KIa rio problem z pilotem od centralnego zamka

19 Mar 2014, 18:07

Witam. W mojej Kia rio 1.3 2004 r nie działa pilot od centralnego zamka. Drzwi muszę otwierać kluczykiem. Baterię wymieniłem ale to nie pomogło. Przypuszczam ,że jest rozkodowany. Czy istnieje jakaś kombinacja żeby go na nowo zakodować?
maciej7676
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: ford

20 Mar 2014, 16:11

Pilot był tylko od centralnego zamka czy też od alarmu?
Był oryginalny czy dokładany do samochodu?

Generalnie wymiana baterii w pilocie nie powinna zmienić ustawień i wymusić nowego kodowania.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Mar 2014, 19:39

Kluczyk oryginalny. Od centralnego zamka.
maciej7676
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: ford

24 Mar 2014, 15:20

Powiem tak, z tymi kluczykami w Kii jest dziwna jazda czasem potrafią się dezaktywować po odłączeniu akumulatora np. na 10min. i sterowanie centralnego zamka z kluczyka przestaje działać. A na pewno przestanie po zmianie baterii.

Tu jest instrukcja z zagranicznego forum jak to zrobić w Kii Carnival z 2003 roku (Tłumaczona przez google)
1. Stosując odpowiednią zworkę, podłączyć zworkę między zaciskiem 12 a zaciskiem 16 złącza diagnostycznego (patrz schemat) (powyżej 2002 roku może to być pin 17 oraz 5) w komorze silnika. Uwaga: W niektórych pojazdach, złącze diagnostyczne jest obracany o 180 stopni od naszego schematu. Proszę używać mapowania numer złącza na powyższym schemacie, ale może to pomoże wyciąć schemat i umieścić go obok złącza do odpowiedniej orientacji i mapowania.
2. Ustaw wyłącznik zapłonu do pozycji "ON".
3. Naciśnij przycisk blokady (lock na pilocie) pierwszego nadajnika dwa razy.
4. Jeśli masz więcej niż jeden nadajnik, naciśnij przycisk blokady na każdym nadajniku dwa razy.
5. Przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycji "OFF" i wyciągnąć kluczyk ze stacyjki.
6. Odłączyć przewód połączeniowy od złącza diagnostycznego.
7. Przetestuj LOCK każdego nadajnika i działanie odblokować. Jeśli się powiedzie, sygnał dźwiękowy przez około jedną sekundę.

PS. Ja tego nie testowałem więc robisz na własną odpowiedzialność (były opinie że działa). Daj znać jak byś przetestował i instrukcja zadziała. Będziemy mieli potwierdzenie że jest :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2014, 15:27

Ja znalazłem instrukcję wygląda na to że taką samą :)

Instrukca synchronizacji ( programowania ) pilota c.zamka .
1.Zewrzeć zworką piny 12 i 16 gniazda diagnostycznego 20 stykowego.
2. Włączyć zapłon
3. Nacisnąć przycisk Lock pilota dwa razy i jeśli odnieśliśmy sukces brzęczyk odezwie sie na około sekundę
4.Wyłączyć zapłon - wyjąć zworkę i sprawdzić czy zamyka i otwiera

Link do wyglądu złącza 20 pinowego: http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ ... nout.shtml

Czytałem też że w serwisie kosztuje to około 100zł.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    OffRoad Show Poland 2017
    Już po raz VI w Warszawie odbył się OffRoad Show Poland. Zwiedzający mogli oglądać najnowsze modele aut z segmentu 4x4, samochody przygotowane do turystyki oraz do sportu, quady, motocykle, kampery oraz zapoznać się z bogatą ...