Jakie auto z dobrym przyspieszeniem?

11 Lis 2010, 19:33

Z Twojego opisu wynika, że szukasz hot-hatcha.
A najlepsze hot-hatche są produkcji francuskiej od Renault 5 turbo przez 205GTI później Clio Williamsy, 206RC itd. aż do czasów obecnych(bo w zgodnej opinii dziennikarzy moto w tej chwili rządzi Clio sport).
Małe, szybkie, sztywne i wysokoobrotwe.
Jeźdzę samochodem niemieckim ale gdybym szukał czegoś co da frajdę z prowadzenia a przy tym nie zrujnuje kieszeni to zdecydowanie francuskie rakiety.
Golf ma za miękkie zawieszenie i zbyt mało komunikatywny układ kierowniczy, jest po prostu dość szybki i nic poza tym.
A regeneracja belki we francuzie to i tak mniejszy koszt niż wymiana turbo w 1.8T(poza tym Golf IV też ma z tyłu belkę skrętną która wymaga regeneracji/wymiany).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2010, 01:23

Nie wiem co to są dla Ciebie konkretniejsze pieniądze, ale tak - sensowną instalkę do R4 można zrobić za 2tys, a do R6/V6 to koszt 3tys zł. Co do 1.8T - zapomnij o spełnieniu kryteriów spalania. Auto z gazem można już zakupić. Jeżeli byś wybrał LPG to otwiera się przed Tobą kraina sześciocylindrówek, a tutaj już można naprawdę ładnie pojeździć. Do tego dźwięk i inna kultura pracy. Rocznikiem się nie kieruj, naprawdę można kupić starsze auto w dobrym stanie, tyle że trzeba się zwykle bardziej naszukać.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Lis 2010, 12:02

1.8 T przy spokojnej jezdzie zmiesci sie w granicach. Ale przy butowaniu nie ma szans - wcina wtedy troche. Golf - strasznie do mnie nie przemawia prowadzeniem. W porownaniu z Leonem to jest niebo a ziemia...


Co do czegos szybkiego za 15 tys - poszukałbym jakies zadbanej Hondy Civic 5 generacji 1.6 ewentualnie 6 generacji. W tych pieniadzach pownienes cos znalezc zadbanego - silniki niesamowicie wytrzymale, fajna skrzynia, fajne zachowanie na drodze. Ewentualnie CRX - prawdziwy gokart - ale tutaj juz na rocznik nie mozesz liczyc ;). Chociaz z drugiej strony jak szukasz auta np 1997 - to i tak auto ma 13 lat i swoje juz i tak moglo przezyc ;)
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

12 Lis 2010, 12:55

Co do tego, czy tylna belka jest niedociągnięciem się nie zgodzę.
Ta belka potrafi przejechać 200 tyś, a to że padają to po prostu przebieg albo okrutne traktowanie. I wychodzi o wiele taniej przy założeniu, że się jeździ takim autem dłużej.
Ale to tak na boku. :razz:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

12 Lis 2010, 14:27

Jak chcesz mało spalać ibiza cupra tdi,każda benzyna ma apetyt przy ostrej jeżdzie... francuzy daja rade w kjsach itd ale przejedz sie jakimś mocnym japończykiem wysoko obrotowy silnik zapewnia dobre osiągi i przy spokojnej jezdzie relatywnie małe spalanie polecam civic 6gen 1.6vtec
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Lis 2010, 17:18

Nitro mi diesel w ogóle nie pasuje do mojej charakterystyki jazdy, gdyż uwielbiam jeździć na wyższych obrotach i czuć mruczenie silnika nie ma piękniejszej melodii wtedy nawet radio wyłączam.

Honda 6 gen jak najbardziej tylko orientowałem się na forum, że znalezienie wersji VTI nie zjechanej niemiłosiernie i bez przeszłości wypadkowej to cud. A wiadomo można sobie kupić Taka civice 1.4 90 KM i swapować na B16A2 ale to wtedy budżet mi trzaśnie, gdyż nawet i w 20 k się nie wyrobie.

A przypuścmy jakbym zabrał się za te saxo to bym mógł dorwać nawet 2003r. za te 15k w 120 konikach.

A Honda CRX del sol w tej wersji słabszej 125 HP nie da rady nikt o niej nie pisze nie ma dobrych opinii?
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie holować samochód osobowy?
    Niezależnie od tego ile jeździmy samochodem dużo czy też mało nie możemy założyć, że nie przytrafi nam się awaria, która unieruchomi nasz pojazd. Dlatego warto wiedzieć co zrobić, gdy do takiej sytuacji dojdzie? Po ...

12 Lis 2010, 19:33

jelonek napisał(a):A Honda CRX del sol w tej wersji słabszej 125 HP nie da rady nikt o niej nie pisze nie ma dobrych opinii?

Cóż, Del Sol różni się od poprzedniej generacji, złośliwi mówią na nią DEL SLOW, ponieważ każda wersja jest słabsza od odpowiedników z poprzedniej generacji, ale to wyłącznie przez większą masę (wersja TransTop to coś około 1200 kg!) i nic innego.
Dlatego jeśli komuś raczej obojętny jest wygląd, a liczą się osiągi, to raczej wybiera II gen., niż III gen.
1.6L 124 KM w II gen. dzięki swojej masie, ma osiągi identyczne jak III gen. 1.6 VTEC 160 KM.

1.6 VTEC 150 KM w II gen. to już całkiem odjeżdża najmocniejszej Del Sol.
Kilka prostych modów, ewentualnie odchudzenie i masz:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


0-100 km/h w 5-6 sek.
100-200 km/h w 13 sek. (czyli prawie tyle, ile masz w swoim Toledo od 0-100 km/h ;))
A spalanie podczas spokojnej jazdy, niemal tak jak w innych 1.6L, ale to wiadomo od 20 lat. Podobnie jak z Civicem 4/5 gen. VTEC 150/160 KM.

Jednak skoro kierujesz się również rocznikiem przy wyborze takiego samochodu, to odnośnie CRX pozostaje tylko III gen. czyli Del Sol z ostatnich lat produkcji. A opinie ma takie same jak Civic, bo to bliźniacza konstrukcja, ta sama płyta podłogowa, silniki itd.
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

12 Lis 2010, 20:05

Dzięki Hardaway za komentarz masz racje w 100% jednak powiedz mi gdzie ja znajdę dobrze zachowaną crx II gen bez przeszłości wypadkowej. Nie mówię, że jeżdżę rocznikiem ale prawie 20 letnie auto nie napawa optymizmem. A to już biorą nadkola o spodzie nie myśląc takie auto to studnia bez dna. A ja nie chcę pakować kasy i modzić przy dość wiekowym aucie mówimy już o 20 letnim aucie niedługo będzie zabytkiem. A ja ze swojej strony chcę powiedzieć, że nie che jeździć takim autem sezon do śmierci naturalnej tylko pocieszyć się z 4 lata.
jelonek
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Warszawa

12 Lis 2010, 22:51

No właśnie, tak to już jest. Takie wiekowe samochody, to już raczej dla fanów marki, tym bardziej, że bezwypadkowe CRX II już chyba nie istnieją :)
Ale można czasami znaleźć coś w fajnym stanie, tylko, że kosztuje tyle, co 10 lat młodszy francuz i nie każdemu to pasuje.

Dlatego coś w tym stylu (linki przykładowe)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
byłoby fajną opcją.
Poniżej 9 sek. do setki i masa ~950 kg. daje radę.
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

12 Lis 2010, 23:56

Hardaway 13 sekund od 100 do 200 czyli w okolicach 18-19 sekund od 0-200? Nie chce mi się jakoś w to specjalnie wierzyć...
bajla
Początkujący
 
Posty: 248
Miejscowość: Wrocław

13 Lis 2010, 02:06

Cóż, można się przyczepić, że gość nie podał szczegółowych danych ile modyfikacje dały mu KM i przede wszystkim na jakich oponach jechał - może były niewielkie przekłamania licznika jeśli miał inne niż seryjne, a pewnie tak było. Seryjne opony to 195/60/14, jeśli np. założył popularne 195/50/15, to przy licznikowym 200 km/h miał realnie dopiero 195 km/h, więc patrząc na video, 2 sekundy różnicy. Ale to tylko gdybanie. No i cały czas mowa generalnie o nie seryjnym modelu, o ponad 200 kg lżejszym.
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

13 Lis 2010, 02:25

Hardaway - chyba nie wiecz o czym mowa... trzeba mieć "delikatnie" więcej niż 150km aby się mieścić w 20s 0 - 200.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Lis 2010, 11:20

No i to ''delikatnie'' :razz: może megane coupe?też daje rade i niezle wygląda albo gorsa gsi swift gti mazda mx3 1.8......małe szybkie auta jest tego troche rocznikiem bardzo sie nie sugeruj i różnicami sekund do setki bo myśle ze 9s do setki na naszych drogach jest wystarczające pozatym samym silnikiem nie jezdzisz jeszcze zawieszenie hamulce :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

13 Lis 2010, 17:12

jiGsaw napisał(a):Hardaway - chyba nie wiecz o czym mowa... trzeba mieć "delikatnie" więcej niż 150km aby się mieścić w 20s 0 - 200.

No wiadomo, cały czas była mowa o nieseryjnym modelu.
Wg właściciela, jest ~170 KM.
http://www.passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=7036
Hardaway
Początkujący
 
Posty: 119
Zdjęcia: 21

13 Lis 2010, 17:21

Aby robić takie czasy to musiałby mieć z 250km.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW