Klasyk, czy coś nowszego za ok. 12 tysięcy. Benzyna.

Klasyk, czy coś nowszego za ok. 12 tysięcy. Benzyna.

14 Wrz 2017, 08:51

Uszanowanko.

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupu drugiego samochodu. Obecnie jeździmy z żoną na spółkę A4 B6, ale czas najwyższy dokupić drugi samochód. Na samo auto chcę przeznaczyć ok. 12 tysięcy złotych (ok. 2 500 euro). Dodatkowo mam kilka tysięcy na ewentualne naprawy i wszystkie niezbędne rzeczy, które trzeba będzie zrobić zaraz po zakupie. Za samochodem rozglądam się w Polsce oraz w Niemczech, ponieważ mam znajomego, który zajmuje się sprowadzaniem samochodów z zachodu. Samochód wykorzystywany będzie głównie do jazdy po mieście (ok.100 tysięcy mieszkańców), ale nie ukrywam, iż czasem w trasę też pojadę, dlatego szukam samochodu jak najbardziej uniwersalnego - aby nie tylko wygodnie jeździć samemu, ale także wybrać się z żoną na jakąś przejażdżkę po Polsce.
Jeśli chodzi o wymagania, jakie musi spełniać auto, to przede wszystkim:
- wygodne,
- z silnikiem, który dobrze zniesie instalację LPG,
- obowiązkowa klimatyzacja,
- skrzynia raczej manualna,
- stosunkowo niskie koszty części i utrzymania (chodzi mi o elementy eksploatacyjne - spalanie, póki nie przekracza 15 litrów LPG, może być),
- względnie wysoka bezawaryjność.
Poprzeglądałem trochę internet, poczytałem różne fora i zacząłem zastanawiać się, co będzie lepszym rozwiązaniem - jakiś starszy klasyk, czy może jednak coś nowszego. Widziałem, że za te pieniądze można znaleźć Corolle E12 z benzyną 1.6, Astrę G, Golfa IV, Omegę B Fl czy Forda Focusa. Jednakże w tych pieniądzach dostępne są także takie samochody jak W124, Audi 80 B4, czy Audi 100 C4. Poczytałem trochę w internecie i chyba lepszym pomysłem byłoby porozglądać się za starszymi samochodami, które mają już miano klasyków. Przeważa za tym fakt, iż są to samochody trwałe, do których części zamiennych jest ogrom, a ich koszty nie są zbyt wysokie.
Chciałbym zapytać się Was o opinie, czy lepiej skłonić się w stronę któregoś klasyka (nie ukrywam, iż najbardziej ciągnie mnie do W124, 2.0 lub 2.3 benzyna, po 1992 roku), czy może szukać czegoś z nowszych aut i jakie ewentualnie samochody byście mogli mi polecić.
dzikiwaz
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Wrz 2017, 08:35
Auto: a4 b6

Re: Klasyk, czy coś nowszego za ok. 12 tysięcy. Benzyna.

15 Wrz 2017, 18:16

Z jednej strony te starsze konstrukcje są prostsze i mega trwałe, ale z drugiej musisz wziąć pod uwagę, że:
-większość tych aut została ściągnięta z Niemiec, bo w Polsce nikogo nie było stać na takie auto z salonu (a z zachodu wiadomo, że nie ściąga się zadbanych egzemplarzy tylko te najtańsze),
-zużycie auta nie zależy tylko od przebiegu, ale także od wieku (zwłaszcza jeśli auto nie jest garażowane),
-ciężko będzie o auto, które nie miało powypadkowej historii.

Ale ja nie odradzam starszego auta, wręcz przeciwnie, tylko chciałem uczulić, że poszukiwanie zadbanego może potrwać kilka miesięcy. Co do sprowadzenia auto prosto z DE - tam niektóre modele (np. W124) są bardzo drogie.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3938
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Klasyk, czy coś nowszego za ok. 12 tysięcy. Benzyna.

15 Wrz 2017, 23:18

Jako zagorzały zwolennik klasyków i brzydzący się współczesną plastikową motoryzacją oczywiście polecam jakiegoś youngtimera ;)
Jednak tylko w przypadku gdy masz smykałkę do majsterkowania. Na tyle by proste naprawy/ prace przy samochodzie wykonać we własnym zakresie.
Gdy masz czas na grzebanie przy samochodzie i gdy masz serce by trochę czułości okazać swojemu pojazdowi ;)
Wtedy ów prawdziwy samochód wykonany tak by był trwały i bezawaryjny faktycznie wdzięczną nie droga eksploatacja się odwdzięczy.
Jako fan wiadomej marki polecam coś ze stajni BMW.
Jakieś e34 bądź e32...z racji tego, że praktycznie wszystkie silniki benzynowe lubia LPG. Z częściami nie ma problemu, jest multum zamienników. Jak i z drobnymi naprawami nie ma większych ceregieli. Wszystko robione było tak by ewentualnemu naprawiaczowi naprawy ułatwić a nie utrudnić jak w przypadku nowych samochodów.
Zobacz na to e34:
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... ySz2H.html
Mimo 28 lat samochód w pełni uzytkowy, wygodny a z instalacja LPG zadziwiajaco ekonomiczny. Miałem e34 z takim silnikiem i w mieście spalało 12-14l lpg.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2098
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
Prawo jazdy od: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] Sandero I 1,6 / i20 I 1,4 / 2 II 1,3 / Corsa D 1,4 / Fabia II 1,4 [B] Sandero I 1,6 / i20 I 1,4 / 2 II 1,3 / Corsa D 1,4 / Fabia II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2009 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Dacia Sandero I 1,6 - 87KM - Hyundai ...
    Nissan LEAF - 50000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie Nissan LEAF - 50000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie
    Nissan LEAF, samochód ze stuprocentowym napędem elektrycznym, przekroczył kolejny historyczny próg dzięki sprzedaży 50 000 egzemplarzy, wzmacniając w ten sposób swoją pozycję lidera sprzedaży wśród ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Fiat 124 Spider, 1979 rok, tył
      Nissan 350Z
      Volkswagen Passat, zabudowa bagażnika CarAudio
      Dziewczyny, Wojna Północ-Południe, 7