Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

11 Wrz 2014, 21:34

@mike1753

Oczywiście tramwaj to wina silnika? :D Co do drugiego, to jest tak - jak dbasz tak masz, jak zapłacisz, tak będzie jeździł. Znam x silników tego typu, będącymi totalnymi szrotami, biorącymi olej bez kompresji itd, oraz x takich, które dobrze jeździły, nie brały oleju i się nie psuły. I co ty na to? O dobrych 1.6 16V są nawet wpisy na tym forum. Także raczej próbujesz mnie atakować, niż dyskutować, ale spoko nie przeszkadza mi to ;)

Wiesz, kolega określił auto jako na "dojazdy" nie "do ścigania", więc spokojnie taka pojemność starczy i nie ma czego współczuć. Silnik jest sprawdzony i ekonomiczny. Do spokojnej, oszczędnej jazdy wystarczy. Jeżeli nie to zawsze można znaleźć ibizę z większym motorem, jak kolega będzie chciał. Na razie to są luźne przykłady. Nie każdy ma takie podejście jak ty i jak doradzasz na zasadzie, co "ja bym wziął" to jest to raczej kiepskie doradztwo. Silnik jest bardzo dobry, sprawdzony i naprawdę godny polecenia. Co do spalania, to tutaj są relacje ludzi - kompletnie nie wiesz o czym piszesz..

[link wygasł]

@Barol
Bez obrazy ale to ja się zaplułem ze śmiechu to czytając. Parafrazując - mentalni posiadacze fiatów 126p i ich forumowi odpowiednicy, o 1.6 opla wiedzą tyle co bociany o śniegu w Polsce. ;) Bez odbioru, a tępy to sam ewentualnie jesteś ;) I takich ludzi tu robią moderatorami?!!

@Koniu
Nie chcesz rozmawiać, bo nie masz argumentów, stąd protekcjonalny ton i nazywanie mnie chłopcem. Otóż zdziwiłbyś się, bo jestem już wyrośniętym chłopcem.

1. Jestem podejrzewam lepiej douczony od Ciebie i wbrew Tobie, nie wyczuwam tego nie mając książki w ręku i nie sprawdzając wpisów w niej. Jeżeli masz magiczną kulę, która mówi Ci, który przebieg jest podrobiony, które nie, to gratuluję. Zbijesz na niej fortunę. Sam sprowadziłem kiedyś taką Ibizę dla znajomej z niewielkim przebiegiem.

2. Normalnie są ludzie, którzy Gulfem 1.4 czy 1.6 w trasy jeżdżą, ale Twoje styrane zajeb..iste 90 KM w MKII wymiata, to wszyscy wiedzą. No niestety Gulf by cię objechał z palcem w tyłku 1.6, a z 1.4 o 200 kg lżejszym, miałbyś spory problem, a przyspieszenia katalogowo są takie same. Także fajnie, że twierdzisz, że jeździsz gównem, którym nie da się wyprzedzać, ale ja twierdzę, że to auto całkiem sympatycznie śmiga.

3. A te wieści skąd masz? Od właścicieli, którzy kupili "okazje". To się nie dziwię. Pasek zmienia się regularnie, a zwłaszcza jak się kupuje z cofniętym licznikiem. Resztę - to daj spokój wstydu oszczędź. Na tym forum macie wpis, że gość miał 1.6 i nie miał żadnego problemu, a oleju grama nie brał. Szukajka i jedziesz, jak mi nie wierzysz ;)

4. Chłopcze, myślę że o silnikach, to mógłbyś się ode mnie nauczyć jeszcze niejedno. :)

5. Tak 1.4 jest bardzo udanym silnikiem, tani w eksploatacji i tanim. 2.0 8V jest drogi w utrzymaniu - sporo pali, trzeba go wysoko kręcić, żeby jechał i jest silnikiem starej generacji. Możesz sobie zresztą artykuły na jego temat znaleźć w auto-świecie. Średnio ponad 3 litry więcej na 100 km od 1.4. Jeżeli już coś rozważać, to 1.8 20V.

6 1.6 pali niewiele więcej niż 1.4 i ma dokładnie takie samo przyspieszenie do 100 km/h jak (2.0) 10,5 / 10,9 (1.6). Także znawco znowu zabłysnąłeś. :yes:

7. Brak argumentów. 1.6 16V miało swoje przypadłości i trzeba dbać - pamiętać o wymianie pasków, ale raczej to dotyczy wszystkich aut.

Reasumując: nie wiem jak wy ale ja mam wrażenie, że to wy nic na temat aut nie wiecie i coś gdzieś, kiedyś na forum 126p przeczytaliście. :D :D :D :D :D
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

11 Wrz 2014, 21:48

cosmopll napisał(a):Oczywiście tramwaj to wina silnika
Oczywiście, że nic, jednak był wybawieniem dla właściciela. Kupił takie samo auto tylko z 1.8 i banan mu z twarzy nie schodzi a ochom i achom nie ma końca
cosmopll napisał(a):I co ty na to? O dobrych 1.6 16V są nawet wpisy na tym forum
Pokaż mi takowe :naughty: Jestem tu dłużej od Ciebie i sporo się naczytałem a nie pamiętam pozytywnych opinii o tym silniku. O wersji 8v owszem ale 16v nie
cosmopll napisał(a):akże raczej próbujesz mnie atakować, niż dyskutować
Wcale Cię nie atakuję, masz tylko takie wrażenie bo wypisujesz bzdury i wprowadzasz ludzi proszących o pomoc w błąd.
cosmopll napisał(a):Wiesz, kolega określił auto jako na "dojazdy" nie "do ścigania", więc spokojnie taka pojemność starczy i nie ma czego współczuć. Silnik jest sprawdzony i ekonomiczny. Do spokojnej, oszczędnej jazdy wystarczy. Jeżeli nie to zawsze można znaleźć ibizę z większym motorem, jak kolega będzie chciał. Na razie to są luźne przykłady. Nie każdy ma takie podejście jak ty i jak doradzasz na zasadzie, co "ja bym wziął" to jest to raczej kiepskie doradztwo. Silnik jest bardzo dobry, sprawdzony i naprawdę godny polecenia. Co do spalania, to tutaj są relacje ludzi - kompletnie nie wiesz o czym piszesz
No to to już jest bullshit kompletny i otwarcie mówię, że Cię atakuje. Powiedz mi, bardzo Cię proszę, od kiedy to małe auta z kosiarkowymi silniczkami są oszczędne w trasie, gdzie prędkości są troszku wyższe niż w mieście? Silnik pod obciążeniem pali więcej. Nie mówiąc już o bezpieczeństwie, czyli wyprzedzanie tym czymś przeciętnego auta chociażby dostawczaka. Nie mówię już o wyprzedzaniu tirów, bo to jakby pójść z bagnetem na armaty. Misja samobójcza. Komfort podróży też leży na całej linii. Nie próbuj więc wmówić mi ekonomiczności małych aut bo jestem ekonomistą :ok:
Przekręciłeś mój nick :yes:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10749
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

