem uszczelki zrobiłem test CO2 w układzie i trochę zabarwiło się na żółto- zielono-niebiesko. Płyn ogólnie zrobił się jaśniejszy. Poza tym objawem nie występowały inne typu olej w płynie czy płyn w oleju a gaz też był sprawdzany czy reduktor nie przepuszcza gazu do układu. Zostało mi tylko sprawdzić chłodnice i kanały wodne bo często słyszę przelewanie się wody ale płynu nie podnosi ani nie wywala a także cały układ jest szczelny. Korek chłodnicy wymieniłem i na starym i nowym to samo. Zbiorniczek wyrównawczy jest tylko przelewowy i nie ma w nim ciśnienia. Jedna rzecz jaka mi przychodzi na myśl to pęknięty blok silnika a co Wy o tym sądzicie?
paulbak24
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 20 Gru 2019, 19:16

    Po świętach zrobię drugi raz test na CO2 czy dalej będzie odbarwiac płyn jak tak to temacik będzie można zamknąć. Dodam jeszcze że wentylatory załączają się prawidłowo ale drugi bieg jak się załączy to nie zbija temperatury i nie schodzi na pierwszy. Chłodnica zimna od dołu tylko sama góra gorąca. Z nawiewów wali gorące powietrze jak z pieca
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Gru 2019, 09:02

    Warto sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Być może on wskazuje zawyżoną temp.
    Płyn podczas dłuższego nagrzewania silnika się nie gotuje?
    A to, że góra chłodnicy jest gorąca, a dół zimny, to raczej normalne. Od tego jest chłodnica - od góry wpływa gorący płyn, chłodnica go ostudza i dołem powinien wypływać już chłodny. Oczywiście dół chłodnicy nie może być całkiem zimny - musi być chłodny.
    Oprócz tego niecałe 100 stopni płynu, to nie tragedia. Płyn zaczyna się gotować przy nieco wyższej temp. ( około 120 stopni ). A normalna temp. silnika to między 90 a 100 stopni.
    Włączaniem i wyłączaniem wentylatora steruje sterownik silnika na podstawie czujnika temp. cieczy chłodzącej. Do tego jeszcze dochodzi instalacja klimatyzacji, bo ta też steruje wentylatorami.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Gru 2019, 15:08

    Czujnik też był wymieniony po prostu zastanawia mnie często załączajacy się wentylator na 2 bieg który już się nie wyłączy choćbym stał w miejscu godzinę chybaże włączę luz (N w moim przypadku to automat) to dopiero chłodnica robi się gorąca
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Gru 2019, 15:11

    Albo jeszcze jeden przykład kiedy tak się dzieje mogę wyłączyć silnik odczekać jakieś 3 minuty i znów uruchomić silnik i po chwili temperatura z 99 stopni potrafi spaść do 86°C
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Gru 2019, 15:15

    Płyn jeszcze się nie gotował ale słychać często przelewanie się płynu w układzie
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    23 Gru 2019, 02:02

    paulbak24 napisał(a):Płyn jeszcze się nie gotował ale słychać często przelewanie się płynu w układzie
    To może wskazywać na źle odpowietrzony układ chłodzenia.
    paulbak24 napisał(a):zastanawia mnie często załączajacy się wentylator na 2 bieg który już się nie wyłączy choćbym stał w miejscu godzinę chybaże włączę luz (N w moim przypadku to automat) to dopiero chłodnica robi się gorąca
    Czyli jak stoisz i masz zapięte P lub N to wentylator działa poprawnie? Czyli włącza się i wyłącza?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Gru 2019, 09:36

    Tak wiatraki poprawnie chodzą na N ale nie sprawdzałem na P w każdym razie chłodnica jest gorąca jak piec ale jak wrzucam na drive D i zaczynam jechać to jakby termostat ma ograniczony przepływ i chłodnica zaczyna robić się chlodna. Węże nie są spuchnięte da je się ściskać jest wyczuwalne ciśnienie ale to chyba normalne. Wczoraj miałem temperature 102°C Po wyłączeniu silnika na 5 minut i ponownym uruchomieniu temperatura z 99°C spadła po chwili na 84°C. Po niecałych 2 minutach znów była 99°C
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    23 Gru 2019, 11:40

    Też mi to wygląda na zapowietrzenie ale próbowałem już wiele razy odpowietrzyć i jakoś bez sukcesów widać. Spróbuję jeszcze odczepić zbiorniczek wyrównawczy i podnieść go maksymalnie do góry bez odkręcania korka chłodnicy
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    23 Gru 2019, 13:30

    paulbak24 napisał(a):Wczoraj miałem temperature 102°C Po wyłączeniu silnika na 5 minut i ponownym uruchomieniu temperatura z 99°C spadła po chwili na 84°C. Po niecałych 2 minutach znów była 99°C
    Czym sprawdzasz tak dokładnie tą temperaturę? Jakimś interfejsem?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Gru 2019, 15:09

    Tak pod obd II smartfonem z androidem i modułem icar2 vgate. Temperaturę na pewno dobrą pokazuje bo i u mechanika na kompie sprawdzane
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    30 Gru 2019, 15:08

    Dzisiaj robiłem test na CO2 i taki kolor przed testem
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    30 Gru 2019, 15:13

    Po teście płyn lekko odbarwiony. Ogólnie z moich obserwacji termostat zachowuje się prawidłowo na N- luzie zamyka się przy 87°C i otwiera przy 97°C. Podczas jazdy powstaje jakaś poduszka powietrzna i temperatura już nie spada tylko utrzymuje się 98-102°C
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    30 Gru 2019, 15:17

    Moim zdaniem jest jakieś mikropęknięcie na głowicy lub bloku silnika i samochód idzie na żyletki bo nie mam zamiaru tego naprawiać...
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Sty 2020, 16:42

    Tak dla zabawy pojeździłem bez termostatu i wszystko wskazuje na problemy właśnie nie otwierającego się na full termostatu. Bez niego temperatura oscylowała między 67-88°C. No ale to raczej nie wina termostatu tylko powietrza w układzie, które nie wiem skąd jest.
    paulbak24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14