Klasa średnia. Nie wiem co wybrać do 35 tys

23 Maj 2022, 09:46

Cześć!
Chcę zmienić samochód na wygodniejszy, większy, trochę żwawszy. Aktualnie jeżdżę aurisem I 07r. 1.6 124km. Mam go od 5 lat i w sumie spoko autko ale ze względu na dziecko potrzebuję kupić coś większego i wygodniejszego.

Celuję w segment D. Na motoryzacji znam się tyle co żaba na lataniu więc proszę o pomoc was.

Mój budżet to 35 tys max. Rocznie pokonuję ok 15-18 tys km w tym większość przez miasta - Głównie odcinki 5km (żłobek) i 15km (praca). Chciałbym samochód z silnikiem pod lpg lub w miarę oszczędnego diesla.

Co mi się podoba:
1. Opel insignia A - Podobno awaryjna elektronika ale u mnie w pracy dwie takie jeżdżą i właściciele nie narzekają. Silnik 1.6T lub 2.0 diesel są chyba ok?

2. Citroen C5 3 - Ma dobre opinie w sieci. Z silników to 2.0 pod lpg lub 2.0HDI? Wizualnie wersja kombi bardzo mi się podoba

3. Renault Laguna 3 - Wersja kombi mi się podoba i ponoć bezawaryjne i tanie w naprawie auto. Z benzyn to 2.0T? Diesle podobno dobre tylko paliwożerne? Kolega ma megane 3 z 2.0dci i mówi, że nie potrafi zejść poniżej 8l w cyklu mieszanym.

4. Ford Mondeo Mk 4 - Liftback bardzo mi się podoba wizualnie. Tylko tu pozostają tylko diesle do wyboru? 2.0TDci to chyba to samo co HDI?

5. Kia Optima - Bardzo mi się podoba ale silniki podobno dużo palą, średnio jadą a bagażnik ma bardzo kiepski otwór załadunkowy.

6. Volkswagen passat b7 - Wizualnie nawet spoko ale z silników chyba tylko 2.0TDI a i o nim słyszałem różne opowieści, że niby poprawione a nadal pompa paliwa siada i inne przykre rzeczy. Ale ile w tym prawdy to wy mi powiedzcie :)
aborygen27
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Maj 2022, 10:02

aborygen27 napisał(a):1. Opel insignia A - Podobno awaryjna elektronika ale u mnie w pracy dwie takie jeżdżą i właściciele nie narzekają. Silnik 1.6T lub 2.0 diesel są chyba ok?


Przede wszystkim insignia to ciężki kloc. Jeśli chodzi o awaryjność to taka "średnia półka". Silniki te, które podałeś, najlepszy kompromis pod względem koszty/osiągi/spalanie

aborygen27 napisał(a):2. Citroen C5 3 - Ma dobre opinie w sieci. Z silników to 2.0 pod lpg lub 2.0HDI? Wizualnie wersja kombi bardzo mi się podoba


Ogólnie ok ale musiałbyś się przejechać żeby stwierdzić czy zawieszenie hydro na pewno jest dla ciebie (to w sumie newralgiczny punkt jeśli chodzi o koszty). Tak samo jak insignia sporą ma masę więc trzeba brać pod uwagę takie sobie osiągi

aborygen27 napisał(a):3. Renault Laguna 3 - Wersja kombi mi się podoba i ponoć bezawaryjne i tanie w naprawie auto. Z benzyn to 2.0T? Diesle podobno dobre tylko paliwożerne? Kolega ma megane 3 z 2.0dci i mówi, że nie potrafi zejść poniżej 8l w cyklu mieszanym.


Auto ok. Jeśli chcesz LPG to 2.0T, jeśli obejdziesz się bez tego to może być 2.0/140. Diesel 2.0 bardzo spoko, łańcuch rozrządu więc odpada koszt wymiany na starcie. Co do spalania ciężko powiedzieć, moja 2.0/150 ma w mieszanym spod dystrybutora 6,7/100 choć jeśli jeżdżę tylko po mieście na odcinkach 3-4km to wyplucie przez komputer 10 wcale nie jest rzadkością, nooo ale to normalka. Dużo zależy od rocznika - polifty miały pozmieniane trochę pierdół i palą prostu mniej. Oryginalne części są tak tanie, że zwykle nie opłaca się nawet na zamienniki patrzeć (np. filtry mann są droższe niż oem).


aborygen27 napisał(a):4. Ford Mondeo Mk 4 - Liftback bardzo mi się podoba wizualnie. Tylko tu pozostają tylko diesle do wyboru? 2.0TDci to chyba to samo co HDI?


W tych rocznikach ford brał silniki od PSA więc w mondeo masz ten sam silnik co min w c5. Diesel spoko, benzyniak 2.0/145 też był ale nie wiem do którego rocznika

aborygen27 napisał(a):5. Kia Optima - Bardzo mi się podoba ale silniki podobno dużo palą, średnio jadą a bagażnik ma bardzo kiepski otwór załadunkowy.


Nie kupisz za tyle dobrej optimy

aborygen27 napisał(a):6. Volkswagen passat b7 - Wizualnie nawet spoko ale z silników chyba tylko 2.0TDI a i o nim słyszałem różne opowieści, że niby poprawione a nadal pompa paliwa siada i inne przykre rzeczy. Ale ile w tym prawdy to wy mi powiedzcie :)


Benzyniaki odpadają bo nie założysz lpg, diesle "silnik jak silnik", niczym szczególnym się na plus nie wyróżniają


Popatrzyłbym jeszcze na 508 2.0hdi o ile da się go jeszcze kupić za 35, Volvo v70 i ewentualnie octavię 3 z dieslem jeśli uda się coś dorwać z przyzwoitym przebiegiem - niby segment c ale sporo w niej miejsca
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1315
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Maj 2022, 10:32

Dzięki za odpowiedź.
508 do 35 tys to kiepsko, chyba że jakiś 1.6hdi lub 1.6 benzyna.
Volvo odpada ze względu na wygląd wnętrza.
Octavia 3 do 35k to też tylko 1.6tdi i to ze sporym przebiegiem. Patrzyłem na Skodę ale w moim budżecie niestety tylko 1.2tsi lub 1.6tdi do wzięcia.

Co do 1.6tdi to mam złe skojarzenia, bo u ojca w Fabii 1.6 tdi pompa paliwowa zaczęła się łuszczyć - uwalone wtryski przez opiłki i to przy przebiegu ~150 tys km

Jadę dziś oglądać Lagunę 3 2.0dci 178km i C5 2.0HDI 163km to będę wiedział czy to auta dla mnie.
aborygen27
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Maj 2022, 11:11

Ogólnie to laguna przy c5 wygląda jak "młodszy brat" ale jeśli taka wielkość ci wystarczy to prawdopodobnie przy eksploatacji sprawi ona trochę mniej problemów :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1315
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Maj 2022, 11:24

aborygen27 napisał(a):Octavia 3 do 35k to też tylko 1.6tdi i to ze sporym przebiegiem. Patrzyłem na Skodę ale w moim budżecie niestety tylko 1.2tsi lub 1.6tdi do wzięcia.

Ten 1,2 tsi wbrew pozorom pali mało, a charakterystykę ma sto razy lepszą niż niejedno 2,0/150 wolnossące
z resztą 1,6 tdi to nie jest zły silnik, może ciut słaby ale tak to ok.
Trevor
Początkujący
 
Posty: 183
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

23 Maj 2022, 12:20

Trevor napisał(a):Ten 1,2 tsi wbrew pozorom pali mało, a charakterystykę ma sto razy lepszą niż niejedno 2,0/150 wolnossące


Przestań szerzyć głupoty, bo jeszcze ktoś z laików uwierzy.

Porównaj sobie charakterystykę momentu i mocy oraz jego przebiegu, o ile nie sprawi Ci to trudności.

To że coś ma turbo nie znaczy, że jest lepsze.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7825
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hulajnogi elektryczne – na co powinni uważać kierowcy?
    Niebezpieczne wypadki z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych nie należą do rzadkości. Badania przeprowadzone w Finlandii pokazały, że odsetek obrażeń w wypadkach u hulajnogistów jest wyższy niż ...
    Pierwszy egzemplarz Toyoty Supry trafi na aukcję
    Nowa Toyota Supra 2020 w wersji produkcyjnej zostanie pokazana światu po raz pierwszy 14 stycznia 2019 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. Pięć dni później zakończy się aukcja pierwszego na amerykańskim rynku ...

  • 23 Maj 2022, 12:31

    No cóż
    2,0/145 Ford
    145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
    185 Nm przy 4500 obr/min


    1,2 TSI 110 Vag
    110 KM (81 kW) przy 4600 obr/min
    175 Nm przy 1400-4000 obr/min

    pytanie akademickie dyrektorze tego forum panie Galakty, które auto skuteczniej przyspieszy po wciśnięciu gazu jadąc w użytecznym zakresie obrotów z silnikiem nr 1 czy 2?

    Czasem warto się przejechać też czymś innym niż swoim autem w kółko i zobaczyć jak inne silniki jeżdżą, wtedy będzie można faktycznie opowiadać czy ktoś szerzy głupoty czy nie... :ok:
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 183
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    23 Maj 2022, 13:16

    Trevor masz sporo racji bo służbowo czasem jeżdżę Focusem 1.0 ecoboost 100km i mimo, że 24km słabszy od mojej Toyoty to jednak odczucia są znacznie lepsze ale to mogą być tylko subiektywne odczucia :)

    Byłem w zeszłym tygodniu na jeździe testowej Mondeo mk4 2.0 145km i niestety było słabo pod względem dynamiki - Focusem 1.0 100km lepiej mi się przyśpieszało.

    Co do 1.2TSI chciałbym jednak trochę mniej wyżyłowaną jednostkę. Kupję, pojeżdżę i potem kto to ode mnie odkupi z większym przebiegiem? :D
    aborygen27
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    23 Maj 2022, 13:28

    Wyżyłowana jak wyżyłowana, dzisiaj taka moda, nie trzeba mieć 2,5 pod maską żeby to jeździło, a silnik 1,2 nie ma już 65 koni jak w latach minionych w jakimś Punto.
    Także wiele koncernów ma turbo i takie pojemności - Opel, Ford, VW, Renault
    Oczywiście no jak ktoś oczekuje trwałości jakiegoś 2,0 które paliło 12/100 i mimo że olej żłopało to śmigało no to może się rozczaruje, ale mamy XXI wiek, jedyny minus to lpg to wtryski wszędzie bezpośrednie teraz są no ale z kolei spalanie tragiczne nie jest.
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 183
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    23 Maj 2022, 14:55

    Trevor napisał(a):pytanie akademickie dyrektorze tego forum panie Galakty, które auto skuteczniej przyspieszy po wciśnięciu gazu jadąc w użytecznym zakresie obrotów z silnikiem nr 1 czy 2?


    Przeczytaj ze zrozumieniem. ZAKRES I PRZEBIEG, a nie wartości maksymalne od producenta. Wyręczę Cię:

    1.2 TSI 105 KM (bo taki silnik ma Octavia III i nie zacieraj rzeczywistości mocniejszą wersją)
    2000 obrotów - 50 PS
    3000 obrotów - 75 PS
    4000 obrotów - 87 PS

    2.0 145 KM Mondeo
    2000 obrotów - 40 PS
    3000 obrotów - 75 PS
    4000 obrotów - 105 PS

    Matko bosko, ale ten TSI ma kopa! Jak gnieciesz benzynę do 2000 obrotów to masz rację, jest super dynamicznie, powyżej tych obrotów różnica się zaciera i na prowadzenie wyjdzie dwulitrówka. Wyjeżdżasz w trasę i dostaje bęcki. Taki silnik to do Polo maksymalnie, a nie rodzinnego auta z bagażem.

    Idealnym przykładem jest dwucylindrowiec od Fiata. Co z tego że ma moc, jak nie jedzie kompletnie mimo turbo i momentu, a dodatkowo pali dużo. Turbo turbem, ale karton mleka nie będzie lepszy od dwukrotnie większego. Moment klepie w plecy i Ci się wydaje że jest przyjemniej.

    To samo w dieslach, wrażenie jest złudne. No ale tutaj to 105 KM jest przyjemniejsze od 145 KM :ok:

    EOT.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    23 Maj 2022, 15:16

    galakty napisał(a):Moment klepie w plecy i Ci się wydaje że jest przyjemniej.

    Jasne, a wskazówka prędkościomierza która błyskawicznie zasuwa do przodu to fatamorgana :ok:
    Weź sobie wypożycz na minuty jakąś Aronę w Panku czy inne Clio 1,2 TCE w Car-sharing wszelkiej maści to zrozumiesz..(nie wiem gdzie mieszkasz)

    U mnie w mieście kumpel zrobił test i Octavią RS kilku letnią 2,0 TDI nie mógł odjechać Audi 1,5 tfsi 150 konnym na minuty także tego..
    lata 90 się skończyły dzisiaj 1,2 czy 1,4 turbo potafi jechać lepiej niż większe pojemności czy to Ci się podoba czy nie.
    i mylnie myślisz ze powyżej 2 tys te auta nie jadą, moment w takim 1,2 masz do ok 4 tys (już od 1,5 tys), i śmiga to zjawiskowo :ok:
    Trevor
    Początkujący
     
    Posty: 183
    Prawo jazdy: 09 10 2010
    Przebieg/rok: 14tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    23 Maj 2022, 16:31

    galakty napisał(a):Moment klepie w plecy i Ci się wydaje że jest przyjemniej

    Źle to ująłeś, jest przyjemniej a laik myśli że szybciej :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8550
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    24 Maj 2022, 15:41

    szybki napisał(a):Źle to ująłeś, jest przyjemniej a laik myśli że szybciej


    O to to, dokładnie.

    Tym bardziej mnie to bawi bo nawet z danych z hamowni nie wynika by to lepiej jechało. A jak się jeszcze weźmie pod uwagę turbodziurę... szkoda gadać.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7825
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007