Irytujące i dziwne dźwięki oraz drgania po wymianie sprzęgła

30 Gru 2019, 09:51

Witam,

Niedawno pisałem o problemach z Peugeotem 407 i jego charczeniem na biegu i stukaniem jak stoi na luzie.
Pół roku temu dałem auto do wymiany sprzęgła, po którym pojawiły się irytujące objawy.
Przypomnę jakie:
Z okolic silnika słychać było stukanie w rytm drgań silnika, gdy auto stało na biegu jałowym. Było to dość głośne. Podczas jazdy w zakresie obrotów 2,5-4 tyś obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału gazu pojawiało się charczenie jakby zębatek czy jakiegoś szybkiego drgania/brzęczenia.
Podczas jazdy po autostradzie (trzeba było jechać przynajmniej z 30 min) z prędkością 140-150 km/h i puszczeniu gazu pojawiało się mega głośne buczenie.
Każdy z objawów dźwiękowych znikał po ponownym wciśnięciu gazu albo po wciśnięciu sprzęgła.
Do tego po wspomnianej wymianie sprzęgła zaczął skakać drążek skrzyni przy dodawaniu i puszczaniu gazu.
Pierwszy mechanik stwierdził, że to skrzynia i że takie objawy się pojawiły bo było w niej mało oleju, coś się zatarło i jak dolał dodatkową porcję oleju to mogły pojawić się przez to takie objawy.
Jeździłem tak pół roku, ale miałem wrażenie że objawy się nasilają...
Wydawało mi się, że to nie może być skrzynia, skoro słychać stukanie gdy auto jest na luzie i dźwięk ustępuje po wciśnięciu sprzęgła.
Pojechałem do innego mechanika, który stwierdził, że może jest coś poluzowane przy silniku i stąd te dźwięki. Okazało się jednak że wszystko jest ok.
Gdy wykręcił skrzyniię i sprzęgło, okazało się, że jest zatarta tuleja ślizgowa sprzęgła i łożysko oporowe też jest zatarte, wysprzęglik się zacina i poduszka skrzyni jest poniszczona. Luźny też był wybierak skrzyni biegów tam element był przykręcony luźno na śrubkę i cały latał. Wszystkie te elementy powymieniał i testował auto. Autem jeżdzę na razie tydzień.
Niestety te dźwięki nadal się pojawiają...
Nadal stukanie jak auto jest la luzie, nadal pocharkiwanie na jedynce i dwójce i nawet na autostracie raz mi zabuczało.
Jednak dźwięki te są przynajmniej o połowę albo trzykrotnie cichsze i pojawiają się o wiele wiele rzadziej.
Drążek skrzyni nadal mi skacze przy wciskaniu i puszczaniu gazu - tu się nic nie zmieniło.

Moje pytanie: jeśli to wszystko faktycznie to skrzynia, to znaczy, że te ostatnie naprawy były zbędne i wywaliłem kasę w błoto ?

Czy rzeczywiście lekko zatarte i zacinające się łożysko oporowe wymagało wymiany ?
Czy jeśli to skrzynia to czy wymiana tych elementów spowodowałaby znaczne zredukowanie natężenia tych dźwięków i częstotliwości ich występowania ?
Czy jeśli to skrzynia, to czy może ona powodować stukanie, gdy auto jest na biegu jałowym ?
No i jakim cudem NAGLE skrzynia miałaby się wysypać akurat po naprawie sprzęgła.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

30 Gru 2019, 10:55

Kordyt napisał(a):Gdy wykręcił skrzyniię i sprzęgło, okazało się, że jest zatarta tuleja ślizgowa sprzęgła i łożysko oporowe też jest zatarte, wysprzęglik się zacina i poduszka skrzyni jest poniszczona. Luźny też był wybierak skrzyni biegów tam element był przykręcony luźno na śrubkę i cały latał. Wszystkie te elementy powymieniał i testował auto.
Kordyt napisał(a):Moje pytanie: jeśli to wszystko faktycznie to skrzynia, to znaczy, że te ostatnie naprawy były zbędne i wywaliłem kasę w błoto ?
Jeżeli te elementy faktycznie były w takim stanie jak powiedział Mechanik to wymagały one wymiany. Czy poprosiłeś o stare części które zostały po ich wymianie na nowe? Warto zawsze poprosić i ich zostawienie do wglądu wtedy masz zawsze większą pewność że zostały wymienione jak nie masz zaufania do Mechanika.
Kordyt napisał(a):Czy jeśli to skrzynia, to czy może ona powodować stukanie, gdy auto jest na biegu jałowym ?
Jeżeli przy wciśniętym sprzęgle stukanie znika to może to sugerować że problem leży w skrzyni biegów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Gru 2019, 11:45

Irytujące i dziwne dźwięki oraz drgania po wymianie sprzęgła Irytujące i dziwne dźwięki oraz drgania po wymianie sprzęgła Dostałem od niego wszystkie wymienione części. Z resztą pokazywał mi auto na podnośniku rozmontowane.

W załączeniu przesyłam zdjęcie łożyska oporowego (nie wiem czy coś będzie na nim widać). I zdjęcie poduszki która była wymieniona.

