Jakie Auto do 40Tys; POMOCY!!!

14 Lis 2012, 22:25

Witam. :D Jak w Temacie, chcialbym kupic moj pierwszy samochod do 40tys zlotych;) Mam juz wstepne Typy :
Audi A6 C6
Citroen C5(2008-...)
Peugeot 407
Ford Mondeo Mk IV
Seat Leon II
Renault Laguna
BMW E60( ale z tym modelem to moze byc bardzo ciezkie za ta cene ale propozycje dalem) ;)

Chcialbym wiedziec co myslicie o tych autach , o ich awaryjnosciach, problemach itd, lub podac inne propozycje, ale najbardziej wolalbym z tych typow Ktore ja wymienilem;) Prosilbym o pomoc w tej sprawie, zdaje sie na wasza wiedze i doswiadczenie;)
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 07:15

Audi a6 w tej cenie nie znajdziesz. Wiem że na otomoto jest tego pełno ale to są zlomy. C5 prędzej ale też trzeba trochę więcej dac za zadbany egzemplarz. Możesz szukać laguny w tej cenie. A od siebie dodam że możesz szukać octavi z małym przebiegiem . 407 to już indywidualna decyzja czy ci się podoba itp. Pozdrawiam
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lis 2012, 19:11

ensik11 napisał(a):Citroen C5(2008-...)


Może Ci się uda trafić na dobry egzemplarz w tej cenie, ja kupiłem żonie używanego 3-latka za 35tyś PLN od znajomego, auto zadbane, jeździła kobieta. Sam samochód jest dobry, wygodny, komfortowy, bardzo się podoba mojej żonie i mnie, ale trzeba uważać na wersje silnika i zawieszenie - podobno to hydro-pneumatyczne się potrafi zepsuć, my mamy zwykłe. Poza tym silnik mamy 1,6 HDI, podobno też dobry i się nie psuje, ale trochę słaby, ledwo 110KM. Chociaż dla kobiety wystarczy :roll:
Peugeota 407 też byś łyknął w tej cenie, co do Audi to mam mieszane uczucia, bo łatwo można się "naciąć" na bite auto... One raczej chodzą droższe.
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

15 Lis 2012, 20:10

To bardzo tanio go kupiłeś, znajomy za ubogo wyposażone ale krajowe i pewne 2.0 HDI z przebiegiem 99tys. km dał 45tys. zł.
Hydropneumatyczne akurat jest mniej problemowe niż wielowahacz z 407, o różnicy w komforcie już nie wspomnę.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2012, 20:27

aa no wlasnie kurde bardzo by mnie audi interesowalo ale slyszalem ze maja one bardzo duzo Km nabite w liczniki, a C5 maja tez atrakcyjny wyglad i tez ewentualnie ten citroen, skoda odpada bo jakos nie jestem przekonany do niej, a peugeot co o nim myslisz?
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 20:45

To wrzucę swoją wypowiedź na ten temat.
"Jaki przebieg to zależy od tego skąd auto pochodzi i czy znasz jego historię, 407 są bardzo chętnie wykorzystywane jako taksówki we Francji, Włoszech czy Hiszpanii i na te auta trzeba uważać bo są dość mocno wyeksploatowane po przebiegach rzędu przynajmniej 300tys. km dlatego bezpiecznie szukać czegoś z Polskiego salonu bo u nas ten samochód rzadko był wykorzystywany przez floty a jeśli już to przez wyższy szczebel.
Tutaj dochodzimy do Octavii która kosztuje zbliżone pieniądze ale jakość oferty rynkowej jest lepsza, większość aut pochodzi z Polskich salonów i ma udokumentowaną przeszłość z drugiej strony duży odsetek Octavii szczególnie w dieslu był wykorzystywany przez przedstawicieli handlowych.
407 jest dużo wygodniejszym samochodem, świetnie sprawuje się w trasie a zawieszenie pod względem tłumienia nierówności to już poziom Mercedesa C przy tym wciąż jest przyjemnie sprężyste- to zdecydowanie jedno z najlepszych zawieszeń w tej klasie, deska ładna i estetyczna ale jakość montażu przeciętna.
Co do silnika to nie wiem czy preferujesz benzynowy czy diesla ja dłużej miałem okazję pojeździć 2.0HDI i wrażenia bardzo ok, liniowo rozwijał moc i pracował bardzo kulturalnie jedynie spalanie mnie nieco rozczarowało na trasie oscylowało wokół 6,5 litra a w mieście dochodziło do 8, 1.6 HDI pali średnio o litr mniej.
Octavia ma głośne zawieszenie a wyciszenie pozostawia wiele do życzenia, samo prowadzenie może nie na poziomie Focusa czy 308 ale jest ok, to nie jest wyścigówka ani limuzyna, wnętrze wykonane z gorszych materiałów za to Skoda ma precyzyjniejszą skrzynię biegów i zdecydowanie większy bagażnik, tylko w tym budżecie nastawiając się na diesla możesz kupić jedynie 1.9 TDI- 2.0 TDI z początkowych lat produkcji jest wadliwy i bardzo drogi w utrzymaniu.
Osobiście wybrałbym 407, samochód w którym nawet właściciel Mercedesa nie poczuje, że jedzie czymś gorszym.
Octavia to jednak wyraźny zjazd w dół.

Popartą tygodniową eksploatacją 407 2.0HDI premium 2010.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Lexus LM - czy to będzie flagowa limuzyna czy crossover?
    Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znaki towarowe LM 350 i LM 300h. Liczby w tych oznaczeniach pozwalają łatwo odgadnąć, że dotyczą one pojazdu w wersji z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, natomiast ...

