Kombi - budżet max 10k

10 Cze 2014, 13:08

Dzięki za cenne informacje :) przyznam, że II fajniej wygląda w środku i na zewnątrz (naprawdę nowocześnie) a I trochę archaicznie, ale podałeś naprawdę sensowne argumenty co do cen eksploatacji :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Cze 2014, 15:49

Ja mam S80, czyli bliźniaczy model. Dostałem je za nieco ponad 9k zł d razu po zakupie było do zrobienia:
- podnośniki szyb przednich-bocznych: 1000 zł
- czujnik zmiennych faz rozrządu: 300 zł/ używany, auto stanęło na trasie, jechałem z Krakowa do Gdyni i chociaż dusić się i słabnąć (nie można było przekroczyć 4k obrotów) zaczęło już w po 100 km, to na dobre stanęło dopiero kilkanaście kilometrów od domu. Dałem mu ostygnąć i już było dobrze.
Później okazało się, że do wymiany jest cały, czteroczęściowy katalizator z sondami lambda (było ich 4, padły po jednej z każdego banku). Kupiłem używany na Allegro.
Do tego wszystkiego doliczmy robociznę, czyli 1500 zł bez części zamawianych przeze mnie, w prywatnym warsztacie kilkaset metrów od domu, no ale nie ukrywajmy, u faceta który na co dzień ma do czynienia z Golfami II i BMW E34, a i tak z początku chciał mnie skasować na przeszło 2k. To i tak dobrze, bo w ASO zawołali by co najmniej 5k zł.
Oczywiście była jeszcze cała masa pierdółek typu odrapany lewarek i mieszek zmiany biegów, zalane lusterko wsteczne..
Morał jest taki: nigdy nie mierz za wysoko. Gdybym trochę opuścił wymagania to trafiłbym na 850 w dobrym stanie i nawet w lepszej opcji, a tutaj.. sprzęgło zaczyna haczyć, hamulce pewnie niedługo do wymiany.. No ale trzeba przyznać, że teraz, kiedy wszystko w miarę dobrze działa jestem zadowolony. Nigdy nie jeździłem lepiej wyciszonym samochodem.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Cze 2014, 16:02

Ja dziś jeszcze posiedziałem na autocentrum i posprawdzałem dane techniczne, a dokładniej wymiary tych samochodów i wyszło, że v40 ma wcale niewiele mniejszą pojemność bagażnika niż v40, więc v40 również wchodzi do gry :)

Zasadniczo istotną kwestią jest też to, żeby furka miała jak największy bagażniki przy zachowaniu możliwie fajnej zwrotności . Niestety, ale v70 tutaj przegrywa :) Ja ogólnie będę chciał dorwać auto możliwie zdrowe i pewnie nie będę spuszczał za bardzo nad rocznikiem, bo jak widzę nie ma to wielkiego sensu :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Cze 2014, 16:58

Jeśli chcesz mieć auto niesamowicie zwrotne, z olbrzymim bagażnikiem, do tego nie jesteś "wyznawcą rocznika" to zobacz na S90/V90, czyli Volvo 960 po ostatnim facelifcie.

Jest to samochód o klasę wyższy od V70/S70, co prawda konstrukcyjnie troszkę tkwi w latach 80'tych, ale może to być także zaletą.
Ponieważ części są tanie i nie ma tam niczego co zaskoczy średnio rozgarniętego mechesa :ok:
Ma napęd na tył :idea:

Co do S40/V40 to moim zdaniem jest niezwykle ciasna na tylnej kanapie, i bagażnik jest sporo mniejszy niż w V70, miałem oba samochody.
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

10 Cze 2014, 19:00

Haha, dobry dowcip :D żeby jeszcze gdzieś v90 było dostępne :D
Nie, nie, tutaj już jest przesada, to auto jest dla mnie zdecydowanie za wielkie :D jest po prostu potężne, gigantyczne i pasuje do prezesa firmy albo do ojca rodziny muszącego przewieźć żonę, 3 dzieci, teściową i pełen osprzęt :)

Nie śmiej się ze mnie, szukam kompromisu w dostępnych dla mnie pieniądzach :D muszę się wziąć i pomierzyć ile będzie mi cały bagaż zajmował (nie mieszczący się w 156 w bagażniku) i pomyśleć może nad jakimś sedanem, bo ch...a, kombi jest fajne i praktyczne, ale bez obrazy dla właścicieli, pasuje bardziej do ojca rodziny. A ja rodziny nie mam, tylko koty i to je muszę wozić :D

Więc tylna kanapa mnie nie interesuje, z przodu musi być full miejsca dla kierowcy i pasażera, to oni mają mieć komfort a tył musi być po prostu pojemny :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?
    Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że inżynierowie mogą stworzyć naprawdę niesamowite ...