Kombi automat do 20 tys

09 Mar 2019, 10:22

Wrooblasq napisał(a):A cos odnosnie właściwości samochodu jestes w stanie powiedziec,

Saab 93 to Vectra C ,o innym wyglądzie.
Te same silniki, ta sama płyta podłogowa, to samo zawieszenie w sumie to chyba tylko wulizualnie się różni.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

09 Mar 2019, 11:25

Saab 9-3 jest ciaśniejsze wnętrze od Vectry C plus kilka udziwnień od Szwedów. Jeśli chcesz tanie auto w eksploatacji to bierz Vectrę, jeśli chcesz być oryginalny to Saaba. Pod względem jakości wykończenia pomiędzy Volvo a Saabem jest przepaść (mimo, że Volvo też nie jest ideałem).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2019, 18:54

Rozmyslajac o tym wszystkim chyba wykluczylem Saaba - zasiegnalem opinii na grupie uzytkownikow Saaba i odradzili ze względu na wiele koniecznych napraw i ze ogolnie na tym aucie sie trzeba znac i dbac jak o dziecko.
Volvo w sumie trzymam na liscie upragnionych aut, ale boje sie kosztownego serwisu. Mysle coraz wiecej o japonczykach - honda accord albo toyota avensis. Dzis do glowy mi przyszlo subaru legacy IV, ale to chyba drogie w utrzymaniu. Tak naprawde sam sie zamotalem w tych moich typach i wymaganiach. Chcialbym rodzinne kombi w benzynie i automacie w cenie 15-20 tys (zaleznie jakim budzetem bede dysponowal po sprzedaniu auta), ale sam nie wiem czego tak naprawde chce. Nie umiem sie zdecydowac. Pomozcie :cry:
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Mar 2019, 10:34

Ciężki wybór, sam stoję przed podobnym, budżet do 30k, dowolność w postaci sedan/kombi/suv, także benzyna (przebiegi podobne do Twoich, więc diesel odpada) z tym że wymóg to podatność silnika pod "normalne" lpg czyli bez dotrysków PB - czyli wtrysk pośredni.
Auto mam zamiar kupić takie które również posłuży te 5 lat, a najlepiej jeszcze więcej (dlatego inwestycja w LPG będzie opłacalna). Automatu chcę spróbować dla własnej wygody co niestety zawęża krąg poszukiwań, moc to najlepiej 150km+. Oprócz tego dochodzi chęć kupienia auta na pełną FV 23%, bo jeśli mogę to chciałbym odliczać sobie połowę VATu. Volvo również mi się podobają (v50, s60) ale niestety o automatach w volvo nawet grupowicze źle się wypowiadają, zwłaszcza w tych mocniejszych silnikach których jest całkiem sporo ryzyko trafienia miny jest większe.
Honda Accord dopiero od 8 gen mi się podoba, ale to nie ten budżet, automaty podobno spoko ale z blachą słabo. Mazdy to samo. Audi a4b6 w 1.8t miało chyba automat multitronic czyli awaryjny. 3.0v6 musiał bym poczytać. E90 podobno lubi kosztować.... e60 mi się podoba, celował bym w automat (bo podobno niezłe) + silnik m54b30 231km ale jak poczytałem też forum bmw, to to jest komputer na kołach, nie jestem aż takim fanatykiem samochodów by pchać w nie rocznie po kilka tysięcy na sam serwis. Przez silniki tsi/tfsi/fsi praktycznie cała grupa vag odpada.
kretovsky
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Mar 2019, 12:59

Moje obawy biora sie stad, ze sprzedam auto z 2010 roku, ktore znam od nowosci i wiem czym jezdze, a kupie o kilka lat starsze, np od 2004 do 2007 jak dobrze pojdzie i nie znam historii i boje sie ze bede sie z nim bujal po mechanikach :/
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Lip 2019, 23:40

Znowu wracam do tematu. Mialem czas na przemyslenia, troche dokladniej zapoznalem sie ze specyfika poniektorych marek i modeli i chyba mam to wszystko bardziej ulozone. Ogolnie zakochalem sie w Saabach i Volvo chyba jeszcze bardziej niz przedtem, ale te marki odpadaja ze wzgledu na koszty eksploatacji. No moze v50 ze wzgledu na pokrewienstwo z Focusem jest tanszy w utrzymaniu, ale zostawiam go chyba na koncu listy. Emocje i upodobania odstawilem na bok i gore musi wziac zdrowy rozsadek, wiec ostatecznie bede rozgladal sie za autem ktore:
- bedzie tanie w utrzymaniu (cena i dostepnosc czesci, serwis, spalanie)
- stosunkowo trwale i malo awaryjne
- bedzie kombi w automacie w cenie ok 15 tys zl
A z mniej waznych kryteriow to:
- ma dobry stosunek cena/wiek auta (ja nie chce kupowac wiekiem i przebiegiem auta, ale zona... No nie daje mi zyc kiedy pokazuje auta starsze niz 2007)
- jesli to mozliwe by byl tani w utrzymaniu, ale nadal calkiem fajnie smigal to byloby super

Myslalem o Fordzie Focusie, Oplu Astrze (wiem ze wymieniane wczesniej, i odrzucalem, ale rozsadek kaze je rozwazyc) i Peugocie 407sw. Czy to dobre typy? Czy moze jednak wczesniej proponowane Avensis lub Mazda 6, no albo to V50 beda lepszym wyborem?
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...

18 Lip 2019, 09:26

Problem będzie taki, że w autach kompaktowych z tamtych lat nie było praktycznie w ogóle skrzyń automatycznych albo jakieś wynalazki pokroju skrzyń zautomatyzowanych.

Najpewniejszy typy to:
Avensis 1.8 VVTI (ale od 2006 roku lub z udokumentowaną naprawą silnika)
Mazda 6 2.0 (ale tutaj trzeba dokładnie obejrzeć auto od spodu, w jakim stanie jest podłoga, dodatkowo zdarzają się przypadki brania oleju przez ten silnik bez względu na przebieg)
Peugeot 407 SW - ok, popatrz jeszcze na Citroena C5 (2004-2008), ma te same silniki.
Volvo V50 też ok, ale budżet jest minimalny
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002