11 Wrz 2014, 22:25

Ogólnie na samochód z instalacją mam przeznaczone 11000 ( na przerejestrowanie, ubezpieczenie itp mam osobne fundusze ). A napisałem że 10000 bo pewnie będzie cos do zrobienia ;). Ogólnie najbardziej zależy mi na oszczędności dlatego też najlepiej żeby silnik miał pojemność max 1.6 najlepiej 1.4. Na trasie max prędkość jaką będę jechał to 130 i to tylko odcinkami tak to w okolicy 100-110. Jeśli chodzi o kwestie wielkości samochodu to nie może być duży dlatego chyba klasa B będzie najlepsza. Ogólnie patrzyłem właśnie seata ibize 1.4 75 KM tylko nigdzie nie mogłem znaleźć czy ten silnik jest dobry pod gaz. Patrzyłem również:
- Daewoo Kalos 1.4 83KM
- Hyundai Getz 1.3 82KM
- Seat Arosa lift 1.4 60KM
- Peugeot 206 1.4 75KM
Myślałem też o mazdzie 323F 1.5 i hondzie civic VI 1.4
Co sądzicie o tych samochodach? Puki co nad ibizą III właśnie zastanawiałem sie najbardziej tylko mało jest samochodów ponizej 8000.
mateo127
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 14:22
Auto: Nie mam

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

12 Wrz 2014, 06:29

No własnie jak są dobre opinie o 1.6 16V na tym forum to pokaż nam te wpisy bo aż ciekaw jest..
Kolejny przykład że 1.6 16V wcina olej http://www.auto-swiat.pl/uzywane/opel-a ... gach/j5mgk - "1.6 16V – również nadaje się do „gazowania”, wykazuje podwyższony apetyt na olej i miewa problemy z zaworem EGR." tak więc zanim coś napiszesz to sam sie upewni co piszesz a nie ciśniesz innych użytkowników. Druga sprawa co pisałem o forum 126p,akurat są tam ogarnięci ludzie którzy mieli już nie jedno auto w swoim życiu i sporo wiedzą więc można im ufać. Myślisz że forum 126p to co nie mają innych aut? Masz racje myśl tak dalej..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

12 Wrz 2014, 06:47

1.4 w Golfie to totalna porażka,trzeba go wysoko kręcić żeby jakoś jechał a co za tym idzie większe spalanie,po mieście potrafi wziąć nawet 10l,2.0 już nieco lepsze i lepiej jedzie a spalanie porównywalne do 1.4 więc trzeba sie zastanowić czy jest sens katować sie 1.4.
Druga sprawa o tym co piszą chłopaki czyli 1.6 w Oplu,niestety to prawda że picie oleju to wada fabryczna,ten silnik był troche niedopracowany więc co jakiś czas trzeba robić dolewki.
Tak więc nowy użytkowniku cosmopll skończ pisać brednie bo g... wiesz i widziałeś a jak Ci sie nie podoba na forum to polecam jego zmiane.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2138
Rejestracja: 02 Maj 2009, 16:45
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

12 Wrz 2014, 07:17

TFSI napisał(a):1.4 w Golfie to totalna porażka,trzeba go wysoko kręcić żeby jakoś jechał a co za tym idzie większe spalanie,po mieście potrafi wziąć nawet 10l,2.0 już nieco lepsze i lepiej jedzie a spalanie porównywalne do 1.4 więc trzeba sie zastanowić czy jest sens katować sie 1.4.
Druga sprawa o tym co piszą chłopaki czyli 1.6 w Oplu,niestety to prawda że picie oleju to wada fabryczna,ten silnik był troche niedopracowany więc co jakiś czas trzeba robić dolewki.
Tak więc nowy użytkowniku cosmopll skończ pisać brednie bo g... wiesz i widziałeś a jak Ci sie nie podoba na forum to polecam jego zmiane
nic dodać, nic ująć :ok:
mateo127 napisał(a):Ogólnie na samochód z instalacją mam przeznaczone 11000 ( na przerejestrowanie, ubezpieczenie itp mam osobne fundusze ). A napisałem że 10000 bo pewnie będzie cos do zrobienia . Ogólnie najbardziej zależy mi na oszczędności dlatego też najlepiej żeby silnik miał pojemność max 1.6 najlepiej 1.4. Na trasie max prędkość jaką będę jechał to 130 i to tylko odcinkami tak to w okolicy 100-110. Jeśli chodzi o kwestie wielkości samochodu to nie może być duży dlatego chyba klasa B będzie najlepsza. Ogólnie patrzyłem właśnie seata ibize 1.4 75 KM tylko nigdzie nie mogłem znaleźć czy ten silnik jest dobry pod gaz. Patrzyłem również:
- Daewoo Kalos 1.4 83KM
- Hyundai Getz 1.3 82KM
- Seat Arosa lift 1.4 60KM
- Peugeot 206 1.4 75KM
auta miejskie serio średnio nadają się w trasę i nie są tak oszczędne jak ci się wydaje i jak byś sobie tego życzył. Arosa to już wgl przegięcie, to karykatura samochodu. Nie warto katować się za własne pieniądze
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10749
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
    W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...
    Lexus LX - terenowy krążownik Lexus LX - terenowy krążownik
    Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – GX oraz prekursora ...

  • Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 07:53

    Ja bym w życiu nie kupił pudełka na trasy. Może warto zastanowić sie nad Oplem Astrą II?
    [link wygasł] - bardzo ładna.
    [link wygasł] - do zagazowania.
    TFSI
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2138
    Rejestracja: 02 Maj 2009, 16:45
    Auto: Alfa Romeo 156
    Silnik: 1.9JTD 115km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 08:38

    cosmopll napisał(a):Na tym forum macie wpis, że gość miał 1.6 i nie miał żadnego problemu, a oleju grama nie brał.


    To niestety o niczym nie świadczy. Podam Ci taki przykład - mój dobry kumpel na Renault Megane II 1.5 dCi 85KM, wydawać by się mogło największe motoryzacyjne padło, jakie można sobie wyobrazić (wystarczy poczytać opinie w internecie). Ma obecnie przebieg 270 tys. km i NIGDY nie miał żadnych problemów z silnikiem czy jego osprzętem (narzeka jedynie na zawieszenie). Wymienia olej co 10 tys., ma średnie RZECZYWISTE spalanie 4.9 L/100 i śmieje się w głos z tych, którzy mówią, że renówki to g..wno. Czy to oznacza, że warto kupić to auto? Absolutnie nie, bo jednak zdecydowana większość użytkowników renówek z tym silnikiem straciło przez niego masę nerwów i pieniędzy.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2529
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 10:10

    Zastanawiałem się nad Astrą ale jak coś to tylko po 2000 roku z silnikiem 1.6 8v 85KM i tu pojawia sie problem bo jest mało oplów w moim budżecie a po drugie to ma być samochód głównie do dojazdów, będę jeździł sam i od czasu do czasu ktoś będzie jeździł ze mną więc wielkość samochodu nie gra chyba roli. Ale też nie mam porównania za bardzo bo teraz jeżdżę renault clio rodziców i jest dla mnie wystarczające. Dlatego też patrzyłem samochód z tego segmentu ale również dlatego że chyba ubezpieczenie jest tańsze ( tak mi sie wydaje ).
    mateo127
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 14:22
    Auto: Nie mam

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 11:28

    Ogólnie dobrze kombinujesz. Możesz wziąć 8V Astrę, ale ona nie jedzie jak na 1.6 i silnik jest przestarzały.. Dużo pali w stosunku do oferowanej mocy, bo ma dokładnie tyle samo koni co Golf 1.4 ale mędrcy forumowi, narzekając na mnie, że proponuję Ci Golfa 1.4, sami wyskakują z Astrą 1.6 8V, która jest o 1s do setki gorsza, bo przyspiesza w 14,5 s, co już jest sporo. Oczywiście w swojej mądrości i dozgonnej wiedzy, na temat wszelkiego psucia się aut, w ogóle tego pewnie nawet nie zauważają. Kolega @TFSI to dopełnienie i kwintesencja tej uroczej konstrukcji ;). Ja bym wziął 16V i nie marudził, że bierze olej. Dużo lepsza ekonomika jazdy. I nie słuchaj mędrców, bo jak na razie to się po kolei ośmieszają i piszą bzdury. Po 2000 roku 8v był trochę lepszy, ale to nadal 1.6 z 13 s do setki i większym spalaniem od 1.4 VAG. Naprawdę lepiej jest wziąć 1.6 golfa już w takim rozrachunku, albo 1.4, które ma 13,5 s do 100tki i pali średnio o 1l benzyny na 100 km mniej. Przemyśl sprawę, bo budżet jest taki sobie. Ja pomyślę jeszcze co byś mógł ewentualnie wziąć i Ci napiszę w wolnej chwili, bo poza astrami i vagami jest sporo ciekawych aut, do których LPG pasuje. W tym również Hondy i taką 1.5 można w dobrym stanie, w tej cenie znaleźć, a ten silnik jeździ już fajnie, jak na tą budę. Sam mam jeszcze 1.4 i na LPG daje radę, ale rzadko nim jeżdżę, bo to auto robocze.

