Jak uszczelnić tylną lampę VW Golf 5

20 Cze 2023, 10:48

Po ostatnim deszczu w tylnej lampie, od wewnątrz pokazały się kropelki wody. Nie wiem którędy woda się tam dostała i jak ją usunąć. Da się coś z tym zrobić bez wyjmowania lampy? Zakleić jakieś szczeliny z zewnątrz, czy cuś? Lampy nie mogę odkręcić, bo nie mam odpowiedniego klucza. Da się to jakoś osuszyć bez rozkręcania?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2023, 11:30

Trzeba ją zdjąć żeby popatrzeć którędy ta woda mogła się ram dostać i ogólnie obejrzeć czy gdzieś nie jest pęknięta. Warto sprawdzić jej odpowietrzenie czy jest drożne. dlatego klucz musisz zdobyć i zdjąć lampę, a na razie jak go nie masz to wyjmij chociaż kostkę z żarówką żeby był jakiś większy przepływ powietrza.

Gdzieś nawet niewielka nieszczelność może powodować taki problem.

EDIT: Dodam że miałem kiedyś problem z szyba boczna w vanie która gdzieś na kleju, bo były wklejane przeciekała. Dostęp był bardzo kiepski i nie mogłem namierzyć nieszczelność ale zastosowałem środek "versachem flowable silicone" taki bardzo płynny silikon praktycznie jak woda i udało się rozwiązać problem. Przy lampie trochę jest łatwiej bo możesz ją wyjąć i poszukać problemu :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

20 Cze 2023, 14:15

Udało się lampę odkręcić, od godziny wygrzewa się na słońcu. Pęknięcia nie namierzyłem, chociaż oglądałem dokładnie, łącznie z przelewaniem odrobiny wody jaka siedzi wewnątrz we wszystkie możliwe strony. Gdzie jest to odpowietrzenie?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2023, 16:01

Być może woda była już wcześniej ale dopiero teraz pogoda sprawiła, że zaczęła ona parować. Spróbuj ją dobrze wysuszyć i dopiero załóż. Później obserwuj czy problem nie wróci bo jak pojawi się ponownie to problemem może być gdzieś nieszczelne połączenie między kloszem lampy, a jej obudową.

Tu Ci zaznaczyłem miejsca odpowietrzenia / wentylacji lampy

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Obejrzyj też uszczelkę od modułu z żarówkami czy jest cała i po założeniu czy dobrze dolega.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

20 Cze 2023, 16:58

Moduł z żarówkami szczelny nie jest, ale tam chyba woda nie dochodzi, w każdym razie śladów nie ma. Tak samo z odpowietrznikami. Ślady wody są tylko dookoła tego zewnętrznego czerwonego klosza, przy połączeniu czerwonego plastiku z białym i czarnym. Tam szukałem nieszczelności, ale nic nie widać, jednak może coś być. Mógłbym spróbować zalać to połączenie jakimś rzadkim klejem...
Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Cze 2023, 18:38

Może być to uszczelka między lampa a panelem żarówek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Cze 2023, 08:46

Henk napisał(a):Moduł z żarówkami szczelny nie jest, ale tam chyba woda nie dochodzi
Tu nie trzeba dużo wody wystarczy czasem niewielka nieszczelność i masz zaparowaną lampę. Ja bym sprawdzić to połączenie z modułem żarówek jak wspomniał tez [email widoczny po zalogowaniu] />
Henk napisał(a):Mógłbym spróbować zalać to połączenie jakimś rzadkim klejem...
W ciemno nie ma co kombinować, uszczelnij połączenie między modułem żarówek i lampą i po jej wysuszeniu obserwuj czy znowu zaparuje i kiedy to się stanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

21 Cze 2023, 11:16

Puki co już wszystko zmontowałem. Lampa świeci - przynajmniej nic nie zepsułem :) Jedyna zmiana jaką wprowadziłem to posmarowałem bezbarwnym silikonem połączenie czerwonego klosza z wewnętrznymi plastikami. Teraz czekam na deszcz :)
Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Cze 2023, 11:34

Henk napisał(a):Teraz czekam na deszcz
Lub test na myjni :)

Daj znać jak już będzie po teście czy wszystko jest ok.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

21 Cze 2023, 22:50

Lampa paruje , zbiera się w niej woda ? Trudno ustalić miejsce przecieku ? Rozwiązanie proste i skuteczne .Wiertarka i dziura w spodzie lampy. Co tam wpłynie to wypłynie . 3 milimetry wystarczy , w dwóch miejscach . Rozsądnie aby nie spartolić. Sprawdzone na Zafirze B (typowe, odwieczny problem ) a i na innym aucie też. :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez Kao, 21 Cze 2023, 23:35, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Nie używamy słów wulgarnych.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2023, 23:35

Ja też tak robiłem :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Cze 2023, 04:50

Wczoraj lekko padało i na razie lampa szczelna. Może dzisiaj samochód umyję i poobserwuję, ale myję bardzo ostrożnie, więc przecieków się nie spodziewam. Pomysł z wierceniem dziur wypróbuję jeśli problem znów się pojawi.
Jeszcze o jednym zapomniałem napisać - po odkręceniu lampy odruchowo zacząłem czyścić odpływ wody pod lampą, bo był zapchany (chyba odpływ - taka szpara między blachami). Może to coś poprawiło.
Henk
Początkujący
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Cze 2023, 09:56

Jeżeli woda będzie się zbierała za lampą to również może ona parować. Zawsze warto przeczyścić jak jest taka możliwość powierzchnię pod lampą, a jeżeli tam jest lakier taki jak na samochodzie to można i przepolerować wtedy woda szybciej spłynie.

bonifacy napisał(a):Wiertarka i dziura w spodzie lampy
Rozwiązanie powinno się sprawdzić ale dziurka jak najmniejsza i w najniższym miejscu (sprawdzić jak lampa jest założona na samochodzie gdzie takie miejsce występuje). Ja kiedyś chyba w Omedze jak dobrze pamiętam robiłem coś podobnego z pewną różnicą bo po wywierceniu otworu w najniższym punkcie lampy wstawiłem na klej od szyb kolanko od spryskiwaczy skierowane w dół i odpowiednio przycięte takie jak na zdjęciu (przykład na szybko znaleziony w necie).

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Plusem tego rozwiązania jest to, ze w deszczowe dni jak jedziesz nic nie powinno się z całego tego syfu dostać do lampy przez taki otwór z takim kolankiem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35