Jakiego samochodu NIE kupować??

Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:16

Wysmarowałem superposta, ale oczywiscie przez przypadek go skasowałem.
Zły jak cholera postaram sie strescic co zawierał.

Mam 15.000zł i szukam samochodu, który bedzie ladny, pozniej ekonomiczny i pozniej reszta.
Mam swoje typy, ale wiem, że 15.000 to nie duzo wiec prosze o odp czy warto szukać za ta kase:
Alfa 147 3d(może być golas w 1.6)
Fiat Stilo 3d(podobnie jak w alfie)
Seat Ibiza II FL 3d(tu juzchciałbym tdi lub mocniejsza benzyne, sdi to minimum)
Volvo v40 w dieslu i po fl (bodajże po '00)
czy po prostu kupić miesięczny a resztę "zainwestować w siebie":)
Usiadłem raz przed kompem z koleżankami i kilku podobał się 406 Coupe. ja nie jestem przekonany. CO Wy sądzicie??

Jeśli Alfa badz Fiat to strata czasu, określe do czego będę używał auta:
w tygodniu do wożenia mojego i moich znajomych tyłków po mieście
raz na dwa miechy podróz 700km w dwie strony
raz - dwa razy w roku podróż 2000km i więcej w pełnym komplecie.
Od samochodu oczekuję:
przede wszystkim stylu zarówno wewnątrz jak i w środku
komfortu jedynie dla kierowcy i pasażera/pasażerki.
ekonomii zwłaszcza w trasie.
To chyba tyle. Czekam na Wasze opinie. Dodatkowe informacje będę uzupełniał w czasie dyskusji.
zawisza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
Miejscowość: północ

Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:24

Masz za wielką rozbieżność wymagań TDI,Bęnzyna,SDI +dodaj klasę auta.
kris7777
Początkujący
 
Posty: 93
Rejestracja: 10 Gru 2009, 18:01
Miejscowość: śląsk

Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:39

kris7777 napisał(a):Masz za wielką rozbieżność wymagań TDI,Bęnzyna,SDI +dodaj klasę auta.


I właśnie w tym problem, bo moim wymaganiem jest głównie wygląd.
Dalej mogę iść na kompromis:
- silnik - chciałbym diesla, ale jeśli miałbym wybierać między 147 lub stilo w benzynie a innym w dieslu to do razu biorę któregoś Włocha
-nadwozie - bez różnicy
-klasa - od B (czyli Ibiza minimum) do D (v40 maksimum)
odpadają zarówno małe miejskie toczydełka jak i wielkie limuzyny
-rocznik od '00, w ostateczności '99
-pojemność - benzyna do 2.0, diesel bez różnicy
zawisza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
Miejscowość: północ

Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:40

Jeśli alfa to tylko JTD. Na benzyny nawet nie ma co patrzeć. Jeżeli masz zamiar przynajmniej raz do roku jechać w trasę powyżej 2000km z kompletem pasażerów to najodpowiedniejsze wydaje się volvo z powodu swoich gabarytów.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Rejestracja: 03 Mar 2008, 19:45
Miejscowość: Lublin

Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:47

156/147 próbuj w 1,9JTD szukać, benzyn nie szukaj.. 15k zł to jest minimalna kwota na dobrą Alfę więc bierz to pod uwagę..
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
Miejscowość: Zamość

Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

14 Gru 2009, 23:59

KaczorLSM napisał(a):Jeśli alfa to tylko JTD. Na benzyny nawet nie ma co patrzeć. Jeżeli masz zamiar przynajmniej raz do roku jechać w trasę powyżej 2000km z kompletem pasażerów to najodpowiedniejsze wydaje się volvo z powodu swoich gabarytów.


Eeee... jestem studentem i razem z kumplami mamy troche inne wymagania co do komfortu:)
Raz zrobiliśmy 2200km bez dłuższej przerwy seicento... w 4 chłopa...


qki007 napisał(a):156/147 próbuj w 1,9JTD szukać, benzyn nie szukaj.. 15k zł to jest minimalna kwota na dobrą Alfę więc bierz to pod uwagę..


qki007, 156 podoba mi sie tylko po liftingu, taka jak Twoja, wiec zostaje 147, ew. Stilo.
Dlaczego te benzyny są takie złe?? Naczytałem się dużo o 147 gdy myślałem, że będzie więcej kasy. Podobno jak sie dba, to oprócz wysokiego spalania nie ma zbyt dużych problemów z silnikami.
A propo kasy: wiem, że to minimum, ale jakie są szanse, na znalezienie nie bitej Włoszki w tej cenie. Szczerze mówiąc samochód chciałbym mieć jak najszybciej.
zawisza
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
Miejscowość: północ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3 Dwie nagrody za stylistykę dla Audi A3
    Stylistyka Audi A3 cieszy się dużym uznaniem użytkowników i fachowców. W tegorocznej edycji niemieckich nagród stylistyki – German Design Awards, kapituła uznała model A3 za zwycięzcę w kategorii ...
    Szybkie ładowarki do aut z napędem elektrycznym w Holandii Szybkie ładowarki do aut z napędem elektrycznym w Holandii
    Nissan, producent najchętniej kupowanego samochodu z napędem elektrycznym na świecie, Nissana LEAF, z radością przyjął informację o planowanej budowie ponad 200 stacji ładowania obsługujących kilka standardów szybkich ...

  • Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 00:09

    zawisza napisał(a):qki007, 156 podoba mi sie tylko po liftingu, taka jak Twoja, wiec zostaje 147, ew. Stilo.
    Dlaczego te benzyny są takie złe?? Naczytałem się dużo o 147 gdy myślałem, że będzie więcej kasy. Podobno jak sie dba, to oprócz wysokiego spalania nie ma zbyt dużych problemów z silnikami.
    A propo kasy: wiem, że to minimum, ale jakie są szanse, na znalezienie nie bitej Włoszki w tej cenie. Szczerze mówiąc samochód chciałbym mieć jak najszybciej.


    Dlaczego nie benzyny.. po prostu TS-y są nie za ciekawą opcją.. a już na pewno nie 1,6 120KM. Jeśli benzyna to V6 jeśli nie, to JTD.

    Bita to jedno.. a źle traktowana to drugie i najważniejsze. Może być po małym wypadku i dobrze zrobiona, a może być bezwypadkowa i olej zmieniany co 30k km, rozrząd jeden od nowości, zawieszenie tak samo.. Właśnie dobrej Alfy raczej długo się naszukasz... póki co zapraszam tutaj:http://www.forum.alfaholicy.org/samochody/
    Ostatnio edytowany przez qki007, 15 Gru 2009, 23:14, edytowano w sumie 1 raz
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
    Miejscowość: Zamość

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 00:22

    qki007 napisał(a):
    zawisza napisał(a):qki007, 156 podoba mi sie tylko po liftingu, taka jak Twoja, wiec zostaje 147, ew. Stilo.
    Dlaczego te benzyny są takie złe?? Naczytałem się dużo o 147 gdy myślałem, że będzie więcej kasy. Podobno jak sie dba, to oprócz wysokiego spalania nie ma zbyt dużych problemów z silnikami.
    A propo kasy: wiem, że to minimum, ale jakie są szanse, na znalezienie nie bitej Włoszki w tej cenie. Szczerze mówiąc samochód chciałbym mieć jak najszybciej.


    Dlaczego nie benzyny.. po prostu TS-y są nie za ciekawą opcją.. a już na pewno nie 1,6 120KM. Jeśli benzyna to V6 jeśli nie, to JTD.

    Bita to jedno.. a źle traktowana to drugie i najważniejsze. Może być po małym wypadku i dobrze zrobiona, a może być bezwypadkowa i olej zmieniany co 30k km, rozrząd jeden od nowości, zawieszenie tak samo.. Właśnie dobrej Alfy raczej długo się naszukasz... póki co zapraszam tutaj:http://www.forum.alfaholicy.org/samochody/



    Dzięki za adres, do tej pory siedziałem nawww.forum147.com Zabrzmi to pewnie głupio, ale mógłbym w tej Alfie mieć nawet 1.2 i bym się cieszył. Tu jest tak jak z kobietami: jak jest ładna, to możesz przymknąć oko, że nie rozgarnięta :razz:
    Ostatnio edytowany przez zawisza, 15 Gru 2009, 23:15, edytowano w sumie 1 raz
    zawisza
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
    Miejscowość: północ

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 01:07

    Nie chodzi mi że 1,6 jest za słaby (IMHO też) ale jego max moment jest bardzo wysoko położony przez co silnik powinien chodzić na wysokich obrotach - a co za tym idzie zużycie będzie większe, szybsze, częściej trzeba wymieniać olej, i niekończący się problem wariatora.

    Jak znajdziesz 1,9 JTD w jakiej kolwiek wersji mocy to będziesz zadowolony też z "rozgarnięcia" swojej Moniki Bellucci :P
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
    Miejscowość: Zamość

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 16:10

    Z tego co wiem w 105KM nie ma wariatora. Jest tylko w 120KM.
    Jasne, że będę szukał diesela, lubię nimi jeździć, ale jeśli trafi się benzynka w dobrym stanie nie będę długo się zastanawiał...