    @Barol

    Specjalnie dla Ciebie, bo widzę, że z czytaniem masz problem. Wkleiłeś link do artykułu, którego sam nawet nie przeczytałeś oczywiście. BARAWO spryciarzu! Dużo was takich na tym forum 126p :D Zaglądnąłem sobie tam z ciekawości - herezje i mentalność mechanika od poloneza i selektola ale do meritum i artykułu. O to cytat z niego:
    "Każdy znajdzie odpowiednią dla siebie wersję nadwoziową, zadowoleni będą też esteci – coupé i kabriolet narysowane przez Bertone wciąż mogą się podobać. Wakacyjny wyjazd? Kufer odmiany kombi ma pojemność od 480 do 1500 l. Wynik wręcz doskonały jak na kompakt z przełomu wieków. Spośród silników polecamy wersje 1.6 16V i 1.7 DTI."

    i jeszcze jeden kwiatek

    "Zdaniem fachowca

    Mało które auto oferuje tak dobrą relację ceny do wieku jak Astra II generacji. Poza tym można liczyć na bardzo niskie koszty utrzymania i mało skomplikowaną obsługę. Polecam benzyniaki 1.4 lub 1.6 16V, natomiast z diesli – sprawdzoną konstrukcję Isuzu (1.7 DTI oraz CDTI). Oczywiście, jak każde leciwe auto, kompaktowy Opel ma też swoje wady. Przed zakupem radziłbym skontrolować nadwozie pod kątem korozji. Warto też podnieść auto i sprawdzić, czy nie ma wycieków oleju lub płynu z układu wspomagania. Nie zapominajmy o tym, że wiele egzemplarzy ma za sobą flotową przeszłość."

    Koniec kropka, na temat waszych mongolskich teorii i zakupów "okazji" od handlarza, a potem waszego i waszej mentalności kolegów, narzekanie na forach, że bierze olej. Jak się kupuje auto, które ma 400 000 to się tego nie uniknie. Masę takich aut jeździ, a ludzie myślą że jest dopiero 200 000. Problemy z pierścieniami były sporadyczne i wiązały się ze złym traktowaniem auta - kiepski olej zazwyczaj od GM. W zadbanych jednostkach występowała taka usterka rzadko.

    @TFSI
    Co do Golfa to 1.4 nie jest to demon prędkości, ale do spokojnej jazdy wystarcza. Natomiast ty g.. wiesz, jak polecasz ociężałe, ospałe i paliwożerne 2.0 8V, które ma dokładnie takie samo przyspieszenie do 100-tki jak 1.6, a pali średnio 1l / 100km więcej. Kompromitujesz się i tyle. Jak nie wierzysz - proszę bardzo link do strony z danymi.

