Hyundai Santa FE 2.2 CRDi problem z rozruchem na zimnym silniku

Hyundai Santa FE 2.2 CRDi problem z rozruchem na zimnym silniku

23 Lip 2018, 15:03

Witam, w moim santa fe pojawił się problem z odpaleniem na zimnym silniku, świece wymienione,nowy akumulator,filtr paliwa itp... ktoś może miał taki problem? Proszę o odpowiedź...
Wlodzio24
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 23 Lip 2018, 09:21

Re: Hyundai Santa FE 2.2 CRDi problem z rozruchem na zimnym silniku

24 Lip 2018, 10:39

Jak wygląda ten problem? Silnik kręci i nie odpala czy kręci i z trudem odpala? Pojawiają się jakieś błędy w sterowniku, sprawdzałeś?

Sprawdzone czy układ paliwa nie zapowietrza się?
Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i sprawdź czy coś się zmieni przy odpalaniu zimnego silnika.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1440
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 15:52
Auto: Nie mam

Re: Hyundai Santa FE 2.2 CRDi problem z rozruchem na zimnym silniku

03 Sty 2019, 23:10

Powodów może być klika a najczęściej kilka równocześnie. W pierwszej kolejności udaj się do dobrego komputerowca.
1. Jeśli nie znasz nikogo kto oprócz tego że ma odpowiedni komp, to jeszcze wie co sprawdzić to zacznij od świec żarowych. Jeśli samochód długo kręci i po 3-5s odpala pracuje nierówno i kopci, to są typowe objawy niedziałających poprawnie świec. Przyczyną mogą być świece jak i sterownik lub bezpiecznik. Jeśli sterownik zasila świece, a nie wymieniałeś ich w ciągu ostatnich 6 miesięcy to wymień świece na nowe ( takie ok 100zł/szt) Sprawdzanie świec domowym sposobem nie ma większego sensu, jak też zakładanie tańszych. Nie podłączaj nowych świec bezpośrednio do akumulatorów żeby sprawdzić czy działają! Działają na 100% a w ten sposób możesz je zniszczyć! Sprawdź te wyjęte czy grzeją. Jeśli tak to wcale nie znaczy że są dobre, znaczy to tylko tyle że nie są przepalone, ale mogą się już zbyt wolno nagrzewać.
2. Jeśli długo kręcisz i fura odpala, po czym pracuje równo i stabilnie, zgaś go zaraz po odpaleniu i spróbuj jeszcze raz odpalić. Jeśli zapali od "strzała" znaczy to, że masz problem z ciśnieniem na listwie. Tu przyczyn może być klika. Regulator, czujnik, pompa, wtryski... Generalnie bez kompa nie opłaca się kombinować bo to są zbyt drogie elementy żeby je tak sobie wymieniać i testować. Możesz ewentualnie zrobić test przelewowy i wykluczyć wtryski.
Andrzej2006
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 03 Sty 2019, 20:21
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430 - prekursor serii F Lexus IS 430 - prekursor serii F
    Był 2003 rok, w kalifornijskim Huntington Beach ekipa mechaników Rod Millen Special Vehicles przygotowywała pokazowy egzemplarz Lexusa IS do targów SEMA. Ostatecznie z warsztatu wyjechał sportowy sedan z V-ósemką ...
    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004) Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...

  •