    [link wygasł]
    Co myślicie??
    Chyba świeżo sprowadzona z Niemiec bo ma na klapie naklejkę Schalke, więc i powiedziałbym, że niebita była z tyłu (naklejka i emblematy)
    A co z przodem??

    Właśnie zerknąłem na gałkę skrzyni biegów.... Ma dużo, dużo więcej niż te 150k

    A ten??
    [link wygasł]
    zawisza
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
    Miejscowość: północ

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 16:31

    Co powiesz na Saaba 9-3, np. takiego [link wygasł]

    Za 15tys. jak poszukasz, to znajdziesz niebitego, a przebieg to sprawa w której masz 50:50 szans - to nie Passat kombi TDI, który ma wylatane 300-400tys. w 10 lat.

    O ile nie odstraszają cię ceny części w wypadku ewentualnych napraw (chociaż ten 9-3 cieszy się dobrą opinią, jak większość Saabów zresztą), to jest to: oryginalny, ładny, przyzwoita moc... Jak diesel to fajny bo mało pali, jak benzyna to też fajna bo ma turbo i jest szybka bez konieczności kręcenia wysoko... Wyposażenie i komfort jest więcej niż zadowalające, szczególnie po przesiadce z seicento :wink: Sam chciałem kiedyś takiego mieć, tylko ciut nowszego bo II generacji, więc sporo o nim czytałem, ale po rozważeniu za i przeciw używanym autom, stanęło na Hyundaiu z salonu
    ACSznycel
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 848
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:51
    Miejscowość: z nienacka

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 17:07

    ACSznycel napisał(a):Co powiesz na Saaba 9-3, np. takiego [link wygasł]

    Za 15tys. jak poszukasz, to znajdziesz niebitego, a przebieg to sprawa w której masz 50:50 szans - to nie Passat kombi TDI, który ma wylatane 300-400tys. w 10 lat.

    O ile nie odstraszają cię ceny części w wypadku ewentualnych napraw (chociaż ten 9-3 cieszy się dobrą opinią, jak większość Saabów zresztą), to jest to: oryginalny, ładny, przyzwoita moc... Jak diesel to fajny bo mało pali, jak benzyna to też fajna bo ma turbo i jest szybka bez konieczności kręcenia wysoko... Wyposażenie i komfort jest więcej niż zadowalające, szczególnie po przesiadce z seicento :wink: Sam chciałem kiedyś takiego mieć, tylko ciut nowszego bo II generacji, więc sporo o nim czytałem, ale po rozważeniu za i przeciw używanym autom, stanęło na Hyundaiu z salonu


    Seicento było kumpla, ale i tak wspaniale wspominam "srebrną strzałę":) Zamykała budzik w 5 osób na pokładzie:) Mało to miało wspólnego z rzeczywistą prędkością ale radość była...
    Saab 9-3 jest super ale tylko w kabrio, a starszego nie przegadam, żeby kupił kabrio:/
    Kurde, czemu nie mam charakteru mojego ojca - "Kupimy VW w dieslu i będziesz jeździł"
    Aha, wolę tramwaj...
    zawisza
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
    Miejscowość: północ

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 19:18

    zawisza napisał(a):Kurde, czemu nie mam charakteru mojego ojca - "Kupimy VW w dieslu i będziesz jeździł"
    Aha, wolę tramwaj...


    Mało kto pogardzi VW w TDI :P..
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
    Miejscowość: Zamość

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    15 Gru 2009, 21:58

    zawisza napisał(a):i kilku podobał się 406 Coupe

    Jest świetny, tylko to zupełnie inna klasa niż wcześniej podane. Jeśli szukasz Coupe to masz kilka aut godnych polecenia: Nissan 200SX S14, Mazda MX-6, Honda Civic Coupe, Fiat Coupe (zwłaszcza Turbo), Vw Corrado (omijać, jeśli nie jesteś pasjonatem), Honda Prelude.

    zawisza napisał(a):Alfa 147

    Z podanych powyżej wybrałbym to auto - za styl :)
    pawelMX6
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 375
    Zdjęcia: 0
    Rejestracja: 08 Gru 2009, 20:26
    Miejscowość: Gdynia
    Auto: Nie mam

    Re: Jakiego samochodu NIE kupować??

    16 Gru 2009, 02:03

    406 Coupe był jako przykład. Fajny jest, ale nie mam ciśnienia na coupe, dlatego 200sx, mx-6, fiat coupe, a tym bardziej corrado odpadają. Sorry, nie ta liga.

    Co do 147, gdybym za tą kasę mógł znaleźć dobrą Alfe nie byłoby ani tego tematu, ani mnie na forum...
    zawisza
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 14 Gru 2009, 21:11
    Miejscowość: północ
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Jaguar