    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/

    @mike1735
    Co do pojemności, to zależy jak kto jeździ i do czego auta potrzebuje. Mniejsze pojemności, zaczynają więcej palić przy wyższych prędkościach typu 140 km/h, ze względu na zestopniowanie skrzyni. Do 120 km/h palą mniej. Wyprzedzanie zależy od umiejętności i spokojnie każde z tych aut, da sobie radę w trasie. Kolega Bartol może Ci powiedzieć, że 126p spokojnie wyprzedzi TIR-a ;)

    I Panowie mam jedną prośbę. Każdy z nas ma jakieś swoje preferencje, bardzo was proszę nie naskakujmy na siebie, bo jest to bez sensu. Ja uważam, że się mylicie, podałem argumenty. Wy uważacie, że się mylę, podajcie swoje, ale nie obrażajmy się nawzajem, bo to do niczego nie prowadzi. Ostatecznie każdy może zostać przy swojej opinii, bo gusta są różne. Moim zdaniem, lepiej kupić auto, które jest zadbane i ma mniejszy silnik (jest tańsze) niż silić się na wyższą pojemność i kupić szrota. Ogólnie 8k przy kompaktowym aucie, z tamtego okresu, to nie jest dużo i niestety należy ograniczyć się do mniejszych pojemności, jak się chce dobre auto. A "okazje", to mają większą szansę brać olej, niż zadbana astra 1.6 16V.

    @łysy30

    Bo taka jest prawda. Wystarczy, że zmieniało się częściej w tym aucie olej i lało dobrej jakości, oraz użytkowało z głową (bez pałowania na zimnym i bez zbyt niskich obrotów) to panewki się nie sypały. Francuzy mają to do siebie, że zawieszenie leci, ale teraz już jest inaczej. Nowe C4 pod tym względem lepiej wypada na naszych drogach, niż Niemieckie auta ;)
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 12:12

    Kolego cosmopll o czym ty mówisz golf 1,4 16V jest za słaby. Ten silnik dobry jest do polo, fabii, ibizy a nie do golfa. 1,6 też jest słaby i akurat jest wolniejszy od 2,0 8V a pali podobnie. Uwierz do golfa to silnik minimum 1,8 a nie 1,4 czy 1,6. A po resztą dane techniczne nieraz nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, a do tego papier wszystko przyjmie, więc ja na nie zbytnio nie zwracam uwagi. Co do astry 1,6 8V to jest dużo lepsza od golfa 1,4 16V. Po resztą 1,4 16V grupy VAG na początku miał kilka bolączek. Więc proszę nie pisz bzdur bo do golfa 1,4 i 1,6 są za słaby i dość dużo palą.
    Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
    fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
    Krzychu
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4815
    Rejestracja: 15 Kwi 2014, 16:36
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 900 39 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 12:23

    cosmopll napisał(a):Wystarczy, że zmieniało się częściej w tym aucie olej i lało dobrej jakości, oraz użytkowało z głową (bez pałowania na zimnym i bez zbyt niskich obrotów) to panewki się nie sypały.


    Problem jest jednak taki, że kupując używany samochód nigdy nie wiesz, w jaki sposób "używał" go poprzedni właściciel, dlatego też - przynajmniej moim zdaniem - lepiej kupić auto z silnikiem idiotoodpornym niż samochód podwyższonego ryzyka jak Meganka z 1.5 dCi.
    łysy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2529
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 12:29

    @łysy
    Jest to jakieś rozwiązanie, ale takich silników praktycznie nie ma. W każdym jest coś. Tak jak meganki wracały na gwarancjach, to w przypadku 1.6 16V Astry się to nie zdarzał, albo sporadycznie. Najlepiej zrobić pomiar ciśnienia zanim się kupi i będzie widać, czy ktoś sprzedaje auto z trachniętymi pierścieniami czy nie. Są sposoby, ale równie dobrze możesz kupić w ten sposób Mercedesa, który będzie padłem i tego nie ogarniesz. 1.5 dCi to ryzykowny silnik, ale mam znajomego, dla którego udało się ustrzelić dobry modeli i jeździ z niewielkimi dolewkami 1l pomiędzy wymianami. Po książce było widać, że gość dbał i wymieniał olej częściej, bo robił niewielkie roczne przebiegu - rzędu 12, 13k km.

