Jaki olej - Ford Mondeo MK2, 1.8, 115 KM

26 Paź 2014, 09:24

Witam. Jestem świeżo po zakupie Forda Mondeo MK2 i niestety sprzedawca nie wiedział jaki lał olej do silnika, a ja chce jakiś zakupić i trochę dolać. Dodam jeszcze, że w tych tematach nie mam zielonego pojęcia (jestem młodym kierowcą).
Możecie mi pomóc jaki mam wybrać? Silnik to 1.8, 115 KM benzynka + LPG.
Z góry dzięki :)
noniewiem
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Ford Mondeo MK2

27 Paź 2014, 21:03

Kolego kup sobie na stacji np Castrol Magnatec 5W40 i dolej, jeżeli musisz, najlepiej do maks. Przejedź 200, 300 km i sprawdź ile ubyło. I tak sprawdzaj przez pierwszy tysiąc kilometrów, potem dolej i na tej podstawie oceń zużycie na 1000km. Po tym 1000km warto olej zmienić, bo nie wiesz kiedy robił to poprzednik, a zwłaszcza jak nie pamięta co wlewał. Oczywiście napisz za ten 1000 km na forum, to Ci doradzimy co walc ;)
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

31 Paź 2014, 18:53

Proponowałbym raczej zastosować tzw. pakiet startowy po zakupie używanego auta. A więc, wymiana płynów, filtrów, świec, i paru jeszcze rzeczy. Poprzedni właściciel na pewno przed sprzedażą w auto nie inwestował, o czym świadczy fakt, że nie pamiętał nawet jaki jest olej w silniku (pewnie zmieniał go dawno, dawno temu).
Ja bym na Twoim miejscu wlał Motula 8100 Eco-nergy 5W30. Wydasz może 20, czy 30 zeta więcej, ale będziesz miał gwarancję, że z tej strony Ci nic nie grozi. A w końcu olej zmienia się nie co tydzień, a prędzej co rok. Ten olej to pełny syntetyk, ma stabilne parametry. W przypadku jazdy na LPG, gdzie temp. spalania jest nieco wyższa to bardzo pożądane.
maniekw
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Łódź

02 Gru 2014, 11:16

też wlałbym 5w40 ale Castrola. Kupuje ich oleje od wielu lat w dwóch sklepach, z których jestem bardzo zadowolony. Z reszta tutaj masz opine:

http://www.okazje.info.pl/sklep-internetowy/palis-pl-1/
http://www.okazje.info.pl/sklep-interne ... egaberlin/
alfarthur
Początkujący