KIA Cee'd 1.4 - problem z braniem oleju

KIA Cee'd 1.4 - problem z braniem oleju

17 Mar 2019, 18:04

Cześć. Mój Cee'd pobiera znaczne ilości oleju - co ok 1000km poziom na bagnecie spada z MAX do MIN (czyli 1 litr?). Jest to silnik 1.4 PB/LPG, rocznik 2008, przebieg 180k.

Byłem zmierzyć kompresję i wyszła dobrze i równo, świece też nie są uwalone olejem. Jest delikatny wyciek w okolicach rozrządu (wał korbowy?), ale jest on na tyle symboliczny, że nie może tu być głównym problemem.

Silnik chodzi ładnie i równo, nie kopci. Jeżdżę na oleju 5W30. Auto będę mógł podrzucić do warsztatu dopiero w kwietniu. Jakieś pomysły co może tu być nie tak? Może uszczelniacze zaworowe?
etomeek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 08 Wrz 2018, 13:28

Re: KIA Cee'd 1.4 - problem z braniem oleju

18 Mar 2019, 11:07

etomeek napisał(a):pobiera znaczne ilości oleju - co ok 1000km poziom na bagnecie spada z MAX do MIN (czyli 1 litr?)
Sprawdź czy odma jest drożna.

etomeek napisał(a):Może uszczelniacze zaworowe?
Skoro ciśnienie na cylindrach wyszło w normie, może być tak że winne będą uszczelniacze zaworowe. Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest niebiesko-biały dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku. Takie zjawisko przy zużyciu oleju które występuje u ciebie nie koniecznie musi być już widoczne.

etomeek napisał(a):Jest delikatny wyciek w okolicach rozrządu (wał korbowy?), ale jest on na tyle symboliczny, że nie może tu być głównym problemem.
Pewnie uszczelniacz wału korbowego puszcza ale przy ubytku około litra na 1000km to myślę że już była by plama oleju pod samochodem, a tak raczej przyczyna będzie w innym miejscu.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 3284
Zdjęcia: 19
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Century 1967 rok Toyota Century 1967 rok
    Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...
    Jak producenci zarabiają na częściach Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

  •