    @krzysiek4000
    Ok co ty wiesz, a jaka jest prawda to dwie różne rzeczy. Ja podałem konkretne linki, z konkretnymi danymi producenta do porównania. Co się proszę wg Ciebie nie zgadza, oprócz tego, że ty wiesz lepiej?

    W tych pieniądzach 1.8 zadbanego, w dobrym stanie nie kupi. To by było na tyle, a 2.0 jest szybszy do setki o zabójcze 0,4 s w porównaniu do 1.6. Jakim więc cudem, 2.0 jedzie, a 1.6, przy założeniu, że 1.6 to 16V i bardziej zrywny silnik - nagle nie jedzie. Nawet jak jest to 1,6 8V to wyczujesz to 0,4? 2.0 jest to stare 8V i przez to mułowate. Zresztą każde 8V w porównaniu do 16V będzie mułowate i będzie musiało być dużo bardziej kręcone, niż 16V. Wynika to z charakterystyki silnika i układu 8V vs 16V. I jeszcze raz, ja nie twierdzę, że 1.4 jest super mega hiper. Jest przeciętne jeżeli chodzi o osiągi, ale lepsze i bardziej rozsądne, niż to co wrzucił kolega TFSI. Czytaj ze zrozumieniem, jak chcesz krytykować. Jechałem wszystkimi tutaj wymienionymi autami i jednostkami silnikowymi, poza 8V po 2000 Astry i wiem co mówię. Dane techniczne to potwierdzają, a jak chcesz im zaprzeczać, to albo jesteś głupi, albo może napisz do producentów, że ty wiesz lepiej i praw im swoje mongolskie teorie. Przyspieszenia się zgadzają, spalania są zaniżone ale we wszystkich przypadkach.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
    Auto: Honda

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 14:24

    cosmopll napisał(a):Nie chcesz rozmawiać, bo nie masz argumentów,
    Nie, po prostu nie będę gadał z idiotą bo sprowadzi mnie do swojego niskiego poziomu i pokona.
    cosmopll napisał(a):1. Jestem podejrzewam lepiej douczony od Ciebie i wbrew Tobie, nie wyczuwam tego nie mając książki w ręku i nie sprawdzając wpisów w niej. Jeżeli masz magiczną kulę, która mówi Ci, który przebieg jest podrobiony, które nie, to gratuluję. Zbijesz na niej fortunę. Sam sprowadziłem kiedyś taką Ibizę dla znajomej z niewielkim przebiegiem.

    Auto z małym przebiegiem jest odpowiednio droższe więc nie trzeba mieć kuli ale co Ty tam możesz wiedzieć.. 8)
    cosmopll napisał(a):Normalnie są ludzie, którzy Gulfem 1.4 czy 1.6 w trasy jeżdżą, ale Twoje styrane zajeb..iste 90 KM w MKII wymiata, to wszyscy wiedzą.
    Chyba tylko samobójcy jeżdżą tym albo kompletni laicy.. Odpier.. się do mojego Mondeo bo jakbyś chciał wiedzieć to silnik ma dobrą charakterystykę pracy i dobrze jeździ oraz dobrze wyprzedza. Około 12 sekund do setki mam więc wszystkie Twoje Golfy 1.4 i 1.6 mogą pomarzyć o tym że są szybsze. Golf 1.4 ma ponad 15s do setki 1.6 ma koło 14.. :lol:
    cosmopll napisał(a):fajnie, że twierdzisz, że jeździsz gównem,
    G.. to może Ty jeździsz więc nie podskakuj bo za to raz dwa możesz warna dostać..
    cosmopll napisał(a):A te wieści skąd masz? Od właścicieli, którzy kupili "okazje". To się nie dziwię

    Zapraszam do moich postów, zobacz czy namawiam do kupowania okazji czy wręcz przeciwnie.
    cosmopll napisał(a):Chłopcze, myślę że o silnikach, to mógłbyś się ode mnie nauczyć jeszcze niejedno

    Rozbawiłeś mnie tym 8) :lol: :lol:
    cosmopll napisał(a):Tak 1.4 jest bardzo udanym silnikiem, tani w eksploatacji i tanim.

    1.4 16v to złom, po 150 tysięcy nie było z niego nic. Poza tym w zimie mógł Ci nie odpalić :mrgreen:
    2.0 8v jest okej i jedzie dużo lepiej od marnego 1.6
    cosmopll napisał(a):1.6 pali niewiele więcej niż 1.4 i ma dokładnie takie samo przyspieszenie do 100 km/h jak (2.0) 10,5 / 10,9 (1.6). Także znawco znowu zabłysnąłeś.

    Tymi swoimi papierkami możesz się podetrzeć. Ja mówię o praktyce chłopcze a nie o teoretyzowaniu.
    cosmopll napisał(a):Co do spalania, to tutaj są relacje ludzi - kompletnie nie wiesz o czym piszesz..
    [link wygasł] ... 1993-1999/

    Autocentrum to rzeczywiście strona bardzo wiarygodna.. :lol:
    cosmopll napisał(a):Wiesz, kolega określił auto jako na "dojazdy" nie "do ścigania", więc spokojnie taka pojemność starczy i nie ma czego współczuć. Silnik jest sprawdzony i ekonomiczny. Do spokojnej, oszczędnej jazdy wystarczy. Jeżeli nie to zawsze można znaleźć ibizę z większym motorem, jak kolega będzie chciał. Na razie to są luźne przykłady. Nie każdy ma takie podejście jak ty i jak doradzasz na zasadzie, co "ja bym wziął" to jest to raczej kiepskie doradztwo. Silnik jest bardzo dobry, sprawdzony i naprawdę godny polecenia. Co do spalania, to tutaj są relacje ludzi - kompletnie nie wiesz o czym piszesz..

    Silnik jest za mały na trasy, więc proszę Cię ale się zamknij bo nie da rady tego słuchać. Ibiza to auto do miasta..
    cosmopll napisał(a):Ogólnie dobrze kombinujesz. Możesz wziąć 8V Astrę, ale ona nie jedzie jak na 1.6 i silnik jest przestarzały..

    Jedzie podobnie jak Golfina 1.6 bo ma dobrą charakterystykę silnika co do małej mocy i spala dużo mniej niż ten Golf.
    Rozważan z papierku o szybkości aut nie skomentuje bo już Ci móiłem co z tym papierkiem możesz zrobić.
    cosmopll napisał(a):Co do pojemności, to zależy jak kto jeździ i do czego auta potrzebuje. Mniejsze pojemności, zaczynają więcej palić przy wyższych prędkościach typu 140 km/h, ze względu na zestopniowanie skrzyni. Do 120 km/h palą mniej. Wyprzedzanie zależy od umiejętności i spokojnie każde z tych aut, da sobie radę w trasie. Kolega Bartol może Ci powiedzieć, że 126p spokojnie wyprzedzi TIR-a

    Małe pojemności nie palą mało chyba że w mieście ale.. np. Corsa 1.0/1.2 pali więcej niż 1.4 :lol:
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18318
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

    12 Wrz 2014, 14:41

    cosmopll
    Ciekawe kiedy dostaniesz ostrzeżenie czy bana za wprowadzanie ludzi w błąd.
    Jeździć Golfem 1.4 benzyna w trasie to jak jeździć Lamborghini w terenie.
    [Czyli oba rozwiązania są do dup...]
    BK1928
    Zaawansowany
     
    Posty: 605
    Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
    Prawo jazdy od: 06 06 2014
    Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
    Silnik: E200 CDI 136km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50