Klasa średnia czy YoungTimerki?? które wybrać?

02 Kwi 2013, 18:58

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,mam nadzieję że was nie zanudzę a wręcz przeciwnie pomogę osobą z takimi wątpliwościami jak Ja!!Już kiedyś zakładałem temat odnośnie kupna auta w kwocie 10-15tyś i padały tam różne propozycje które rozważałem lecz przez ten czas dużo siedziałem na innych forach i czytałem przeróżne gazety typu Auto Świat Motor itd.I dlatego teraz jestem ukierunkowany ku klas takich jw.pisałem-zastanawia Was pewnie dlaczego te 2 klasy? już odpowiadam:Dlatego że zawsze starałem się być indywidualistą i nie snobowałem aut,rzeczy od kolegów znajomych itd.i chcę by było tak również teraz,wiem że te auta które wymienię są może i oklepane lub nie ale za to moi znajomi nie gustują w nich itd,gdyż każdy ma inny gust i o to właśnie chodzi.A teraz do rzeczy auta które wybrałem są przeważnie ze stajni Audi później Peugeot,Mercedes i VW
Audi to:
-Audi A 6 C4 2.5TDI AEL 140km(sedan bardziej kombi może być też)
-Audi 100 C3 2.3E
-Audi 100 C4 2.5TDI AEL 140km lub 2.6 V6+LPG
-Audi 200 2.2T 165km
-Audi A6 C5 1.8T lub 2.4 V6
-Audi A4 1.9TDI 110km Lub 1.8T
-Audi 80 B3 sedan Quattro 2.0 16V DOHC 170km lub Coupe 2.3E
Peugeot tylko jeden mianowicie
-406 HDI Coupe/sedan w ost.kombi
Ze stajni VW również 1 egzemplarz
-Corrado 1.8G60 180km lub 2.0 16v DOHC lub 2.8 VR6(choć czytałem dość sporo o ich wybrednościach i awariach i dlatego odsuwam ten silnik na ost.miejsce)
No i czas na powiedzenie "Bez gwiazdy nie ma jazdy"
-Mercedes W126 2.6E/2.8/3.0D na 500-sete raczej bym nie wyrobił z jego piciem :)
-Mercedes W124 Coupe 2.3E/2.5D/3.0D/3.0TD/3.0Ce
-Mercedes W123 Coupe silniki raczej jw.
-Mercedes W114 2.0D/3.0D
Także wygląda to tak choć jeśli mogę dodać jeszcze moją opinię to Audi i Pug zwyciężają pod wzgl.odporności na rudą gdyż niestety gwiazda i VW już tak dobrze nie wypadają...i to boli najbardziej bo silniki VW i Merca są równie niezawodne jak Audi choć miśki nie lubia zbyt gazu z tego co wiem a ja niestety muszę takich szukać bo nie stać mnie będzie na tankowanie smoka w samej E.Także proszę osoby o wypowiedzi które mają/miały takie auta lub bliscy znajomi albo też mają duże o tym pojęcie,nie pogardzę również waszymi propo.odnośnie klasy średniej jak i yong-ów :) Kwota jaką będę miał to 15tyś(przy dobrym wietrze 20tyś) lecz szukam auta z przedziału 10-13tyś żeby zostawić sobie reszte na dopieszczenie wybranka gdyż zawsze coś wypadnie po drodze znając życie.Proszę pisać śmiało,pytać będę odp.systematycznie i rzeczowo.Pozdrawiam
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

02 Kwi 2013, 19:31

Według mnie głupotą jest kupować auto klasyczne(W116, W123, W126, Audi 200, 100 C3) i traktować je jako woła roboczego do codziennego użytku i to jeszcze zakładając do niego gaz.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

02 Kwi 2013, 19:34

Mi nie chodzi o traktowanie jako woła roboczego,sam nie robie wielkich przebiegów jeżdzę z wsi do wsi i z wsi do miast itd nie jest to dużo,każde auto które mialem i mam szanuję,obecne zostawie sobie do ew.jeżdżenia do pracy przykładowo a to co kupie typowo na przejażdżki,lansik i małe zakupy lub wyjazd do kina a tak nawiasem w mojej miejs.nie ma mietków takich jak pisałem sa ale te W124 w sedanie zwykłe dieselki bez coupe itd.
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

03 Kwi 2013, 09:53

Panowie co tu taka cisza??
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

03 Kwi 2013, 13:02

kulio100 napisał(a):Panowie co tu taka cisza??