15 Lis 2012, 20:50

smarekxy ; a to autko kiedy kupiles? i jak ogolne wrazenia na temat tego auta, bo wlasnie najbardziej bralem pod uwage audi i tego C5, ale coraz bardziej odbijacie mnie od audi i zblizam sie do ¨Francuza¨ jesli juz to rozgladal bym sie za 2.0 HDI bez pneumatyki , bo balbym sie o ewentualna kosztowna naprawe zawieszenia, czekam na inne komentarze na temat moich typow, zastrzezenia i uwagi zwiazane z nimi
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 20:55

C5 bez hydropneumatyki nie ma sensu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2012, 20:58

dlaczego tak uwazasz?
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 21:18

Bo poza karoserią i wnętrzem niewiele się różni od 407.
Hydropneumatyka jest poza tym prostsza konstrukcyjnie i tańsza w serwisowaniu.
Jeśli największy atut Citroena odpada to po co go kupować?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2012, 21:39

a to hydropneumatyka jest tansza w uzytkowaniu? a co myslisz o tych silnikach , 2.0HDI?
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 21:57

Bardzo przyjemnie mi się jeździło 136 konną odmianą.
Ma liniowy i proporcjonalny przyrost mocy w dużym zakresie, nie daje co prawda kopa w plecy ale nie trzeba aż tak wahlować biegami jak w TDI na PD.
Jest kulturalny trochę rozczarowałem się jednak spalaniem, w 407 w trasie spalał 6,5 litra a w mieście i to wcale nie wielkim bo 200tys. mieszkańców 8.5 moim zdaniem to o litr za dużo.
Co do hydropneumatyki:
http://autokult.pl/2012/03/09/zawieszen ... t-citroena
"ak sprawuje się zawieszenie hydropneumatyczne w codziennej eksploatacji? Trwałość takiego układu jest bardzo wysoka. Już w modelu DS hydropneumatyka była jednym z najtrwalszych elementów samochodu. Podobnie w kolejnych generacjach – bez większych remontów można było przejechać około 300 tyś. km. W najnowszych konstrukcjach Citroen deklaruje brak większych czynności serwisowych do przebiegu 200 tyś. km., w praktyce może być to również więcej. Jest to wartość przewyższająca trwałość większości typowych zawieszeń tradycyjnych.
Przy eksploatacji zawieszenia hydropneumatycznego ważna jest okresowa kontrola poprawności jego funkcjonowania. Podstawowe problemy techniczne można usunąć stosunkowo tanim kosztem. Przykładowo, uzupełnienie sprężonego gazu roboczego to koszt kilkudziesięciu złotych, a koszt całej kuli hydropneumatycznej to ok. 200-300 zł. Dobrze znaleźć jednak odpowiedni serwis specjalizujący się w serwisie takich samochodów, ponieważ nie wszystkie serwisy niezależne potrafią sprostać zadaniu.

Problemy nieodpowiedniego lub zbyt rzadkiego serwisu można było zaobserwować wśród większości polskich użytkowników Citroenów sprowadzonych do kraju w latach 90. Brak odpowiedniej kultury technicznej użytkowników powodował, że auta te zostały zajeżdżone i później zawieszenie mogło zacząć sprawiać problemy. Stąd negatywna opinia o jego trwałości. Większe koszty generują dopiero bardzo poważne usterki. Mimo wszystko zawieszenie hydropneumatyczne jest sporo tańsze w naprawach od zawieszenia pneumatycznego.W starszych modelach, które nie miały układu utrzymującego wysokość auta po wyłączeniu silnika należy uważać podczas ruszania po rozruchu. Należy poczekać, aż auto osiągnie pełną wysokość inaczej można uszkodzić zawieszenie.
"
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2012, 22:02

a no to wlasnie wlasnie, spalanie mnie nie martwi zbytnio, bo szczerze mowiac ja tym autem nie bede czesto jezdzil, poniewaz przebywac za granica obecnie , i bede go uzytkowal tylko w Swieta i wakacje, choc na ostatnich wakacjach zrobilem ponad 13 tys km , ale nie jestem pewien solidnosci silnikow HDI , lepsza opinia ciesza sie chyba Silniki TDI, ale prosze o wasze wypowiedzi, doradzcie cos w sprawie kupna , moze jakies inne propozycje , licze na wasza pomoc
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos

15 Lis 2012, 22:08

Mam w rodzinie handlarza.
Niejednokrotnie sprowadzał 407 czy C5 z tymi silnikami z przebiegami ponad 300tys. km(niejednokrotnie ponad 400tys. km) czasem turbina słabo dmuchała albo któryś wtryskiwacz wymagał regeneracji ale koszty były niewielkie a samochody szły z przebiegami poniżej 200tys. km niestety.
Zresztą spójrz jak popularne są taksówki z HDI np. we Francji, Hiszpanii, Belgii, Włoszech popularniejsze nawet od TDI a to o czymś świadczy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lis 2012, 22:13

no wlasnie mieszkam we Francji , w centrum Paryza , i widze tutaj jezdzace Peugeoty 407 i 508 ; jest ich chyba najwiecej , poprostu masa, wielkie dzieki za doradzenie, jestem coraz blizej ¨Francuza¨niz niemca, a co myslisz o Audi a6 c6 lub ford mondeo Mk IV?
ensik11
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 19 09 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos