chcialem sie spytac przy ilu zmieniacie biegi i jak naciskacie mocno na pedal gazu
wielu moich kolegów jezdzi autem z zimnym silnikiem tak ze zamykają obrotomierz, kręcą na kazdym biegu do czerwonego pola taka jazda jest polecana i zdrowa dla silnika?
ja sie staram jezdzic zawsze z obrotami rzędu 1500-3000 tylko w szczególnych przypadkach np wyprzedzanie kręce do ok 4500
a biegu przełaczam przy ok 2500-3000 obrotów moze jezdzic nie umiem? a pali dosyć duzo bo średnio ok 12l
Koledzy sa na najlepszej drodze ku temu by ktos wreszcie poradzil im by kupili dobry olej ,powiedzmy Castrol Magnatec i nalali do pelna,do swoich glów!
Zapalasz bryczke i ruszasz od razu delikatnie,jadac( szybciej) nagrzewasz silnik a zapalenie i od razu po garach?Zobaczysz jak dlugo beda tak garowac,ty bedziesz jezdzil a oni beda rwac kudly z glow!
Problem to będą mieli ci,co te auta od jełopów odkupią po odpicowaniu,cofnięciu licznika itp.
Na taką Bm-ke,Golfa III lub Civica,skusi się niejeden początkujący małolat...
Tak to już jest...
A potem bedzie gadanie że to ch....owe bryki.Sprowadzilem z Austrii memu kuzynowi Mazde mx ,niedawno to bylo ale nie pamietam cyfry chociaz ten samochod stoi niedaleko .Silnik poezja!Co zrobil?Palenie i rura z piskiem i tak dzien w dzien!Niedlugo silnik zaczal zrec olej i co?Oczywiscie bylo na mnie,że ja sprowadzilem mu bryke podpicowana,ze sie nie znam i tak dalej,eeech.Jełopow powinno sie izolować i do rak dawać im bryczki ale takie z prawdziwym konikiem,jednym!
Dobry akumulator prosto z półki Nie zawsze to co stoi na sklepowej półce jest tym czym naprawdę powinno być. Akumulator jest na tyle specyficznym produktem, iż wraz z upływem czasu może utracić część swoich właściwości. Niestety, dość często zdarza ...
[SUV-C] ix35 2,0 / Antara 2,4 / Yeti 1,8 TSI / Rav-4 III 2,0 Podstawowe kryteria zestawienia: - SUV segmentu C - silnik benzynowy o mocy 150KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Hyundai ix35 2,0 - 163KM - Opel Antara 2,4 ...
Jak jade delikatnie nie spieszac sie to pedał gazu dociskam na ok 20% skoku i staram sie zmieniac tak biegi zeby trzymac obroty miedzy 2 a 3tys/obr ale nie powiem nieraz zdarza mi sie do dechy i do 6tys/obr ale to bardzo rzadko i nigdy na zimnym silniku :!:
Jeśli obroty sa za małę to silnik sie meczy i wiecej pali a co do ruszania z piskiem to nie jest tak że auto sie psuje na pewno opony sie szybciej zuzywaja no i układ przeniesienia napedu jest narazony na wieksze obciazenia a tym bardziej jesli rusza sie z piskiem na skreconych kołach.
Generalnie nie polecam ruszanie z piskiem nic nie daje tylko szpan lepsza efektywnosc w przyspieszaniu gdy koła nie traca przyczepnosci
Ostatnio edytowany przez PrezesArtek, 12 Lut 2009, 20:01, edytowano w sumie 1 raz
Koledzy ostatnio oglądałem program motoryzacyjny i tam mówili właśnie o ruszaniu i zmianie biegów. A więc z pierwszego biegu ruszamy nie przekraczając długości samochodu i zmieniamy na drugi bieg a na piątym biegu jedziemy juz jak mamy 50 km/h ja dochodze do 60km/h. Powiem wam tylko tyle że naprawde mniej pali przy takiej jeździe. A przeciąganie auta do 5 tyś obrotów nic nie daje tylko paliwo ciągnie bez sensu.
Możesz nie wieżyć ale u mnie to zdało egzamin i naprawde mniej pali a w szczególności jak jedzie przed tobą niedzielny kierowca 50km/h na terenie zabudowanym to lepiej jechać na 5 i mieć 1,500 obr/min niż jechać na 4 mieć 2000 obr/min
Zalezy to też-tak podejrzewam- od rodzaju silnika i przełożeń skrzyni ale im mniej większych obrotów tym mniejsze spalanie no chyba że lubimy cisnąć gaz do oporu i często tankowac.
Chcąc nie chcąc każdy z nas ma wyczucie do swojego auta i wie co ma pod maską wię należy się tym cieszyć i uzywać do woli.
To wyjasnij mi to ze jak jechałem autem z komputerem to jak miałem ok 1500obr na 5 to spalanie pokazywało ok15l/100km a jak zredukowałem do 4 obroty wzrosły do ok 2200 i spalanie na komputerze spadło ponizej 10l/100km
Dziwne bo ten test który oglądałem w tym programie właśnie był przeprowadzany samochodem z takim komputerem jaki ty posiadasz. Moze to zależy tak jak pisałem od rodzaju silnika i przełożenia skrzyni szczerze nie wiem. Może twój komputer pokazuje dobrze a ich był trefny.
piotr ma racje tez o tym czytalem a on sprawdził,odpowiednie operowanie pedałem gazu,tutaj tkwi sęk!Niedawno czytałem,ze jazda 60 km na h na piatym biegu wcale nie szkodzi silnikowi,naturalnie nie pod gore Spalanie?To trzeba by po prostu sprawdzic.
Nie mowie ze moj samochod tylko ze takim jechałem a była to Toyota Avensis 2008r. Sam sprawdzałem to z czystej ciekawosci bo trafiła mi sie trasa z sosnowca od ostrawy i pisze co zaobserwowałem. Może faktycznie jest to kwestia dobrego operowania pedałem gazu ale szczeze mówiac to jednak zawsze wole miec ponad te 2000obr bo to zawsze lepsza dynamika a teraz w szczegulnosci bo jezdze obecnie civiciem a jak wiadomo te auta lubia wyzsze obroty.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.