Bo na wstepie juz Twoje załozenie jest fajne "bo znajomi nie gustują" to ja kupie a później stwierdzenie że chcesz być idywidualistą a wymieniasz chęć zakupu zwykłych populusów wyprodukowanych w milionach sztuk.

Jak chcesz być indywidualistą to poszukaj auta które ma to coś, może jakaś historia albo fajny silnik, albo super wygląd a Ty podajesz takie śmietniki jak a4 1,9tdi, peżot 406 combi na równi z Meśkiem albo audi 200 2,2 turbo (gdzie i tak pomyliłeś z 2,1), poczytaj o silniku 2,2, zobacz jakie auta napędzał i będziesz wiedział dlaczego zwróciłem na to uwagę, a i tak powinienem tylko mówic o wersji 20V.

Może nakieruje Cię, sprawdź listę aut która powstała w latach 90 i mówiąca o autach którymi każdy kierowca przed śmiercią powinien się przejechać, nawet troszkę trafiłeś ale od razu odrzuciłeś :?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2013, 15:24

Chcialbym odniesc sie do stwierdzenia ze nie trafilem z tym silnikiem w audi 200 z silnikiem 2.2T prosze wybaczyc ale siedzialem na kilkunastu ogloszeniach i kazde z nich mialo oznaczenie 2.2T rozmawialem z kilkoma klubowiczami forum Audi i zaden z nich nie zwrocil mi uwagi na fakt ten ze myle pojemnosc,otoz wiem jakie auta napedza ten silnik w szczegolnosci w koncernie audi wystepuja one jak i w modelu 200 tak i przykladowo w 100 C4 nawet i po swapie moga wystapic w C3,a na koniec dodam ze mialem okazje widziec takie auto u znajomego mowa tu o modelu 200 z silnikiem wlasnie 2.2T widniejacym w dowodzie rej.auta ktory sciagnal je od niemca z garazu,wiec watpie bym sie mylil.A wracajac do aut mowisz ze interesuje sie smietnikami takimi ajk Pug czy Audi 1.9TDI owszem jest ich duzo ale to dlatego ze sam niezawodne i malo awaryjne bo nie ktore osoby wola zlomiaste gnijace fordy,ople sypiace sie fiaty i inne naszpikowane wadliwa elektryka zlomy,coz to jest moj gust ja te auta lubie inni nie i nie jeden dzien na czytaniu o nich spedzilem i wypadaja o wiele lepiej niz inne marki.Natomiast Mercedesy sa moze i podatne na rdze i niektore wady ale sa nietuzinkowe i zwracaja na siebie uwage w szczegolnosci te coupe lub AMG i nie jedno nowe auto nie jest w stanie sie porownac do nich.I na koniec dodam ze nie odrzucam zadnych aut bo wyraznie napisalem ze jestem otwarty na kazda propozycje i wasze opinie,lecz chce otrzymywac propozycje z autami rownie nietuzinkoowymi jak mietki lub inne youngTimerki.Pozdrawiam
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

03 Kwi 2013, 16:37

W Audi chodził mi o kultowe silniki 2,2T które montowne były w Skach, RSach chyba też otarły się o urquattro.

kulio100 napisał(a):A wracajac do aut mowisz ze interesuje sie smietnikami takimi ajk Pug czy Audi 1.9TDI owszem jest ich duzo ale to dlatego ze sam niezawodne i malo awaryjne bo nie ktore osoby wola zlomiaste gnijace fordy,ople sypiace sie fiaty i inne naszpikowane wadliwa elektryka zlomy,coz to jest moj gust ja te auta lubie inni nie i nie jeden dzien na czytaniu o nich spedzilem i wypadaja o wiele lepiej niz inne marki


Nazywanie innych marek złomami w porównaniu do A4 i peżota z tamtych lat jest nie porozumieniem. A4 gdyby nie jego silnik 1,9 tdi to byłby takim samym śmietnikiem jak wymienione przez Ciebie marki. Ewentualnie nad fiatem stoi wyżej no ale cena też jest większa.

