Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

11 Wrz 2014, 16:51

Witam!
Dostałem się właśnie na studia i poszukuje samochodu, którym będę codziennie dojeżdżał na uczelnie. Samochód musi być ekonomiczny, niezawodny a sinik musi nadawać się do zagazowania. Miesięcznie będę pokonywał ok. 3000 km, 50% w trasie i 50% w mieście. Silnik nie musi być jakoś bardzo mocny ale żeby też nie był mułowaty. 8000 tyś to max który mogę przeznaczyć na samochód bez gazu lub 10000 tyś na samochód już zagazowany. Wymagania to klimatyzacja i szyby elektryczne z przodu.
mateo127
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

11 Wrz 2014, 17:00

użycie opcji "szukaj na forum" nie boli. Było pełno takich tematów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 17:46

Przy takim przebiegu to szukaj diesla i tutaj ode mnie znowu 406 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Wrz 2014, 18:14

Po co Ci szyby elektryczne przy klimatyzacji? :)

Instalacja za 2000 nie da rady być dobra. Przynajmniej 2200-2300 i to nie w dużym mieście.

Ogólnie jest dużo aut w tej cenie rozsądnych. Np Golf IV z silnikiem 1.4 lub 1.6

[link do oferty na Allegro wygasł]

astra II

[link do oferty na Allegro wygasł]

seat ibiza

[link do oferty na Allegro wygasł]

Wszystkie posiadają hydrauliczną kasację luzów zaworowych i dzięki temu odpada Ci myślenie o tej kwestii oraz ewentualnie kłopotliwy remonto głowicy, gdybyś zapomniał je wyregulować. Aut jest masę, kwestia znalezienia dobrego. Tak samo z instalacją, kwestia dobrego montażu i doboru dobrych podzespołów.

Diesla bym z paru względów nie kupował. W tej cenie, nie będzie dobrego - zazwyczaj to będą stare jednostki, z cofniętym o połowę przebiegiem. Droższy serwis i wcale Ci tanio nie wyjdzie. Chyba że kupisz naprawdę zadbany egzemplarz, o co bardzo trudno. Nadal jednak i tak będzie drożej niż na LPG.

Nie reklamujemy się!! Koniu
Ostatnio edytowany przez Koniu, 11 Wrz 2014, 18:57, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

11 Wrz 2014, 18:23

cosmopll napisał(a):Golf IV z silnikiem 1.4 lub 1.6
Żartujesz sobie? :?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Wrz 2014, 18:25

3000km miesięcznie i Golf 1.4 :shock:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższy poziom bezpieczeństwa - Dacia Duster
    Duster jest wyposażony w szereg systemów, które przyczyniają się do lepszej ochrony pasażerów. Samochód ma wzmocnioną konstrukcję: nowe podłużnice o większej grubości (+0,2 mm) wykonane ze stali ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

11 Wrz 2014, 18:33

Dobór Astry z 1.6 16v też bardzo trafny :roll:
cosmopll napisał(a):Jak chcesz, to dodatkowo zajmuję się profesjonalnym doradztwem w tym względzie
jeśli doradzasz ludziom tak jak tutaj to chyba nie masz zbyt wielu zadowolonych klientów :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 18:42

cosmopll napisał(a):Np Golf IV z silnikiem 1.4 lub 1.6

Ani jeden ani drugi nie są za dobre do golfa. Jak golf to 1,8 lub 2,0 8V 115 KM.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Wrz 2014, 18:56

cosmopll napisał(a):będą stare jednostki, z cofniętym o połowę przebiegiem
Jak śmiesz to pisac po czym wklejasz Ibize która ma 50k na liczniku.
:lol:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Wrz 2014, 18:57

@Koniu
Nie żartuję. No i co z tego, że ma przebieg taki? Jak ma papiery, to może on być realny. Rozumiem, że masz czarodziejską kulę i wiesz, że na pewno nie :lol:

@Barol
Co ma przebieg do ilości koni pod maską??? Możesz nas oświecić?

@mike1735
Spokojna Twoja rozczochrana, niech Cię głowa nie boli, o to co ja wiem, a czego ty nie. Może też nas oświecisz co jest złego w Astrze 1.6 16V, pewnie to co w każdym aucie - psuje się :) och, naprawdę, pewnie tak, masz rację. Auta się psują jak każde i każde ma swoje wady. Prawda jest taka, że Astra sobie świetnie radzi z LPG, jak ten silnik jest zadbany i regularnie serwisowany, to przeżyje więcej niż Twój TDCI i Mam prośbę - odnoś się merytorycznie do moich wypowiedzi, bo ja mogę równie dobrze powiedzieć, że tylko naiwniak kupuje Fokusa TDCI z 2008 i będzie to mniej więcej tyle samo warte.

