Katowanie zimnego auta?

12 Lut 2009, 16:32

chcialem sie spytac przy ilu zmieniacie biegi i jak naciskacie mocno na pedal gazu
wielu moich kolegów jezdzi autem z zimnym silnikiem tak ze zamykają obrotomierz, kręcą na kazdym biegu do czerwonego pola taka jazda jest polecana i zdrowa dla silnika?
ja sie staram jezdzic zawsze z obrotami rzędu 1500-3000 tylko w szczególnych przypadkach np wyprzedzanie kręce do ok 4500
a biegu przełaczam przy ok 2500-3000 obrotów moze jezdzic nie umiem? a pali dosyć duzo bo średnio ok 12l
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 12 Lut 2009, 17:27

    No to jezdzisz tak jak należy.
    A spalanie? Nie napisałeś jakie masz auto i z jakim silniczkiem?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5663
    Zdjęcia: 31
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lut 2009, 18:37

    Koledzy sa na najlepszej drodze ku temu by ktos wreszcie poradzil im by kupili dobry olej ,powiedzmy Castrol Magnatec i nalali do pelna,do swoich glów! :lol: :lol: :lol:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lut 2009, 18:41

    Zapalasz bryczke i ruszasz od razu delikatnie,jadac( szybciej) nagrzewasz silnik a zapalenie i od razu po garach?Zobaczysz jak dlugo beda tak garowac,ty bedziesz jezdzil a oni beda rwac kudly z glow!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lut 2009, 19:25

    Problem to będą mieli ci,co te auta od jełopów odkupią po odpicowaniu,cofnięciu licznika itp.
    Na taką Bm-ke,Golfa III lub Civica,skusi się niejeden początkujący małolat...
    Tak to już jest...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5663
    Zdjęcia: 31
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    12 Lut 2009, 20:06

    A potem bedzie gadanie że to ch....owe bryki.Sprowadzilem z Austrii memu kuzynowi Mazde mx ,niedawno to bylo ale nie pamietam cyfry chociaz ten samochod stoi niedaleko .Silnik poezja!Co zrobil?Palenie i rura z piskiem i tak dzien w dzien!Niedlugo silnik zaczal zrec olej i co?Oczywiscie bylo na mnie,że ja sprowadzilem mu bryke podpicowana,ze sie nie znam i tak dalej,eeech.Jełopow powinno sie izolować i do rak dawać im bryczki ale takie z prawdziwym konikiem,jednym! :lol:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TS kombi GR Sport oczami Kuby Przygońskiego
    Toyoty w wersjach GR Sport to połączenie codziennej użyteczności z dynamicznym charakterem rodem z Toyota Gazoo Racing. Możliwości Corolli TS kombi GR Sport przetestował Kuba Przygoński, jeden z najbardziej wszechstronnych ...
    O czym kierowca powinien pamiętać wiosną?
    Wyższe temperatury, zmiana warunków atmosferycznych, stanu nawierzchni i samopoczucia kierowców to symptomy panującej wiosny. To również czas przeglądów po zimie, wymiany opon i coraz większej ...

  • 12 Lut 2009, 20:51

    mam passata b5? ale czy jazda z 1500 obrotami i zmiana przy 2500-3000 to nie mulenie auta?
    ruszanie z piskiem opon niszczy auto? co konkretnie?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    12 Lut 2009, 20:51

    Jak jade delikatnie nie spieszac sie to pedał gazu dociskam na ok 20% skoku i staram sie zmieniac tak biegi zeby trzymac obroty miedzy 2 a 3tys/obr ale nie powiem nieraz zdarza mi sie do dechy i do 6tys/obr ale to bardzo rzadko i nigdy na zimnym silniku :!:

    Jeśli obroty sa za małę to silnik sie meczy i wiecej pali a co do ruszania z piskiem to nie jest tak że auto sie psuje na pewno opony sie szybciej zuzywaja no i układ przeniesienia napedu jest narazony na wieksze obciazenia a tym bardziej jesli rusza sie z piskiem na skreconych kołach.
    Generalnie nie polecam ruszanie z piskiem nic nie daje tylko szpan lepsza efektywnosc w przyspieszaniu gdy koła nie traca przyczepnosci
    Ostatnio edytowany przez PrezesArtek, 12 Lut 2009, 21:01, edytowano w sumie 1 raz
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1849
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    12 Lut 2009, 21:01

    Koledzy ostatnio oglądałem program motoryzacyjny i tam mówili właśnie o ruszaniu i zmianie biegów. A więc z pierwszego biegu ruszamy nie przekraczając długości samochodu i zmieniamy na drugi bieg a na piątym biegu jedziemy juz jak mamy 50 km/h ja dochodze do 60km/h. Powiem wam tylko tyle że naprawde mniej pali przy takiej jeździe. A przeciąganie auta do 5 tyś obrotów nic nie daje tylko paliwo ciągnie bez sensu.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 21:04

    Nigdy w to nie uwierze, ze jazda na 5 biegu przy predkosci 50czy60km/h jest oszczedna
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1849
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    12 Lut 2009, 21:19

    Możesz nie wieżyć ale u mnie to zdało egzamin i naprawde mniej pali a w szczególności jak jedzie przed tobą niedzielny kierowca 50km/h na terenie zabudowanym to lepiej jechać na 5 i mieć 1,500 obr/min niż jechać na 4 mieć 2000 obr/min
    Zalezy to też-tak podejrzewam- od rodzaju silnika i przełożeń skrzyni ale im mniej większych obrotów tym mniejsze spalanie no chyba że lubimy cisnąć gaz do oporu i często tankowac.
    Chcąc nie chcąc każdy z nas ma wyczucie do swojego auta i wie co ma pod maską wię należy się tym cieszyć i uzywać do woli.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 21:53

    To wyjasnij mi to ze jak jechałem autem z komputerem to jak miałem ok 1500obr na 5 to spalanie pokazywało ok15l/100km a jak zredukowałem do 4 obroty wzrosły do ok 2200 i spalanie na komputerze spadło ponizej 10l/100km
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1849
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    12 Lut 2009, 22:04

    Dziwne bo ten test który oglądałem w tym programie właśnie był przeprowadzany samochodem z takim komputerem jaki ty posiadasz. Moze to zależy tak jak pisałem od rodzaju silnika i przełożenia skrzyni szczerze nie wiem. Może twój komputer pokazuje dobrze a ich był trefny.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 23:07

    piotr ma racje tez o tym czytalem a on sprawdził,odpowiednie operowanie pedałem gazu,tutaj tkwi sęk!Niedawno czytałem,ze jazda 60 km na h na piatym biegu wcale nie szkodzi silnikowi,naturalnie nie pod gore :twisted: Spalanie?To trzeba by po prostu sprawdzic.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8083
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lut 2009, 23:48

    Nie mowie ze moj samochod tylko ze takim jechałem a była to Toyota Avensis 2008r. Sam sprawdzałem to z czystej ciekawosci bo trafiła mi sie trasa z sosnowca od ostrawy i pisze co zaobserwowałem. Może faktycznie jest to kwestia dobrego operowania pedałem gazu ale szczeze mówiac to jednak zawsze wole miec ponad te 2000obr bo to zawsze lepsza dynamika a teraz w szczegulnosci bo jezdze obecnie civiciem a jak wiadomo te auta lubia wyzsze obroty.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1849
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001