Jezeli chcesz być oryginalny tak jak napisałeś to zastanów się nad markami które nie widujesz co 20sec. i nie są super nie typowe ponieważ kaski masz na styk a planujesz normalna jazdę.

Osobiście wolałbym zastanowić się nad -

-Accord Coupe po 99r
-Camry/Solara 2,2/3,0 (jedne z najtrwalszych aut jakie znam i najoszczedniejszych w swojej klasie), łatwy serwis
lex IS200 na styk z kaską ale komfort+bezawaryjność+sylwetka
Maxima po 00r 3,0 V6 auto nie spaprane przez renaulta, oszczędne, szybkie

Wymieniłem Ci kilka modeli aut które może nie serwisuja się w każdym kiosku ale nie ma dużego problemu, są o wiele bardziej trwałe niż twoje typy i co jest ważne nie spotkasz ich co 1min na drodze.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2013, 17:45

OK zrozumialem Twoje typy i przegladne je na bank i poczytam o tych autkach tylko obawiam sie tej tyoty bo z wiadomych mi zrodel potrafia dac ostro po kieszeni sa niezawodne to fakt ale jak juz cos je zaboli moze sie skonczyc na ciezkim rachunku w warsztacie i sklepie z czesciami lexy tez patrzylem is200 lub is300 i jest kupa opini ze maja niezawodnosc i dostepnosc czesci i nie trzeba szukac czesci albo na szrocie albo tylko w aso jak np do rovera choc te 75 sa ok i ladnie wygladaja tez nad nimi myslalem silnik bmw cdti 2.0 tez jest dobre a Wy i Ty Szybki myslicie o nich??coz poszukam i dam wklejki ktore mnie intere z tych typow ktore dales aha a jak wyglada mniej wiecej ich spalanie??jaki jest stosunek ich mocy do lykania soku itd?
a te miski??nie widze cos opini dokl.na ich temat. :-)
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

03 Kwi 2013, 23:26

Toyota/Lex jest w serwisowaniu nie tak popularny jak GolfIII ale wystarczy poświęcić 10min więcej na alledrogo i praktycznie wszystko można kupić. Jeżeli faktycznie z czymś jest problem to można zamówić przez EBAY w UK tylko tak naprawdę jeszcze nie trafiłem takiej potrzeby.

Wklejam Ci poglądowo stronę z toyoty gdzie masz części katalogowe do wszyskich modeli na świecie. Mozesz sobie sprawdzic że to nie są jakieś kosmosy cenowe ani technologiczne.

http://www.toyodiy.com/parts/q.html

Praktycznie wszystkie graty codziennego użytku kupuję w JC. Zazwyczaj taniej o 40% niż w ASO.
Ostatnio składałem Lexa do zabawy z inną skrzynką mającą 26 lat to najdłużej czekałem tydzień na czśęści w ASO.
Weź sobie też pod uwagę że cała elektromechanika z tych aut moze mieć 30lat i będzie chodzić idealnie nawet przy przebiegu 500tyś.km. Takie tematy jak pompy wspomagania, hamulcowe, części elektromechaniczne nie psują się, chociaż jak nawet cośby się stało to i tak na ebay lub allegro wszystko jest dostępne.

Co do spalanie to nie będe się wypowiadał ale nie jest adekwatne do pojemności z którymi masz doczynienia wyłączjąc IS200 który sporo pali jak na 2,0.

