Jakie są przyczyny pożarów samochodów w wypadkach?

21 Sie 2012, 12:53

nie znam się za bardzo na instalacjach, ale podsumowując to zazwyczaj zwarcie jest przyczyną pożaru czy to w wypadku czy też nie, a tak z ciekawości, oglądałem film (amerykański :wink: ) w którym jakiś dodge po uderzeniu w betonową przeszkodę wybuchł niczym bomba :mrgreen: myślę że to fikcja bo logicznie myśląc pożar instalacji nie jest chyba taki natychmiastowy, bo najpierw musi pojawić się dym i dopiero ogień zgadza się :?: A nawet jeśli dojdzie do zniszczenia silnika i zapłonu paliwa z przewodów to zanim wybuchnie to co w baku musi minąć chwila. Tak swoja drogą to bardzo niebezpieczne są te samochody niektórzy niestety nie zdają sobie z tego sprawy :cry:
M_TT
Początkujący
 
Posty: 150
Miejscowość: ...

21 Sie 2012, 13:22

kant95 napisał(a):Tak jest chroniony obwód za bezpiecznikiem ale zasilenie już nie.Sporo obwodów nie ma żadnego zabezpieczenia.


Tutaj można dość mocno się pokłócić . Są konstrukcje gdzie do możliwego maksimum instalacja jest zabezpieczona przed ewentualnymi zwarciami . Weżmy na przykład taką Fabię I (posiadam więc widzę co i jak ) Odcinek zasilania z akumulatora jest minimalnej długości , tylko do pokrywy aku . Tutaj znajduje się rozgałęzienie poprzez bezpieczniki płytkowe. Z tego co widzę to zabezpieczony jest obwód rozrusznika , alternatora i główne zasilanie na całą elektrykę pojazdu . Dopiero dalej są bezpieczniki mniejszej wartości na poszczególnych obwodach.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sie 2012, 19:33

bonifacy napisał(a):Tutaj można dość mocno się pokłócić .

Bez przesady po co się zaraz kłócić.
bonifacy napisał(a):Są konstrukcje gdzie do możliwego maksimum instalacja jest zabezpieczona przed ewentualnymi zwarciami .