Immbiliser!!!!

02 Sty 2009, 18:12

1984robert napisał(a):KArlone dodaje ze to jest diesel!!
Na desce jest dioda ale ona od kad kupilem auto nie funguje!!Majstrowalem przy radiu i wywalilo mi bezpiecznik po czym zgasla cala deska wraz z zegarami!!Jak zaczolem szykac ktory to i nie znalalem chcialem go odpalic ale juz nie dal rady!!!

Witam i zycze szczesliwego Nowego Roku,
Po pierwsze, to nic nie wyjasniasz, co majstrowales. Awaria ma niewatpliwie zwiazek z tym cos zmajstrowal.
Co to znaczy, ze nie znalazles? Zegary sa dalej ciemne? Jesli spaliles jakis bezpiecznik i go nie wymieniles, to jest on nadal spalony. Sprawdz jeszcze raz wszystkie bezpieczniki na tablicy pod deska rozdzielcza, na BSI, na BM34 (w przedziale silnikowym) i pod nim (maxibezpieczniki).
Immo nie "siada" tak latwo. W dodatku, jesli byla diagnostyka komputerowa, to problem z rozpoznawaniem kluczy powinien byc natychmiast wykryty.
Pozdrawiam, Georges
georgesgr
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • 03 Sty 2009, 13:47

    Bezpiecznik odpowiedzialny za deske i reszte znalazlem i wymienilem !!
    Dobra wyjasniam jak to bylo!!!
    Puscil mi przwewod przy radiu!!Wyjolem radio zeby go zaizolowac po tem w trakcie jazdy zauwazylem ze ze nie mam deski zegarow itp!!Zatrzymalem sie na parkingu i zaczolem szukac bezpiecznika ktory to!!NIE znalazlem tego bezpiecznika i chcialem odpalic auto ale tylko krecil nic wiecej!!PRzyjechal mechanior z kompem i stwierdzil ze komp pompa,wtryski sa ok stwierdzil ze to immo sie zablokowal!!!
    Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą a turbo podstawą!!
    1984robert
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    03 Sty 2009, 16:20

    przychylam się do opinii georgesgr. Osobiście nie wierzę, żeby w ten sposób można było uszkodzić immobiliser. Tak to juz jest że "fachowcy" zamiast ruszyć głową, jedynie podpinają komputer i tylko na tej podstawie wydają diagnozę. Moja teoria jest taka:
    Przewód idący ze stacyjki do radia zwarł się z masą, przez to spalił się bezpiecznik odpowiedzialny za zapłon. Weź sobie załatw jakąś dobrą świece, podepnij ją do jednego z przewodów zasilających i zobacz czy w grzeje. Skoro pompa i wtryskiwacze chodzą, obstawiam że przekaźnik do świec w ogóle nie jest zasilony w momencie przekręcania stacyjki.

    Nie jestem dobry z diesli ale jak tam się gasi silnik? Poprzez odciecie dopływu paliwa? Skoro pompa i wtryskiwacze chodzą, to wydaje mi się, że z immobiliserem wszystko w porządku.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    03 Sty 2009, 16:55

    NO tez tak pomalu zastanawiam sie ze to moze nie byc to moze jakiegos bezpiecznuika nie wlozylem tylko pytanie jest ktory to moze byc!!!!!
    Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą a turbo podstawą!!
    1984robert
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    03 Sty 2009, 17:47

    Nie piszesz,jak sprawdzałeś bezpieczniki - najlepiej sprawdz je za pomoca żarówki 12V/5W.Nie kojarzę tego modelu,ale sprawdz,czy bezpieczników nie ma czasami w kabinie i w komorze silnika.Od immo mogą być dwa bezpieczniki.
    Proponuję też ponownie skontaktować się z tym mechanikiem z komputerem,który wziął pewnie pieniądze za to podłączenie,żeby podpiął się ponownie i sprawdził,jaki jest problem z immo.A jak się immo zablokował,to niech sprawdzi jaki jest błąd,czyli dlaczego się zablokował go odblokuje.Jaki problem?
    No i jak wtryski i pompa może być sprawna,skoro mówi,że immo jest zablokowany?Jak on to sprawdził bez uruchomienia samochodu,na samym kompie?Coś ten mechanik jest nie za bardzo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Sty 2009, 20:38

