Jaką lawetę do osobówki ?

05 Gru 2010, 12:28

art. 62 ust. 1 Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego 100-300pln
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2010, 12:32

Ale to tylko mandat w najgorszym wypadku mogą dać? i puszczają dalej ?

P.S

A to ile kosztuje hak z homologacją coś więcej niż 1200kg ?
Natta
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: śląsk

05 Gru 2010, 12:35

Raczej nie, ponieważ jest to wykroczenie, ciągniesz za ciężką lawetę za lekkim autem i dostajesz za to mandat ale nie możesz ciągnąć taiej lawety takim autem więc pewnie dalsza jazda będzie niemożliwa, chyba że przepniesz lawete na inne auto na którym będzie ok. ciekawe co na taki zestaw powiedzieli by polizaie w niemcowni :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2010, 12:43

To mam jeszcze takie pytania jak :

Ile kosztuje hak do laguny2 z homologacją na większy nacisk niż 1200kg , jaka laweta by mi się nadawała żebym tak minimum raz w miesiącu przywieź auto z zagranicy w stylu golfa5 albo Passata b5 fl ? jak by ktoś mógł link z lawetą z allegro :)
Natta
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: śląsk

05 Gru 2010, 13:02

pocieszny napisał(a):jeśli masz tylko i wyłącznie kat B to możesz ciągać tylko i wyłącznie przyczepy o DMC do 750 kilogramów czyli w zasadzie żadna laweta się nie mieści

... w innych wątkach o kat B i ciągnięciu przyczep odpowiadasz podobnie czyli ŹLE :!: :!:
... w art 87 PoRD jest napisane co i jak ciężkie można zapiąć do samochodu mając kat B prawka ...
... jeśli jest to przyczepka inna niż lekka(o DMC pow 750 kg) to jej DMC nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącego ( a suma oczywiście 3500)...
... w tym świetle tylko pozycja nr 4 nadaje się - z tym, że ładowność tej lawety jest 1090 kg czyli na auta raczej nieduże ...
... ciekawe jest też w pozycji 2. - DMC na życzenie :roll: :roll:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

05 Gru 2010, 13:37

Natta napisał(a):A to ile kosztuje hak z homologacją coś więcej niż 1200kg ?

Hak kosztuje ile kosztuje.Cena nie ma znaczenia czy będzie to na 1200 czy na 2000kg.
Wazna jest sama homologacja ile dany samochód moze ciągnąć na haku a takowa wydaje tylko i wyłącznie producent pojazdu....

[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 12:38 ]
Jogi4x4 napisał(a): ciekawe co na taki zestaw powiedzieli by polizaie w niemcowni

Bolszy mandat i odpoczynek na parkingu policyjnym...

[ Dodano: 5 Grudzień 2010, 12:43 ]
silvo44 napisał(a): to jej DMC nie może przekraczać masy własnej pojazdu ciągnącego ( a suma oczywiście 3500)...

W przypadku Patrola,Grand Cheroke itp. producent tych pojazdów podniósł DMC przyczepy do 150% masy własnej pojazdu ale oczywiście nie więcej niz 3.500kg...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cykl Atkinsona - na czym on polega i czy oszczędza paliwo?
    Od pewnego czasu coraz częściej napotykamy określenie "silnik pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona". Na czym polega ten cykl i dlaczego zmniejsza zużycie paliwa? Najbardziej dziś rozpowszechnione czterosuwowe silniki benzynowe ...

05 Gru 2010, 13:56

Kolego natta - jeśli chcesz robić wszystko zgodnie z prawem to nie jest to proste. Temat mam przerobiony od a do z.

Pomijąc część przepisów, które już zostały omówione:
- załóżmy, że holujesz lawete o dmc 2t to po pierwsze musisz mieć auto, które ma na haku 2t(żadna Laguna, Mondeo, Passat,Avensis itd nie będą miały 2t na haku) - ja planowałem kupić espace'a bo z tego co pamiętam tyle miał, ale co sie dzieje: dodajesz dmc espace(dla przykładu) i dmc lawety i wychodzi dobrze ponad 4t, załóżmy, że nawet zrobisz b+e to w przypadku gdy dmc zespołu pojazdów przekracza 3,5t to pojazd ciągnący musi być wyposarzony w tachograf i teraz wyobraź sobie, że jedziesz np. 1000km trase 80km/h i musisz robić takie same pauzy jak kierowcy tirów,

To jest jeden problem. Drugi problem dotyczy Cię jeśli masz firme i handlujesz legalnie, a nie na tzw. umowę połówkę. Jak sprzedajesz na Niemca, Francuza itd. to nie masz problemu bo jeśli zatrzyma Cię np. BAG czy polskie ITD to pokazujesz umowe na nazwisko i mówisz, że kupiłeś dla siebie - w każdym razie tachograf i tak musisz mieć bo dmc zespołu pojazdów przekracza 3,5t:
- załóżmy, że masz już auto z dużym uciągiem na haku, masz prawo jazdy B+E i nawet wyposażyłeś pojazd ciągnący w tachograf, myślisz sobie, że jest ok, jesteś w błędzie, skoro umowę/fakture zakupu samochodu masz na firme i wszystko waży ponad 3,5t to wchodzisz w ustawe o transporcie drogowym i potrzebujesz licencje na przewóz rzeczy, ewentualnie możesz zastosować zaświadczenie, że przewozisz na potrzeby własne(nie pamiętam gdzie go uzyskać, ale chyba w starostwie).

