Ibiza 1.4 8V 2002 - Czerwona kontrolka oleju

02 Sty 2016, 16:33

Witam
Do tej pory auto chodziło jak zegarek, mam go 4 lata, przebieg prawdziwy
160 tys km, Ibiza 1.4 8v, 2002 rocznik benzyna, lpg od 4 lat. ogólnie bardzo zadbane.


3 dni temu zapaliłem i chciałem ruszyć, po wbiciu jedynki i podjechaniu 2 metrów, włączył się alarm komputera i zapaliła się czerwona kontrolka oleju (oliwiarka).
wycofałem na parking, znajomy powiedział że to może tylko kontrolka oleju i mogę jechać na własne ryzyko.
był mróz -8, pomyślałem że może coś przymarzło....
aha poziom oleju sprawdzony i jest właściwy, olej wymieniony miesiąc temu na Mobil 1
kontrolka oleju na wolnych obrotach się nie zapalała ! tylko jak ruszałem lub przygazowałem, zatem potrzymałem samochód 15 minut na wolnych obrotach aż osiągnął 90 stopni.
po czym przygazowałem żeby sprawdzić, ale czerwona kontrolka zapaliła się natychmiast jak obroty urosły do 2000.
do tego wydawało mi się że po tym rozgrzaniu silnika jak przygazowałem to troszeczkę silnik zarzęził albo zaklekotał nie wiem jak to nazwać.
może to moja wyobraźnia, normalnie nie nasłuchuje silnika, ale wydawało mi się że wydał inny dźwięk. zatem zgasiłem i zacholowałem do mechanika.


teraz pytanie, mechanik od razu powiedział że do wymiany wałek rozrządu, pytam dlaczego ? a on że na pierwszym cylindrze gdzieś na panewce czy coś się zaciera czy coś i że nie przechodzi ciśnienie, nie pamiętam dokładnie....
twierdzi że miał 3x ibize z takim problemem.

to możliwe że jest wałek rozrządu do wymiany z powodu zapalenia się kontrolki ciśnienia oleju ? 500-600 zł sam wałek oO
Marko40
Nowicjusz
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

06 Sty 2016, 07:49

Wszystkie silniki 1.4 są dobre i polecane,ale?! Silnik 1.416V zimą jest zagrożony przytkaniem odmy,dochodzi wtedy do jego przytarcia lub zatarcia,silniki 8Vsą na to odporniejsze,ale najprawdopodobniej przytkana odma doprowadziła do tych kłopotów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Sty 2016, 10:59

naprawione.
coś przymarzło, mechanik chyba coś mówił o odmie, ponoć olej był biały jak mleko, zamienil się w kleik i nie pompował, trzeba było 3 x wlewać olej do czyszczenia, teraz mam jeździć 1k i znowu wymiana oleju i filtra.

dziwne jest to skąd tam się wzięła woda ? bo olej miał kolor mleka
olej był zmieniony miesiąc temu, na mobil 1 2000 pół syntetyk
stary olej był normalnie czarny.
i nagle woda w oleju, mechanik mówi że to nie bierze chłodziwa bo by nie zamarzał, a zamarznął.
ponoć to wina jazdy na gazie, to co nie mogę jeździć na gazie w zimie, dziwne to wszystko, 2 lata temu miałem to samo ! wtedy mi frezowali głowice bo niby brał chłodziwo, ale teraz widzę że nie mieli racji, bo dzieje się to samo

rozumiał bym jak by ta woda się zbierała na starym oleju od roku i wysiadło
ale usterka powstała niedługo po wymianie oleju
Marko40
Nowicjusz
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

06 Sty 2016, 11:17

Olej i gaz nie mają nic do rzeczy,ja widzę takie opcje,albo głowica,uszczelka pod nią albo przeciekająca membrana wodna w parowniku.To prawda,że płyn chłodniczy nie zamarza,ale jak zachowuje się wymieszany z olejem,czyli jak zachowuje się spieniona breja,czyli wymieszany płyn z olejem na mrozie?!Czy może zamarzać?!Mnie się wydaje,że może.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Sty 2016, 14:33

A czy ów wspaniały mchanik sprawdził poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Nie trzeba być mechanikiem, ale każdy mechanik wiedzieć powinien, że jak olej w silniku ma kolor kawy z mlekiem albo prawie samego mleka, to jedynym powodem tego jest płyn w tym oleju. Innej możliwości nie ma. A jedyną droga dostania się płynu do oleju to albo UPG albo parownik. Jednak objawem tego jest ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.
Co do reszty, to jak wspopmniał kolega wyżej, najprawdopodobniej zamarzła odma. Normalka w zimie, jak była długo nie czyszczona.
Co do zamarzniętego płynu - płyn tak naprawdę w tym oleju nie zamarzł, bo płyny chłodzące nie zamarzają - każdy mechanik też o tym wie - poprostu jak wymieszał się z olejem, to się zbrylował ( skrystalizował), ponieważ oleju było więcej niż płynu w nim.
Moja dobra rada - zmień tego mechanika, zanim coś zepsuje poważniejszego w twoim aucie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego stres robi z nas gorszych kierowców?
    Obecna sytuacja jest dla wielu osób źródłem stresu. Wpływa on na naszą zdolność do prowadzenia samochodu. Stres pogarsza naszą koncentrację, a w przypadku osób, które reagują złością na sytuacje ...
    Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla
    Najoszczędniejsza wersja tego średniej wielkości SUV-a General Motors ma 1,6-litrowego turbodiesla o mocy około 136 KM. W testach Consumer Reports auto osiągnęło średni wynik 31 mpg. Model ten nie jest dostępny w Polsce. ...