Spokojnie możesz przerobić na LPG. Silnik prosty jak budowa cepa i pociągnie na instalacji podciśnieniowej nawet. Mam w rodzinie dokładnie taki sam i przejechał już ponad 80 000 na gazie, bez żadnych problemów. Bardzo dobre i trwałe auta. Co prawda ecotec miał swoje przypadłości ale jest naprawdę wytrzymały silnik. Sprawdź zużycie na 1000 km i napisz ile wynosi. Ogólnie 12 000 km dla oleju Lotos 10W40 to jest dużo, bo jest to olej raczej przeciętny i być może dlatego zaczął znikać. Ogólnie zasada w tym silniku jest prosta, jeżeli zużywa poniżej 300 ml/1000 km, to lałbym 5W40 dobry i robił wymiany co 15 000 km. Jeżeli od 300 - 550 ml, to raczej 10W40 ale jakiś lepszy niż Lotos. Może być wspomniany Motul 10W40 Synergie. Jak powyżej 550 ml, to raczej nie Turbolight, tylko też Synergie 15W50, bo on ograniczy spalanie oliwy i lepiej będzie sprawował się trochę w zimie (ogólnie linia 6100 jest ciutek lepsza od 4100). Dobrze jest też sprawdzić, czy nigdzie nie cieknie, bo w tych autach, lubiły paść uszczelki i się okazuje, że to nie silnik spala, a olej wycieka.
Jak się zdecydujesz na LPG i auto jest w dobrym stanie, to warto sekwencję założyć jakąś dobrą. Koszt około 2100-2200 PLN na Stagu, i wtryskach Barracudy, będzie bezobsługowa. Wtedy, jak zużycie oleju, będzie w miarę w normie, możesz zalać Motul Specific LPG/CNG 5W40. Jest on bardzo odporny na wysokie temperatury i niweluje zużycie oleju. Sam go używam, w jedynm leciwym już aucie i wiem, co mówię.