No dobra ale jak wyjaśnić to że skrzynia zaczęła się sypać akurat po wymianie sprzęgła ? Bo przed jego wymianą zupełnie NIC się nie działo. A teraz wspomniane szarpanie drążkiem, hałasy i jeszcze czasem pojawiający się problem z wbiciem wstecznego.
Ten drugi mechanik wspomniał, że skrzynia jest już wyeksploatowana i że delikatne dźwięki mogą być słyszalne (chociaż stukania na luzie i buczenia przy dużych prędkościach miało nie być) i że można z tym jeździć tylko oszczędzając skrzynie. W necie wyczytałem, że z takimi objawami jakie mam to trzeba czym prędzej coś z tym zrobić bo niebawem skrzynia się całkiem rozwali w pył.
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak

30 Gru 2019, 12:33

Mi to wygląda na zbiór małych problemów, niestety nam tutaj ciężko będzie Ci pomóc bo takie problemy rozwiązuje/weryfikuje się naoczne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16255
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Gru 2019, 17:43

Kordyt napisał(a):Z okolic silnika słychać było stukanie w rytm drgań silnika, gdy auto stało na biegu jałowym. Było to dość głośne. Podczas jazdy w zakresie obrotów 2,5-4 tyś obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału gazu pojawiało się charczenie jakby zębatek czy jakiegoś szybkiego drgania/brzęczenia.
Podczas jazdy po autostradzie (trzeba było jechać przynajmniej z 30 min) z prędkością 140-150 km/h i puszczeniu gazu pojawiało się mega głośne buczenie.
Każdy z objawów dźwiękowych znikał po ponownym wciśnięciu gazu albo po wciśnięciu sprzęgła.
Typowe objawy uszkodzonej skrzyni. Jak wciskasz sprzęgło, to odłączasz skrzynię od silnika i wtedy jest cisza, bo wałek w skrzyni się nie kręci.
Kordyt napisał(a):Do tego po wspomnianej wymianie sprzęgła zaczął skakać drążek skrzyni przy dodawaniu i puszczaniu gazu.

Jak sprzęgło było uszkodzone w ten sposób, to po jego wymianie mogły się zrobić luzy na skrzyni - mocniejsze sprzęgło.
Kordyt napisał(a):Gdy wykręcił skrzyniię i sprzęgło, okazało się, że jest zatarta tuleja ślizgowa sprzęgła i łożysko oporowe też jest zatarte, wysprzęglik się zacina i poduszka skrzyni jest poniszczona. Luźny też był wybierak skrzyni biegów tam element był przykręcony luźno na śrubkę i cały latał.

Sprzęgło wyszło przy okazji. Ale z tego to akurat powinieneś się cieszyć :)
Kordyt napisał(a):Pierwszy mechanik stwierdził, że to skrzynia i że takie objawy się pojawiły bo było w niej mało oleju, coś się zatarło i jak dolał dodatkową porcję oleju to mogły pojawić się przez to takie objawy.

Kordyt napisał(a):Pierwszy mechanik stwierdził, że to skrzynia i że takie objawy się pojawiły bo było w niej mało oleju, coś się zatarło i jak dolał dodatkową porcję oleju to mogły pojawić się przez to takie objawy.

No i ma rację.
Skrzynia do remontu - dłuuugo musiał być nie sprawdzany olej w skrzyni. Przy okazji remontu skrzyni warto sprawdzić, dlaczego ubyło tego oleju. Musi gdzieś być wyciek i warto go od razu usunąć. Zresztą podczas remontu i tak uszczelki się wymienia, ale warto posprawdzać, czy olej nie ucieka przez korek albo czy skrzynia nie jest gdzieś pęknięta. I trzeba to zrobić zanim zacznie się remontować skrzynię.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2019, 11:44

Jeszcze niedawno ktoś na tym forum napisał mi że to jest niemożliwe żeby objawy ze str. skrzyni pojawiły się przez dolanie oleju, no chyba że wlano niewłaściwy olej.
Co do jej szczelności, była nieszczelna uszczelka na niej i nią ciekło. W lutym jeszcze inny mechanik mimo wskazania mu miejsca wycieku stwierdził że jest tam szczelność, chociaż nie wiem, może wtedy była i dopiero później to puściło...
Generalnie chyba wszystko co ma uszczelki w tym aucie ciekło ( no chyba jeszcze jedynie uszczelka pod głowicą jest ok). Bo wszystkie uszczelnienia na bloku silnika się rozciekły, na skrzyni biegów, swego czasu też ciekł płyn chłodniczy.

Mam jeszcze pytanie ile mechanik za wymianę sprzęgła w takim aucie powinien wziąc pieniędzy ? (w jakim przedziale powinien być koszt takiej usługi)
Kordyt
Początkujący
 
Posty: 196
Zdjęcia: 12
Auto: Brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP
    Niezależna organizacja konsumencka Euro NCAP (Europejski Program Oceny Nowego Pojazdu) przyznała kompaktowemu SUV-owi Mokka pięć gwiazdek. A zatem kolejne auto wyprodukowane przez Opla otrzymało od Euro NCAP najwyższą ocenę. ...

01 Sty 2020, 19:26

Razem ze sprzęgłem około 500 zł. Ale pisałeś, że już sprzęgło zostało wymienione. Teraz trzeba by było zweryfikować skrzynię.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000