Nie podpieram sie w powyższych rozważaniach przepisami, ale są to informacje prosto od dyżurujących inspektorów transportu drogowego. Generalnie masa ludzi tak ściąga auta, ale robić to w pełni legalnie jest ciężko, poza tym jest to dość kosztowne i czasochłonne.

Jak Cie ktoś zatrzyma i wyjdzie, że masz coś nie tak - powiedzmy spojrzą w papiery i okaże się, że np. na haku masz 1,5t a ciągniesz 2t to mimo, że nie byłem w takiej sytuacji, jestem prawie pewny, że o dalszej jeździe możesz zapomnieć.
k_s
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: ----

05 Gru 2010, 14:31

Migi60 napisał(a):W przypadku Patrola,Grand Cheroke itp. producent tych pojazdów podniósł DMC przyczepy do 150% masy własnej pojazdu ale oczywiście nie więcej niz 3.500kg...
Nieprawda, nie producent tych pojazdów tylko ułomne przepisy w naszym kraju narzucają ograniczenie do 150%. W Arabii i innych krajach jeżdżą Patrole któe na haku mają 7T i to jest pierwotna homologacja Nissana :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2010, 15:05

Jogi4x4 napisał(a):Nieprawda, nie producent tych pojazdów

Sluchaj,ja mam takie powiedzonko:nie wazne kto z kim śpi,wazne zeby się dobrze wyspac... :wink: Nie chcę się z Toba sprzeczac bo to nie jest istotą tej sprawy.Moge Ci jadnek powiedzieć ze przy OBT przed I rej.tych pojazdów w kraju tak w DR z zagranicy jak i nie raz w homo takiego pojazdu wpisana była przyczepa z hamulcem o DMC max.3.500kg a pod tym podpisywał się producent ...
Jogi4x4 napisał(a): W Arabii i innych krajach jeżdżą Patrole któe na haku mają 7T

Tyz prowda bo to obiło mi sie o uszy...
Jogi4x4 napisał(a):to jest pierwotna homologacja Nissana

Nie przecze ze tak mogło być ale to nie polskie przepisy zmieniły homo lecz sam producent...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Gru 2010, 15:57

Może peugot 406 2.2HDI? Swego czasu królowa taxi .
nikodem92
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Poznań

05 Gru 2010, 15:57

A niby dlaczego producent miałby to zmieiać?? Jesli homologuje auto w na bliskim wschodzie któe ma 7t na haku to pewnie gdyby nie musiał (czyli ograniczenie przepisami) to by nie zmieniał uciągu do 3.5t na europe itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2010, 16:09

Jogi4x4 napisał(a): nie producent tych pojazdów tylko ułomne przepisy w naszym kraju narzucają ograniczenie do 150%
Jogi4x4 napisał(a):pewnie gdyby nie musiał (czyli ograniczenie przepisami) to by nie zmieniał uciągu do 3.5t na europe itp

Myśle ze gdyby tylko nasze przepisy stały na drodze dla producenta to powiem krotko:nie zwracałby na nie uwagi i robil swoje.Głównym powodem na pewno byly przepisy krajow europejskich i dlatego musial sie do nich dostosowac.Tutaj wlasnie upatruje sedna sprawy tzn.takiej a nie innej homo na hak...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Gru 2010, 18:17

niestety tylko przepisy w naszym kraju zmieniają DMC przyczepy ciągnionej,
mam w patrolu 6T na tabliczce znamionowej w dowodzie niestety tylko 3,5t ponieważ Polskie przepisy nie pozwalają na więcej, a w tym kraju jest auto zarejestrowane, zresztą identycznie jest w całej europie,
k_s, jesteś pewien że do transportu prywatnego (niezarobkowego) potrzebujesz taho?? (ciągam rajdówki swoją lawetą i nigdy się ITD do tego nie przyczepiła a zestaw zawsze przekracza 3,5T)
nikodem92, jak chcesz dobre auto do lawety to na pewno nie z mikrosilniczkiem (jakieś mikroskopy poniżej 2,5l (ew duży moment obrotowy od samego dołu) będą cię tylko wnerwiać pod każdą większą górkę), najlepiej albo większy VAN (Mercedes Vito) albo samochód terenowy, tak wiem dużo palą ale ciągnąc lawete autkiem z małym silniczkiem spalisz relatywnie więcej paliwa i mocniej zmęczysz auto, z drugiej strony pomyśl nad zrobieniem B+E bo zupełnie zmieni ci się możliwość ciągania różnych rzeczy :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Gru 2010, 19:24

Też mi sięwydaje że tacho nie jest potrzebne skoro jedzeisz prywatnie. Czasami ciągnę też cośco razem z autem przekracza 3.5T i nikt się nie czepia :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Gru 2010, 19:58

Jogi4x4 napisał(a):Też mi sięwydaje że tacho nie jest potrzebne skoro jedzeisz prywatnie.

Jezeli nie masz zamontowanego fabrycznie to w takim przypadku pojazd nie musi posiadac zadnego tacho.Przeciez on nie prowadzi zadnej działalności gospodarczej,jezdzi dla "przyjemności"... :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014