    Troche sie wyjasnia. Czy, po zaizolwaniu przewodu radia, auto zapalilo bez problemu? Jaki to przewod? Czy sprawdziles bezpiecznik F (15A) na BSI? Sprawdz jeszcze czy przy radiu nie jakiegos przewodu niepdlaczonego. Nie pamietam dokladnie jak jest w 406, ale np. w 206 jedno z zasilan funcji immo (chyba anteny transpondera) jest podlaczone do radia (oszczednosc dlugosci kabla). Niewlascia manipulacja radia - i auto niemozliwe do uruchomienia!
    Jesli wszystko wydaje sie w porzadku, sprobuj odlaczyc akumulator na 15-20 min., podlacz ja i odczekaj kilka minut przed proba uruchomienia.
    Jesli nic to nie da, problem moze nie miec nic wspolnego z tym, co majstrowales. Trzeba podlaczyc DIAG i sprawdzic parametry przy rozruchu. Byc moze "siadl" po prostu czujnik walka rozrzadu, potrzebny tylko przy rozruchu.
    Powodzenia, Georges
    georgesgr
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
      Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...
      Poczekaj z odpięciem pasa bezpieczeństwa
      W zeszłym roku 8% wszystkich wypadków drogowych zakończyło się wywróceniem się pojazdu. Zostało w nich rannych aż 2037 osób, a 146 poniosło śmierć(1). Co zrobić po wywróceniu się auta? Jeśli jesteśmy ...

    05 Sty 2009, 11:38

    Laczylem bialy przewod z granatowym!!Dlaczego???Poniewaz radio nie trzymalo pamieci!!!Ten przwod sie rozizolowal!!!Tak auto odpalilo po ale po zgaszeniu juz nie chcialo!!Bezpecznika ''F " nie mohe namierzyc ani reszty od"A do F"!!!Wszystkie inne sa !W intrukcji jest pokazane ze sa w tym samum miejscy co reszta ale ich tam ni8e ma !!
    Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą a turbo podstawą!!
    1984robert
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    05 Sty 2009, 15:56

    Namierzylem juz te brakujace bezpieczniki i sa ok zrobilem reset BSi i tez nic nie dalo przewody w radiu polaczone zizolowane i dalej nie odpala!!
    Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą a turbo podstawą!!
    1984robert
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    05 Sty 2009, 21:22

    1984robert napisał(a):Laczylem bialy przewod z granatowym!!Dlaczego???Poniewaz radio nie trzymalo pamieci!!!Ten przwod sie rozizolowal!!!Tak auto odpalilo po ale po zgaszeniu juz nie chcialo!!Bezpecznika ''F " nie mohe namierzyc ani reszty od"A do F"!!!Wszystkie inne sa !W intrukcji jest pokazane ze sa w tym samum miejscy co reszta ale ich tam ni8e ma !!

    Witam,
    Niepotrzebnie sie denerwujesz.
    Nie znam kolorow kabli i u Peugeota kolory nic nie znacza. Gdybys podal numery lub pozycje w zlaczce, moze moznaby cos z tego wywnioskowac.
    Tak, czy inaczej, jesli polaczyles ze soba dwa kable, lepiej bedzie, jesli je rozdzielisz przywracajac konfiguracje sprzed awarii.
    Jesli masz problem z pamiecia radia, to brakuje jednego z zasilan. Zwarcia w wiazce nie rozwiaza problemu, a moga "narobic bigosu" gdzie indziej. Nie zapomnij, ze auto jest zinformatyzowane.
    Pozdrawiam, Georges
    georgesgr
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    05 Sty 2009, 23:21

    Tak polaczone przewody byly przed awaria ja je tylko Splotlem na nowo bo sie rozlaczyly ale podcazs tego musialem zrobic zwarcie ze mi wywalilo bezpiecznik!!Potem sprawy potoczyly sie swoim torem j.w!!!
    Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą a turbo podstawą!!
    1984robert
    Nowicjusz
     
    Posty: 14