Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

05 Gru 2012, 12:54

Nowy Golf otrzymał od europejskiej organizacji ochrony konsumentów – Euro NCAP – najwyższą notę pięciu gwiazdek. Ponadto został wyróżniony prestiżową "Euro NCAP Advanced Awards" za innowacje w dziedzinie integralnego bezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższej klasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostały takie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulec multikolizyjny. Golf potwierdza zatem, że także pod względem bezpieczeństwa zajmuje czołową pozycję wśród konkurencji w swojej klasie.

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

Cały pakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się z ochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierających kierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki. Tak więc, również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełni zasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku.

Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju marki Volkswagen powiedział: "Cieszy nas, że także Golf siódmej generacji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższe noty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznało nowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, że bezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasi inżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietem systemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy nie był dostępny w klasie samochodów kompaktowych." I dodał: "Te wyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwej drodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także w przyszłości, dla dobra naszych klientów."

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

Nowy Golf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów. Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testu bocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którym określane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także mali pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazały to między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i trzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testach bezpieczeństwa pieszych.

POLECAMY Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Oprócz znakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybór systemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulca multikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochrony pasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o system automatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasa ruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemów wspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziom bezpieczeństwa.

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

Hamulec multikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC "Żółtym Aniołem" za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochód minimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to na uniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenie prędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadków pokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadków dochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymi ani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkich systemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcem multikolizyjnym.

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

Proaktywna ochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższej klasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią, iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinna być dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tych systemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownego hamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła się sytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalną ochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów, przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnie naprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykane są prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszki chroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdy sytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejne naprężenie pasów.

POLECAMY Volkswagen Golf VII generacji lżejszy i oszczędniejszy

Od debiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29 milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelu miał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawet oddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równie popularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie.

Nowy Golf otrzymał od Euro NCAP najwyższą notę

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3070
Zdjęcia: 11514
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Unikalny system składania tylnych siedzeń – 1999 rok Unikalny system składania tylnych siedzeń – 1999 rok
    W jaki sposób w samochodzie typu minivan szybko uzyskać płaską podłogę? Przez lata odpowiedź brzmiała zwykle – wymontować tylne siedzenia. Toyota była prekursorem licznych i popularnych dziś rozwiązań typu „smart ...
    Ekologiczny wyścig Economy Run - Fabia wynik 2,6 l/100 km Ekologiczny wyścig Economy Run - Fabia wynik 2,6 l/100 km
    SKODA Fabia, kierowana przez Marka Tribulę oraz Martina Kedleca, spaliła średnio 2,6 l/100 km (emisja CO2 - 60,58 g/km) i dzięki temu wjechała na pierwsze miejsce podium w ekologicznym wyścigu Economy Run. Godne uwagi jest ...

  •