Jakie ciśnienie Bridgestone Weather Control A005 225/40 R18 92 Y XL ?

05 Paź 2020, 00:22

Jak napompować Bridgestone Weather Control A005 225/40 R18 92 Y XL, pytam bo jest to niestandardowy rozmiar dla mojego auta, więc nie sprawdzę tego na naklejce, instrukcji, czy na stronach internetowych, a żadnych tabel dla opon nie mogę znaleźć. Samochód to honda Legend 1 generacji coupe. Bardzo proszę o pomoc. PS. od pewnego czasu odczuwalne jest lekkie drzenie kierownicy przy predkosci powyzej 120 kmh, zastanawiam się czy to nie dlatego, że źle je pompuje.
braxinho
Nowicjusz
 
Posty: 4

05 Paź 2020, 09:14

A jaki masz oryginalnie zalecany rozmiar i ciśnienie na wlepce w samochodzie?

Moim zdaniem przy tym rozmiarze opon w twoim modelu samochodu optymalnym wyborem będzie 2,3 bar na przód i 2,2 bar na tył.

braxinho napisał(a):od pewnego czasu odczuwalne jest lekkie drzenie kierownicy przy predkosci powyzej 120 kmh, zastanawiam się czy to nie dlatego, że źle je pompuje.
Jak za mało powietrza to może tak być ale może też tu problemem jest lekko krzywa felga, rant, źle wyważone koła itd. jeżeli oczywiście na innych kołach jest ok a to zawsze warto sprawdzić. Można tez zamienić przód z tyłem i wtedy obserwować czy dalej są takie same drgania na kierownicy.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1405
Zdjęcia: 5

07 Paź 2020, 11:25

2,2 przod 2,1 tyl, ale to dla 15 calowych felg 205/60
braxinho
Nowicjusz
 
Posty: 4

11 Paź 2020, 15:48

Przy niższym profilu ciśnienie będzie większe. Tu musisz patrzeć np. jakie ciśnienie zalecają producenci innych samochodów o podobnej masie które mają dostępny taki rozmiar felg jako opcjonalny.

Ja bym zastosował ciśnienie które podałem i zobaczył jak się auto prowadzi. Później możesz je nieznacznie zwiększyć i sprawdzać odczucia oraz głośność opon. Warto też spojrzeń na ugięcie boku opony i na to jaki zostawia ślad to wszystko pomoże w ustaleniu odpowiedniego ciśnienia. Jednak tu chyba najlepszym wyznacznikiem będzie prowadzenia auta na równej nawierzchni.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1405
Zdjęcia: 5

14 Paź 2020, 19:41

Ostatnio mialem napompowane wszystko na 2,5 - optycznie wydawalo się ok, jazda była precyzyjna, ale było też strasznie głośno
braxinho
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Paź 2020, 14:33

Moim zdaniem trochę za dużo. Spróbuj tak jak ci wcześniej napisałem. Na tylnej osi zrób trochę mniejsze niż z przodu gdzie masz silnik o jakieś 0,2 bar.

Zrób najlepiej tak:
Rokiko napisał(a):2,3 bar na przód i 2,2 bar na tył
i zobacz wrażenia. Samochód który masz nie jest bardzo ciężki i myślę że to będzie optymalny wybór.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 1405
Zdjęcia: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2UR-GSE
    Powody do dumy mają również inżynierowie odpowiedzialni za stworzenie jednostki V8 2UR-GSE. To wolnossący motor, który jest sercem sportowych Lexusów z ostatnich lat. Dzisiaj jednostkę znajdziemy pod ...
    Sportowe limuzyny - sportowe osiągi i luksusowe wyposażenie
    Sportowe limuzyny to segment, którego nie trzeba reklamować. Będąc częścią firmowej floty – najczęściej limuzyną prezesa - stanowią idealny kompromis pomiędzy sportowymi osiągami, a luksusowym wyposażeniem i ...

  •  
    • Warto przeczytać