@krzysiek 4000

Spoko, tylko że ona rzadko występują i ciężko w tej cenie kupić w dobrym stanie. Raczej trzeba by koło 10 000 PLN dać i są one rzadziej spotykane. A3 to kasa powyżej 10 000 za przyzwoity egzemplarz. 2.0 8V to nie był udany silnik. Dużo palił i był ogólnie słaby. Kolega miał Seata z tym silnikiem.

ps. to są pierwsze lepsze auta z allegro, bez żadnych konkretów, bo pytanie jest bardzo ogólne.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

11 Wrz 2014, 19:09

cosmopll napisał(a):Spokojna Twoja rozczochrana, niech Cię głowa nie boli, o to co ja wiem, a czego ty nie. Może też nas oświecisz co jest złego w Astrze 1.6 16V, pewnie to co w każdym aucie - psuje się och, naprawdę, pewnie tak, masz rację. Auta się psują jak każde i każde ma swoje wady. Prawda jest taka, że Astra sobie świetnie radzi z LPG, jak ten silnik jest zadbany i regularnie serwisowany, to przeżyje więcej niż Twój TDCI i Mam prośbę - odnoś się merytorycznie do moich wypowiedzi, bo ja mogę równie dobrze powiedzieć, że tylko naiwniak kupuje Fokusa TDCI z 2008 i będzie to mniej więcej tyle samo warte
właśnie pokazałeś stan swojej wiedzy :yes: prawda jest taka, że 1.6 16v pali więcej oleju niż paliwa. A propozycja Ibizy do latania 3k/m-c była szczytem :mrgreen: powodzenia i wszystkiego dobrego w miejskim aucie przy takich przebiegach. A Focus TDCI sprawuje się bardzo dobrze, dzięki za troskę :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2014, 19:21

:lol: :lol:

No na razie, w przeciwieństwie do Ciebie nie posługuję się utartymi opiniami w stylu panie francuzy się psują, po syntetyku silnik się rozszczelni i innymi typowymi dla mietków od poloneza i selektola oraz ich mentalnych odpowiedników z for. Jak się postarasz, a wierzę że potrafisz, to na tym forum znajdziesz wpisy ludzi, którzy piszą że mają 1.6 16V i grama oleju nie bierze, ani się nie psuje, przynajmniej poważnie. No tak, ale ty masz czarodziejską kulę i wiesz lepiej. Zdziwię Cię, ten silnik bierze głównie, jak ma cofnięty licznik z 400 000 km do 200 000 i został kupiony oraz zagazowany nieprawidłowo, albo ktoś o niego nie dbał. Bardzo rzadko zdarzają się historie w stylu, dbałem, wymieniałem na czas i się popsuło, ale i tak może być przy ilości wyprodukowanych egzemplarzy, mogły trafić się mniej udane. To fakt. Potem nie ma się co dziwić wpisom na forach 1.6 16V to bullshit itd. Miałem okazję przejechać tym autem 40 000 km i poza niewielkimi usterkami wynikającymi z wieku, nie miałem problemu ani z olejem, ani z żadną poważną awarią. Wymieniłem jedynie szczotki w alternatorze i łożysko z poważniejszych rzeczy. Miałem też A3 1.8 20V AGN i brało olej jak szalone, ze względu na fabryczny defekt i za słabo zaplanowane prowadnice zaworowe. Dolewałem około 0,5 0,6 l / 1000 km. Podobnie mają niektóre silniki 1.6, dlatego ja się nie paliłem z jego konkretnym polecaniem, bo wiem, że potrafią brać olej.

Prawda jest taka, że każde auto może brać olej i nie musi. Jedne są bardziej predysponowane do tego inne mniej. Można trafić dobrze, albo źle, jest to kwestia losowa. Dolewanie oleju jednak nie jest czymś strasznym, jeżeli jest w rozsądnych granicach. Każde auto bierze olej, a sugestie typu Opel bierze olej, Honda bierze olej, można sobie wpisać w dziale baśnie, klechdy i mity. ;)

Co do Ibizy, to myślę, że spokojnie wystarczy. Ma być tanio ekonomicznie i na dojazdy do szkoły/pracy. Ibiza z małym silnikiem, będzie naprawdę ok, zwłaszcza, że 50% to miasto, czyli pewnie ruch i korki.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

11 Wrz 2014, 19:59

cosmopll napisał(a):Nie żartuję
Żal mi z Tobą dyskutować w taki razie chłopcze.
cosmopll napisał(a):Jak ma papiery, to może on być realny.
Jaki problem podrobić, chyba niezbyt douczony jesteś.
cosmopll napisał(a):Co ma przebieg do ilości koni pod maską???
To że ten szrot jest beznadziejny u samej podstawy a w trasy to normalnie "marzenie" jeździć Gulfem 1.4/1.6
cosmopll napisał(a):Może też nas oświecisz co jest złego w Astrze 1.6 16V

chleje 1l oleju na 1000km
zrywa sie pasek rozrządu
silnik ma krótką żywotność ok 300 tysięcy, o ile pasek nie walnie wcześniej.
cosmopll napisał(a):przeżyje więcej niż Twój TDCI

cosmopll napisał(a): tylko naiwniak kupuje Fokusa TDCI z 2008

Na temat Forda się nie wypowiadaj bo dopiero raczkujesz i mogę Cię raz, dwa szybko zgasić.
1.6 TDCI to 1.6 HDI chłopcze.
cosmopll napisał(a):2.0 8V to nie był udany silnik

Większej durnoty nie słyszałem.. a 1.4 to udany? :lol:
cosmopll napisał(a):Dużo palił i był ogólnie słaby

Bez jaj.. 1.6 dużo palił i nie jechał....
cosmopll napisał(a):na tym forum znajdziesz wpisy ludzi, którzy piszą że mają 1.6 16V i grama oleju nie bierze

Chyba tylko Twój wpis.. :ok:
cosmopll napisał(a):Co do Ibizy, to myślę, że spokojnie wystarczy. Ma być tanio ekonomicznie i na dojazdy do szkoły/pracy. Ibiza z małym silnikiem, będzie naprawdę ok, zwłaszcza, że 50% to miasto, czyli pewnie ruch i korki.

To auto się nadaje na wypad po bułki albo kościoła 20 km dalej a nie na przebiegi 3000km miesięcznie i robienie tras. B- auta miejskie więc jak sama nazwa wskazuje auta służą do..??
Miasta!
Bez pozdrowień.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Wrz 2014, 20:20

Nie rozumiesz czy jesteś tępy? 3000km miesięcznie czyli będzie sporo jeżdził a Golf 1.4 ma ledwo 75km więc to będzie męczarnia nim jeżdzić.. co do 1.6 16V to również jesteś w błędzie,nie tylko na tym forum jest mowa o piciu oleju,ostatnio na forum 126p natknąłem sie że 1.6 16V ma wade fabryczną w postaci własnie łykania oleju..
2.0 8v jest słaby a 1.4 w Golfie jest dobry? No o mało monitora nie poplułem ze śmiechu..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Wrz 2014, 20:27

cosmopll napisał(a):No na razie, w przeciwieństwie do Ciebie nie posługuję się utartymi opiniami w stylu panie francuzy się psują, po syntetyku silnik się rozszczelni i innymi typowymi dla mietków od poloneza i selektola oraz ich mentalnych odpowiedników z for. Jak się postarasz, a wierzę że potrafisz, to na tym forum znajdziesz wpisy ludzi, którzy piszą że mają 1.6 16V i grama oleju nie bierze, ani się nie psuje, przynajmniej poważnie. No tak, ale ty masz czarodziejską kulę i wiesz lepiej. Zdziwię Cię, ten silnik bierze głównie, jak ma cofnięty licznik z 400 000 km do 200 000 i został kupiony oraz zagazowany nieprawidłowo, albo ktoś o niego nie dbał. Bardzo rzadko zdarzają się historie w stylu, dbałem, wymieniałem na czas i się popsuło, ale i tak może być przy ilości wyprodukowanych egzemplarzy, mogły trafić się mniej udane. To fakt. Potem nie ma się co dziwić wpisom na forach 1.6 16V to bullshit itd.
Znam kilka osób, które miały te silnik w swoich autach. Los dwóch z nich znam. Jedno auto skończyło z całkowitą pod tramwajem, drugie właściciel oddał na złom, bo stwierdził, że nie będzie nikogo karał tym autem :lol:
Może niedługo zaczniesz pisać, że 2.0 TDI jest udane,hm? :sly:
cosmopll napisał(a):Co do Ibizy, to myślę, że spokojnie wystarczy. Ma być tanio ekonomicznie i na dojazdy do szkoły/pracy. Ibiza z małym silnikiem, będzie naprawdę ok, zwłaszcza, że 50% to miasto, czyli pewnie ruch i korki.
No cóż, jeśli lubisz katować się za własne pieniądze to spoko :roll: Zachowaj to jednak dla siebie i nie wciskaj innym takich bajek. Ekonomia Ibizy 1.4 w trasie też jest mocno dyskusyjna. Chyba masz inne pojęcie co to znaczy ekonomia :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004