KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B

KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B

09 Sty 2010, 00:24

Jeszcze nigdy w historii koncern Kia nie miał tak silnej pozycji na motoryzacyjnym rynku jak obecnie. Ofensywa nadal trwa i dziś firma Kia Motors Polska ogłosiła cennik oraz specyfikację długo oczekiwanego, objętego 7-letnią gwarancją modelu Venga. Będzie to z pewnością kolejny model w gamie Kia, który podobnie jak cee'd stanie się prawdziwym hitem sprzedaży.

Kia Venga to samochód który został zaprojektowany w taki sposób aby połączyć funkcjonalność oraz przestrzeń charakterystyczną dla Mikro Vanów z segmentu B-MPV (Opel Meriva, Nissan Note, C3 Picasso) z dynamiczną stylistyką nadwozia przedstawicieli segmentu B hatchback (Toyota Yaris, Fiat Punto Evo, Ford Fiesta, Mazda 2, Skoda Fabia). Na rynku polskim Venga pozycjonowana będzie w segmencie samochodów małych ”B”. Koncern Kia zamierza tym samym z sukcesem konkurować właśnie z Fiatem Punto Evo, Toyotą Yaris, Skodą Fabia, Renault Clio, Oplem Corsa, czy Fordem Fiesta.

KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B

„Mamy w ofercie model, który znacznie przewyższa poziomem funkcjonalności swoich konkurentów. Jest to również pierwszy samochód w segmencie B objęty pełną 7 letnią gwarancją” mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska. „Dokonaliśmy wszelkich starań, aby zarówno ceny jak i specyfikację Vengi dostosować do potrzeb naszego rynku i uzyskać jak najwyższy poziom konkurencyjności tego auta. Wraz ze świetnym produktem i 7 letnią gwarancją udało nam się zaoferować cenę, która zaczyna się już od 39.900 zł. W opcjach i pakietach wyposażenia dodatkowego przygotowaliśmy dla naszych Klientów szeroką gamę specyfikacji dodatkowej. Celem takiego działania jest dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb Klienta. Chcemy, aby to Klient miał możliwość wyboru opcji za które jest w stanie zapłacić. Wykorzystujemy zatem maksymalnie zalety, które wynikają z bliskiej lokalizacji fabryki w Czechach i stosunkowo krótkiego terminu realizacji naszych zamówień. Jestem naprawdę spokojny o przyszłość tego samochodu.” dodał Dyrektor Szyszko.

Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6 litra i mocy odpowiednio 90 i 125KM oraz dwa wysokoprężne 1.4 o mocy 75 z 5 – biegową skrzynią biegów lub 90KM z 6 – biegową. Gamę silników Diesla zamyka 1,6 o mocy 128KM oferowany ze skrzynia 6 -biegową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5.

Kia Venga, jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest jako opcja we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach).

KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B KIA VENGA - mocny konkurent segmentu B

Auto dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia do wyboru (S, M, L, XL). Kierowca Vengi będzie mógł dodatkowo ‘personalizować’ swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Najbardziej spektakularną z tych opcji jest uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka auta i potęguje poczucie przestronności jego kabiny. Wśród dostępnych w pakietach lub osobno opcji znajdują się także m.in. system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz ogranicznik prędkości. Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. W wersji XL dostępny jest również bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start/stop silnika, z funkcją zapobiegającą zatrzaśnięciu kluczyków we wnętrzu.

Pracując nad samochodem Venga zespół konstruktorów Kia dołożył wiele starań, aby dla klienta europejskiego stworzyć pakiet oferujący obszerne wnętrze bez kompromisów w zakresie stylizacji oraz dynamiki jazdy. Zasługą przemyślanej konstrukcji pojazdu jest przewaga nad rywalami pod względem wielu kluczowych wymiarów wnętrza: przedniej i tylnej przestrzeni na nogi, szerokości na poziomie bioder oraz pojemności bagażowej. Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej – przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.

Kia Venga wyróżnia się kilkoma nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają kształtować przestrzeń kabiny i przedziału bagażowego. Jeżeli 422 litry standardowej pojemności ładunkowej (w normalnej pozycji siedzeń) nie wystarczają, Venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie zdolności przewozowej ładunku. I tak – dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym sam i jego pojemność do 552 litrów. Aby przewieźć przedmioty znaczniejsze wymiarowo, obie części tylnej dzielonej kanapy (60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji ‘Fold & Dive’. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa – bez potrzeby „upychania” zagłówków tylnych oparć. Po złożeniu obu siedzeń kanapy tylnej długość ładunkowa wynosi 1552 mm, a pojemność – 1486 litry (załadunek na wysokość podsufitki).

Nowa, czteroramienna kierownica, której wzór zwolna staje się rodzajem znaku firmowego Kia ma regulację pionową i poziomą kolumny, metalizowane ramiona dolne oraz przyciski zdalnego sterowania systemami na lewym i prawym ramieniu. Kolejnym elementem nowego markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, ‘trój-tubusowy’ zestaw wskaźników.

Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania (‘master control’). Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz Dot Matrix pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę.

Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda*, dźwignie selektora skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na puszki/kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.

Doskonałe własności jezdne Kia Venga zawdzięcza niespotykanie długiemu rozstawowi osi (2615 mm) i szerokiemu rozstawowi kół. Niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson i tylna belka skrętna – podobne do stosowanego w samochodzie
Kia Soul – zapewnia pewność prowadzenia i wysoki komfort jazdy na różnej klasy drogach Europy. W zależności od napędu – zawieszenie Vengi wyposażone będzie w amortyzatory o odpowiedniej dla silnika benzynowego i dla Diesla twardości.

Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów konstruktorzy Kia dołożyli wielu starań, aby Kia Venga mogła zaliczać się do najbezpieczniejszych samochodów na rynku. W dążeniu do maksymalnej ochrony pasażerów, skonstruowana i produkowana w Europie Venga wyposażona jest w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Vengi pozwala unikać sytuacji krytycznych oraz stawiać czoła zagrożeniom, jakie występować mogą na co dzień w ruchu drogowym. System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC staje się coraz częściej stosowanym rozwiązaniem w dziedzinie zapobiegania wypadkom drogowym i Kia Venga w ten system jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie – w zależności od wersji wyposażenia. ESC obejmuje systemy kontroli trakcji (TCS) i wspomagający hamowanie awaryjne (BAS). Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają seryjne hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem przeciwblokowania ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. System HAC, który także wchodzi w skład ESC ułatwia ruszanie na wzniesieniu automatycznie zapobiegając zsuwaniu się auta.

Gdy jednak kolizji nie udaje się uniknąć, ogromną rolę odgrywają elementy bezpieczeństwa biernego – poczynając od solidnej konstrukcji nadwozia. Karoserię Vengi zaprojektowano z użyciem najnowocześniejszych technik wspomagania komputerowego (CAD) i z zastosowaniem kluczowych komponentów ze stali o zwiększonej wytrzymałości, by skutecznie chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji czołowej, tylnej i bocznej, a także – w przypadku wywrócenia się pojazdu.

Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych.
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...
    Samochód dla niepełnosprawnego kierowcy Samochód dla niepełnosprawnego kierowcy
    Odsetek osób niepełnosprawnych w Polsce wynosi ponad 12% mieszkańców, czyli 3,1 mln obywateli. Podobnie sytuacja kształtuje się w całej Europie. Najczęstszą przyczynę niepełnosprawności stanowią schorzenia układu ...

  •