Możesz też sprawdzić lexus-forum.pl dział problemy techniczne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Kwi 2013, 12:13

Szybki powiem tak najbardziej trafia do mnie Honda Accord Coupe 2.0 150km fajny wygląd,nie duże opłaty za nią by były...w stosunku do 3.0 mniejsze zapotrzebowanie na picie "herbatki" no i manual-jakoś automatów się boje i mam lęki,bo jak w nich siądzie skrzynia wymiana ponad 2tyś a manual jest tańszy w razie W-u A jakieś inny ciekawe modele???masz jeszcze lub macie do zaproponowania??a powiedz mi przykładowo na tem.tej audi 200 co ją podałem w typach,fajnie wg mnie wygląda no i dźwięk 5garów doładowanych turbo...mmmm dźwięk nie z tej ziemi :)
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

05 Kwi 2013, 12:26

A jeszcze przykładowo te autka:??
-http://tablica.pl/oferta/reprezentacyjny-chevrolet-alero-legnica-CID5-ID1MBw7.html#d41ff72ce5;r:3;s:

-http://tablica.pl/oferta/mercedes-benz-e-280-w123-280e-1984-CID5-ID2C13W.html#d41ff72ce5;r:3;s: tylko może w wersji coupe a jak nie to nawet i ten ładny

-http://tablica.pl/oferta/audi-a6-2-8-v6-CID5-ID2w6CF.html#e2edf38945;r:3;s: wiem że są już na ulicach ale Audi mi się podoba bardzo :) z tym silniczkiem :) tylko ta V-ka....cóż rozrząd itd ale wydatek jest raz na jakiś czas nie co m-c ani tydzien.

[link do Tablica wygasł]: ta też ale cena troszke wygórowana :) jakieś inne jak wynajdę to wkleję a czekam na wasze propozycję

ZAZNACZAM IZ SĄ TO MOJE TYPY PODGLĄDOWE NIE ŻE JE WYBIORE WKLEJAM JE BY USŁYSZEĆ WASZE ZDANIE I OPINIE NA ICH TEM.POCZĄWSZY OD WYGL.DO SPRAW TECH.
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

05 Kwi 2013, 20:23

Z Audi 2,2turbo miałem trochę doczynienia i problem jest jeden stan techniczny. Za pieniądze które posiadasz nie kupisz auta w dobrym stanie, więc musisz się szykować na naprawy które w uturbionych starych silnikach są spore.
Następna sprawa to spalanie to że coś ma 2,0 pojemności to nie oznacza że będzie mniej dużo palić niż 3,0.
Proste porównanie w124 CE 2,3 spali 1-2l mniej niż 3,2 a przyjemnośc z jazdy nie muszę porównywać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Kwi 2013, 20:29

A to spalanie czym jest uwarunkowane?? że 1-2l mniej od takiej różnicy w poj???
Mietki te 3.2 są fajne ale jak to bywa z tym gazem u nich?? nie lubia ich zbyt zapewne-odnosnie opinii czytałem że mają problemy też z elektroniką....no i te automaty...jw.pisałem boje sie ich bo koszty jak padną różnią sie gruubo od kosztów w manualach...
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

05 Kwi 2013, 21:06

kulio100 napisał(a):A to spalanie czym jest uwarunkowane?? że 1-2l mniej od takiej różnicy w poj???
Mietki te 3.2 są fajne ale jak to bywa z tym gazem u nich?? nie lubia ich zbyt zapewne-odnosnie opinii czytałem że mają problemy też z elektroniką....no i te automaty...jw.pisałem boje sie ich bo koszty jak padną różnią sie gruubo od kosztów w manualach...


Miałem kilka mietków w tym 2x ce320 i nigdy nie miałem problemów ze skrzynkami, uważam też że fajnie pracują jak na swoje lata. Teraz choruje na w140 CL :ok: chodzi mi po głowie chłopaczyna ale $$$ :no:
Co do gazu to nie wiem bo nie zakładałem, generalnie w124,123 raczej z kosztami napraw bólu nie ma.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Kwi 2013, 23:36

Boisz się kosztów to nie ładuj się w youngtimery, te auta mają swoje lata, mogły być w niewłaściwych rękach i wymagają ciągłego dopieszczania co trochę kosztuje.
Co powiesz na np BMW 5 E39 ?? Auto reprezentatywne, a zarazem z nutką sportu.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna