Koło dwumasowe - zasada działania

Koło dwumasowe - zasada działania

15 Paź 2009, 01:26

Dynamiczny rozwój silników spalinowych szczególnie turbodoładowanych oraz rosnące wymagania dotyczące czystości spalin spowodowały, że silniki takie pracują bardzo dynamicznie. Taka praca powoduje zwiększone drgania wału korbowego.
Stosowane dotychczas tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych przestały wystarczać do zabezpieczenia skrzyni biegów przed tymi drganiami.
W związku z tym opracowano nowy system tłumienia drgań, koła dwumasowe.
Połączone systemem sprężyn dwie części koła zamachowego wytłumiają drgania wału korbowego w dużo większym zakresie niż tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych.
Za pomocą krótkiego filmu przedstawiamy modelowy system działania tego układu.

Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5960
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+ Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+
    Nowa Toyota RAV4, znalazła się w elitarnym klubie Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model uzyskał najwyższe noty we wszystkich pięciu testach bezpieczeństwa, w tym w niezwykle ...
    BMW Concept Active Tourer 2012 BMW Concept Active Tourer 2012
    Koncepcyjne BMW Concept Active Tourer o harmonijnych proporcjach wyróżnia się sportową elegancją, potwierdzając jednocześnie, że kompaktowe rozmiary, funkcjonalność oraz wszechstronność mogą iść w parze z dynamiczną ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI