Jaka przyczepa do 4Runnera?

29 Lis 2009, 17:24

Witam wszystkich :grin: , mam pytanie : o jakiej maksymalnej ładowności przyczepę mogę podpiąć pod 4R , silnik 2,4 i 3,0 .Dodam że chodzi o wywóz drzewa z lasu , więc czasem błotko większe lub mniejsze , z górki i pod :lol: , ew. mógłby ktoś napisać ile m3 drewna mogę załadować? Dzięki i pozdro.
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

29 Lis 2009, 17:58

mleki napisał(a):Witam wszystkich :grin: , mam pytanie : o jakiej maksymalnej ładowności przyczepę mogę podpiąć pod 4R , silnik 2,4 i 3,0 .Dodam że chodzi o wywóz drzewa z lasu , więc czasem błotko większe lub mniejsze , z górki i pod :lol: , ew. mógłby ktoś napisać ile m3 drewna mogę załadować? Dzięki i pozdro.
wszystko zależy od tego jaki masz hak i jakie oznaczenia w dowodzie rejestracyjnym a także jakie posiadasz prawo jazdy :wink:
ogólnie DMC przyczepy z hamulcem może być nawet 3500kg
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2009, 18:07

Tak wiem pocieszny , trochę zle się wyraziłem , chodzi mi nie o przepisy a o stronę praktyczną ile rzeczywiście wynosi bezpieczna maksymalna masa drewna którą mogę pociągnąć w lekkim terenie ; a co rodzaju haka to też fakt , ale jescze nie mam 4R więc nie wiem :lol:
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

29 Lis 2009, 18:18

wykładnia prawna jakby co :mrgreen:

Dz.U.2003.32.262 z późn. zmianami
Dział II
Wymiary, masy i naciski osi pojazdu
[...]
§ 3.
[...]
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3.500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicja zawarta w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia
sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.


wracając do meritum 4runerem/hiluxem z silnikiem KZT (3,0td) spokojnie pociągniesz 3,5 tonową przyczepę w lekkim terenie na reduktorze, po asfalcie bez reduktora też daje rade, ideał by był 4,2td z automatem albo jakaś V8 ale coż... :mrgreen:
pytanie czy przyczepa to wytrzyma i jaki to dla ciebie lekki teren :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2009, 18:27

Dzięki pocieszny , właściwie to bardziej chodzi mi o silnik 2,4 , teren to typowe leśne drogi , czasem zalane deszczem takie błotko na 10cm nic wielkiego a i odległości do pokonania to ok.20km. max , więc z taką przyczepką 3,5 da rade :roll: , mam nadzieję.
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

29 Lis 2009, 18:32

mleki napisał(a):Dzięki pocieszny , właściwie to bardziej chodzi mi o silnik 2,4 , teren to typowe leśne drogi , czasem zalane deszczem takie błotko na 10cm nic wielkiego a i odległości do pokonania to ok.20km. max , więc z taką przyczepką 3,5 da rade :roll: , mam nadzieję.
2,4 troche mały a spalanie nie mniejsze OC też identyczne.
NIE NALEŻY SIĘ BAĆ DUŻYCH SILNIKÓW W TERENÓWE :!:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2009, 18:37

No właśnie tego spalania soę boję :mrgreen: , rzeczywiście nie ma istotnej różnicy w spalaniu?

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 18:45 ]
Do powyższego dodam zapytanie o automat , pod kątem spalania :shock: oczywiście.
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

29 Lis 2009, 18:48

mleki napisał(a):No właśnie tego spalania soę boję :mrgreen: , rzeczywiście nie ma istotnej różnicy w spalaniu?

to są ciężkie samochody wymagające dużego momentu obrotowego który da ci tylko pojemność, trochę pomoże turbina, ale najlepsze efekty będą przy dużym uturbionym dieslu :!:
dla porównania
patrol 2,8TDi średnie spalanie koło 12
Patrol 4,2TDi średnie spalanie koło 11
z ciężką przyczepą oczywiście duużo więcej, a wtedy im wiekszy silnik tym różnica mniejsza, zauważ że na zachodzie najpopularniedjsze samochody do ciągania przczep to V8, V6 I duże uturbione diesle, pomijając ten fajt nie licz na spalanie z taką ciężką przyczepą poniżej 18-20 litrów :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Lis 2009, 18:54

Ok , dzięki a co myślisz o automatach?
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

29 Lis 2009, 20:17

mleki napisał(a):Ok , dzięki a co myślisz o automatach?
do ciągania przyczepy idealne rozwiazanie :!: ważne tylko żeby złomu nie kupić i dbać o niego porządnie :wink:
lepsze wykorzystanie momentu obrotowego samochodu (kosztem trochę większego spalania)
to co ci jeszcze poradze nie ograniczaj sie szukając do jednego modelu auta, wiele samochodów terenowych to idealne ciągniki do przyczep. szukaj długich wersji (przy okazji będziesz czym miał zabrać rodzinę na wakacje razem z całymi manelami ;) )
patrz głównie na stan techniczny :!: i stan ramy reszta blach jest do naprawienia w miare małym kosztem( w porównaniu do awarii skrzyni czy silnika) na blacharce idealnie zbijesz cene :mrgreen: automat/manual wedle upodobania byle był w dobrej kondycji
i rzecz najważniejsza nie kupuj oczam, nie wierz że 15 letnia terenówka nie ma 300kkm przejechane nie ma takich :mrgreen: ale przebiegeim sie nie przejmuj zbij na nim cene ;) i jedz do kogoś kto się takimi autami zajmuje niech ci powie czy to sie do czegoś nadaje, czy nie będziesz musiał wymienić połowy auta zanim cokolwiek będzie ono warte, sam możesz sprawdzić stan ramy obijając ją mocno młotkiem (serio :!: ) jak młotek wpada lub rama wygina się jak papier odpuść, jak właściciel nie pozwala tego zrobić odpuść, jak cokolwiek nie pasuje odpuść, jak silniczek i komora są czyste jakby wczoraj wyjechały z fabtyki weź na piaskową drogę pełną kurzu przegoń porządnie kilkanaście/kilkadziesiąt minut wyjdą miejsca z których coś ciaknie, jak coś telepie się w zawieszeniu to zbijaj cene, opony to wydatek 1200-2500pln w zależności od rozmiaru, naprawiać też go ni będą chciali byle gdzie (i lepiej tego nie robić chyba że znasz dobrze mechanika i wiesz że szitu pod maske nie włoży) nie oszczędzać za bardzo na częściach, zmieniać oleje po każdym postoju w wodzie albo jak producent przewidział a auto odwdzięczy się nawet Twoim wnukom :mrgreen:
mój patrol ma przelatane 1,2 miliona km, ma 20 lat, pali w granicach 10-12lON na 100km (po asfalcie) ale nie boje się nim jechać ani do Kuweitu ( skąd go przwiozłęm na kółkach 4 lata temu) ani na Syberię (gdzie byłem 2,5 roku temu) po prostu wsiadam i jade :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

30 Lis 2009, 19:46

i co do 4runnera to jeżeli mają byc to wyprawy głęboko w las po drewno, to koniecznie kanister :mrgreen: bak ma jedynie 60 litrów i nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie nie ma większego problemu z opróżnieniem w terenie bez przyczepy. Ale za to na drodze zadowolony jestem :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

02 Gru 2009, 13:44

pocieszny powinieneś mieć login : pomocny :grin: , wezyrro "dumał ja" że conajmniej 120 L powinien mieć , mój płaskacz Peugeot ma 60L :???:
...ten kto pyta jest glupcem przez piec minut , kto nie pyta jest glupcem cale zycie...
mleki
Początkujący
 
Posty: 68
Zdjęcia: 6
Miejscowość: lubuskie/anglia

02 Gru 2009, 17:28

mleki napisał(a):pocieszny powinieneś mieć login : pomocny :grin: , wezyrro "dumał ja" że conajmniej 120 L powinien mieć , mój płaskacz Peugeot ma 60L :???:
aj tam aj tam ;) nie przesadzajmy :mrgreen:
zbiornik ma poniżej 100l najczęściej 80-100l
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Gru 2009, 21:47

w LC J7 ma 90l, w 4R powinien być podobny :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

02 Gru 2009, 23:50

powinien ale nie ma :mrgreen: ma dokładnie 60 litrów, może coś tam sie dobije gratis ale w instrukcji jest 60. Ale Panowie co do zbiornika to jest taki bayer, że podłoga jest stosunkowo wysoka, i pod nią zostaje bardzo dużo miejsca na dodatkowy zbiornik, uzyskując około 220 litrów. :mrgreen:

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 00:00 ]
i oczywiście cały czas tu mowa o 4Runnerze III generacji :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław